Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Audi a4 b7 2.0 tdi BRF 2007 - SZARPIE przy 1800 obrotów , turbo nie doładowane

30 Cze 2018 14:45 1812 4
  • Poziom 12  
    Witam
    jako mechanik 16 lat już nie w zawodzie aż głupio mi pisać
    Pacjent Audi a4 b7 2.0tdi BRF 2007 bez DPF

    Zaczęło się od błędu przekroczenia regulacji doładowania oczywiście spadek mocy , zacięta geometria sprężarki , chwytało ją delikatnie od dołu na zimnym silniku ledwo co wyczuwalny opór , auto do mechaników zalali od tyłu sprężarkę , i na pewno ruszali regulację bo "plomba" jest ruszona. Od tego momentu auto szarpie między 1800 a 2100 obrotów mowa o bardzo mocnym szarpani przy delikatnym gazie około 5-15%, przy dociśnięciu do podłogi problem znika . Auto trafiło z powrotem na warsztat , wymienili EGR dalej to samo . Postanowiłem więc sam zerknąć co się dzieje tym bardziej że za parę dni jadę w trasę na wczasy i nie mogę sobie pozwolić by auto siedziało kolejny tydzień u mechaników .

    I teraz moje spostrzeżenia po włożeniu blachy w RGR auto do puki nie łapie błędu idzie ok jak wyskoczy błąd egr spadek mocy i można rozbujać do 3tys obrotów , przy rozwierconej blaszce egr 12mm poszarpuje ale mniej tak samo spadek mocy .

    Sprawdziłem łopatki turbiny są ok żadnych luzów , kręci się luźno , sztanga turbiny chodzi luźniutko , czy odpalona czy nie jest ok

    Dziwna sprawa przy odczycie wykresów z doładowania, po odpaleniu silnika wartość zadanego ciśnienia jest około 1050 a uzyskanego 950 (tyle co ciśnienie atmosferyczne ) czyli turbo w stanie spoczynku i tak by się wydawało że jest przy delikatnym gazie (turbo nie doładowane)ale jak już depnę po gazie to jest przeładowane. Jeśli coś źle napisałem poprawcie za moich czasów turbo się tylko włanczało bez zmian ciśnienia

    Myślałem o oporniku od gazu ale po czytałem na temat objawów i nie pasują
    Nie podoba mi się wykres EGR ale jest nowy założony więc wychodziło by że przepływomierz zakłamuje wynik

    Brak błędów
    załączam filmik z jazdy z niektórymi parametrami



  • Pomocny post
    Poziom 7  
    Ciężko tak na odległość zdiagnozować co to może być ale może ci coś podpowiem. Miałem podobny problem w 1.9 na pompowtryskach samochód nie jechał na kompie turbo wg nie wstaje. EGR co prawda nie ruszałem ale pierwszy strzał poszedł na geometrie turbiny już chciałem wyciągać ale zawsze uczyli żeby zaczynać od najprostszych rzeczy i tak szukałem że padł zaworek jednokierunkowy, po wymianie auto śmiga jak wcześniej. Druga sprawa ruszali regulację sztangi ciekawe czy ustawili potem jak ma być, trzecia sprawa z tym EGR'em pokazali ci stary że wymienili tam też pewnie są jakieś zaworki jednostronne musisz sprawdzić czy nie puszczają w dwie strony
  • Poziom 12  
    Ok dziękuje wszystkim za pomoc , problem rozwiązany (mam nadzieję ) wieczorem jak poskręcam i pojeżdżę to opisze może komuś się przyda

    Dodano po 1 [godziny] 40 [minuty]:

    Jeszcze raz na spokojnie oglądnąłem nagranie i doszedłem do wniosku że turbo nie doładowuje a to przeładowanie to nic innego jak rozpędzenie się wirnika względem ciśnienia zadanego, wiec pomału po jednym obrocie zacząłem skracać regulację jednak coś dziwnego za każdym razem wskazania na wykresie nie miarodajne jakieś dziwne nie mające nic wspólnego z dokonaną regulacją . gdy już dociągałem regulację na max i dalej wykres pokazywał że turbo nie działa przy wolnych obrotach trochę mnie to zdziwiło, odpiłem rurę dolotową od przepustnicy i na wolnych obrotach okazało się że turbo dmucha , więc skoro komputer pokazywał 951 i tak prawie do 1,5 tys obrotów potem się pomału podnosiło a ciśnienie atmosferyczne według ecu było również 951 więc wskazania czujników musiały być złe albo ja źle odczytywałem dane. Nie mam zielonego pojęcia które czujniki są odpowiedzialne za sprawdzanie ciśnienia w kolektorze dolotowym, ale co pierwsze wpadło mi do głowy to że jednym z elementów regulacji przepływu powietrza jest przepławka , nie myśląc dużo odpiłem tylko wtyczkę wróciłem regulacją od turbo z powrotem i zerkałem na wykres ,obroty około 900 ciśnienie zadane 1020 ciśnieni doładowania 995 więc coś się ruszyło dodaję obrotów ciśnienie w miarę ładnie idzie za wykresem zadany , siadam do auta jadę , auto idzie płynnie nie szarpie ,z powrotem potrafi wciskać w fotel na tyle na ile potrafi 2.0 tdi . Ale żeby stało się wszystkiego zadość wsadziłem stary EGR wrócony przez mechaników i co ciekawe na starym auto idzie też ok . Zastanawiam się czy w poniedziałek odwiedzić mechaników z tym egr em kosztował 570 zl + 100 zł wymiana (czy jakoś tak )
  • Pomocny post
    Poziom 7  
    Możesz jeszcze sprawdzić przepływkę zwykłym multimetrem ew. wyjąć i przepłukać środkiem do mycia tarcz hamulcowych, psikasz i czekasz aż odparuję, a przepływka to cztery piny masa, +12V, sygnał i zasilanie ze sterownika 5V, na odpalonym silniku chyba że masz 5 pinów, to wtedy dochodzi jeszcze temperatura. Co do czujnika to możesz nie mieć go w kolektorze, tylko w IC tak jak jest np. w 1.8T lub na rurze od IC do kolektora jak np. w 1.9 musisz popatrzyć dokładnie. EGR oddaj 600 zł piechotą nie chodzi, za to kupisz przepływkę jak twoja padła
  • Poziom 12  
    Jeszcze raz na spokojnie oglądnąłem nagranie i doszedłem do wniosku że turbo nie doładowuje a to przeładowanie to nic innego jak rozpędzenie się wirnika względem ciśnienia zadanego, wiec pomału po jednym obrocie zacząłem skracać regulację jednak coś dziwnego za każdym razem wskazania na wykresie nie miarodajne jakieś dziwne nie mające nic wspólnego z dokonaną regulacją . gdy już dociągałem regulację na max i dalej wykres pokazywał że turbo nie działa przy wolnych obrotach trochę mnie to zdziwiło, odpiłem rurę dolotową od przepustnicy i na wolnych obrotach okazało się że turbo dmucha , więc skoro komputer pokazywał 951 i tak prawie do 1,5 tys obrotów potem się pomału podnosiło a ciśnienie atmosferyczne według ecu było również 951 więc wskazania czujników musiały być złe albo ja źle odczytywałem dane. Nie mam zielonego pojęcia które czujniki są odpowiedzialne za sprawdzanie ciśnienia w kolektorze dolotowym, ale co pierwsze wpadło mi do głowy to że jednym z elementów regulacji przepływu powietrza jest przepławka , nie myśląc dużo odpiłem tylko wtyczkę wróciłem regulacją od turbo z powrotem i zerkałem na wykres ,obroty około 900 ciśnienie zadane 1020 ciśnieni doładowania 995 więc coś się ruszyło dodaję obrotów ciśnienie w miarę ładnie idzie za wykresem zadany , siadam do auta jadę , auto idzie płynnie nie szarpie ,z powrotem potrafi wciskać w fotel na tyle na ile potrafi 2.0 tdi . Ale żeby stało się wszystkiego zadość wsadziłem stary EGR wrócony przez mechaników i co ciekawe na starym auto idzie też ok . Zastanawiam się czy w poniedziałek odwiedzić mechaników z tym egr em kosztował 570 zl + 100 zł wymiana (czy jakoś tak )