Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Audi A4 b8 2.0 - Kupno samochodu

juniorK123 30 Cze 2018 15:04 708 30
  • #1 30 Cze 2018 15:04
    juniorK123
    Poziom 17  

    Witam. Zamierzam się do kupna samochodu. Auto jakie chce kupić to Audi A4 b8 2.0 skrzynia raczej manualna przebieg do 125 tysięcy. Kwota jaką chcę przeznaczyć to ok 12tys euro. Mieszkam w Niemczech i chce je tutaj kupić. Czy ktoś z użytkowników forum mógłby mi powiedzieć na co zwrócić uwagę przy zakupie ? Co najczęściej ulega awarią w tych samochodach. Jak sprawują się te silnik? Jeszcze jedno pytanie jeśli auto ma czujniki parkowania to jest możliwość dołożenia w późniejszym czasie kamer tak, aby współpracowały z wyświetlaczem nawigacji?

    Ewentualnie może jest jakieś inne ciekawe mało awaryjne auto z podobnym wyposażeniem w tej cenie godne uwagi?

    0 29
  • #3 30 Cze 2018 21:00
    juniorK123
    Poziom 17  

    Tak. Diesel

    0
  • #5 30 Cze 2018 21:20
    yanes
    Poziom 22  

    Lepiej zrobisz jak zaglądniesz na tematyczne forum o A4, sam miałem Audi A 4 z 2011 roku z silnikiem 2.0 o symbolu CAGA i tam szukałem informacji.

    0
  • #7 01 Lip 2018 05:02
    juniorK123
    Poziom 17  

    Nie rozumiem czemu miałbym stracić na dieslu? Jeśli chodzi o ekologie to nowe diesle spelniaja normę eko 5 a niektore nawet eko 6. Z gazem nie chcę mieć raczej nic wspólnego tutaj to tylko problem, poza tym nie każdy silnik lubi gaz

    0
  • #9 01 Lip 2018 11:30
    juniorK123
    Poziom 17  

    Dzięki za film. Wiem o tych zaostrzonych przepisach ekologicznych. Zielone strefy są jak do tej pory wprowadzone tylko w dwóch dużych miastach i jest to tylko kilka ulic nie całe miasto. Ponadto samochody firmowe oraz dostawcze (diesle) i tak mogą bez problemowo się poruszać. Wjazd do centrum samochodem moim zdaniem jest i tak bezsensowny. W Niemczech komunikacja miejska jest tak dobrze rozbudowana, że nie widzę potrzeby wjazdu do samego centrum samochodem, stania w korkach, szukania miejsc parkingowych i opłacania parkingów. Tak to przynajmniej wygląda we Frankfurcie nad Menem. Ale dzięki będę miał na uwadze również benzyniaki.

    0
  • #10 03 Lip 2018 20:37
    TheRafiki000
    Poziom 10  

    juniorK123 napisał:
    przebieg do 125 tysięcy.

    A jeśli będzie większy to już nie kupisz?
    juniorK123 napisał:
    Nie rozumiem czemu miałbym stracić na dieslu?

    Stracisz na eksploatacji m.in. na osprzęcie silnika, któremu jazda miejska nie służy.
    juniorK123 napisał:
    Z gazem nie chcę mieć raczej nic wspólnego tutaj to tylko problem

    A konkretnie? Jakieś kilka przykładów?

    0
  • #11 03 Lip 2018 22:02
    juniorK123
    Poziom 17  

    1. Nie kupię. :)
    2. Po mieście rzadko jeżdżę, praktycznie same autostrady. Mam diesla od 5 lat i nigdy nie miałem problemu z osprzętem silnika a jeżdżę sporo.
    3. Co do gazu. Koszt założenia gazu to około 2 000 euro. W Polsce nie mogę założyć bo nie przejdzie TÜV. Znaleźć auto z gazem w Niemczech dość ciężko. Homologacja jest dość droga. TÜV to dodatkowe koszty.

    0
  • #12 04 Lip 2018 00:48
    TheRafiki000
    Poziom 10  

    juniorK123 napisał:
    1. Nie kupię.

    Mam nadzieję, że to żart :?:
    juniorK123 napisał:

    Mam diesla od 5 lat i nigdy nie miałem problemu z osprzętem silnika a jeżdżę sporo.

    Co to za silnik?
    Jeździsz "sporo" to ile to jest km rocznie? Pamiętaj o złotej zasadzie "fizyki nie oszukasz".
    Oprócz typowych dieslowskich problemów tj. EGR, DPF, wtryskiwacze, dwumas w 2,0 tdi dojdzie wadliwa pompa oleju. Dodatkowo był przypadki łuszczenia się pompy CR.

    0
  • #13 04 Lip 2018 09:58
    juniorK123
    Poziom 17  

    To nie żart

    1,9Tdi w zeszlym roku zrobilem prawie 45tysięcy

    0
  • #15 04 Lip 2018 14:04
    TheRafiki000
    Poziom 10  

    juniorK123 napisał:
    To nie żart
    To powodzenia :spoko: Jak czytają to wszystko handlarze to się śmieją i zacierają rączki... Pózniej nie ma się co dziwić, że ludzie psioczą na handlarzy, którzy kręcą liczniki.
    Tak jak wspomniał przedmówca, nie wiem jakim dokładnie 1,9 tdi jeździsz, ale 2,0 tdi nie są tak trwałe jak dawne 1,9 tdi na pompie wtryskowej.
    2,0 tdi można zaliczyć do kategorii najgorszych silników ostatnich lat.
    2,0 tdi jedzie na legendzie dawnych TDI z ery golfów i passatów sprzed 20 lat.

    0
  • #16 04 Lip 2018 14:14
    juniorK123
    Poziom 17  

    Po ta są książki serwisowe żeby przebieg sprawdzić. Jak ktoś regularnie serwisuje w salonie np. Audi to nie oszuka potencjalnego kupca. Zresztą nie zamierzam od handlarza kupić to po pierwsze po drugie tutaj licznikow tak nie cofają. Samochody które są sprowadzane np. do Polski cofane są już w Polsce i dziwnym trafem wtedy własnie ginął książki serwisowe. Nie wiem jak z trwaloscia tych silników dlatego pytam

    A jakbym chciał auto z przebiegiem 200 tysięcy to nie szukałbym do tej kwoty.

    1
  • #18 04 Lip 2018 17:28
    juniorK123
    Poziom 17  

    Nie starsze jak 2010 rok.

    0
  • #19 04 Lip 2018 20:44
    E8600
    Poziom 35  

    Diesle w Niemczech się wybierano do tłuczenia dużych przebiegów. Przebieg większy niż 120 tys potrafią mieć 2-3 letnie auta - niestety ale Niemcy dbają bardziej o auta i nie widać tego przebiegu po stanie faktycznym. Reasumując auto z Niemiec z przebiegiem 500 tys potrafi lepiej wyglądać niż z Polskiego rynku po 200 tys.

    Gdzieś w internetach widziałem Passata 1,1 mln km w 5 lat.

    0
  • #20 04 Lip 2018 21:22
    juniorK123
    Poziom 17  

    Nie mogę wkleić linku bo regulamin, ale sprawdź na stronie mobile.de czy nie ma takich aut z przebiegiem do 125 tysięcy w cenie do 12tys. euro wraz z książkami serwisowymi. Sledze każdego dnia oferty na tej stronie.

    0
  • #21 04 Lip 2018 22:09
    Kantylena
    Poziom 14  

    TheRafiki000 napisał:
    juniorK123 napisał:
    To nie żart
    starsze 1,9 tdi nie są tak trwałe jak 2,0 tdi, którego można zaliczyć do kategorii najgorszych silników ostatnich lat.


    Bez przesady 1,9 tdi trwałe to może ALH 90 konne z Golfa IV itp, potem pojawiły się "nowsze" 1,9 tdi np BXE i bywało różnie.
    2,0 TDI PD owszem są kiepskie ale to dawne czasy Golfa V, dzisiaj już ich nie ma są za to bardzo dobre Common Rail które nierzadko w jakiś Octaviach poniżej 10 lat mają po 350 tys i nadal śmigają.

    Problemem diesli jest osprzęt i to trzeba mieć na uwadze.

    0
  • #22 04 Lip 2018 23:24
    Rastko2015
    Poziom 12  

    Kupuj śmiało 2.0 TDI. To dobre jednostki. Pozostań przy wyborze manuala. Z DSG są problemy.

    Moja rada. Zainwestuj kilka złotych w raport z numeru VIN. Mi dupę uratował. Miałem kupić bmw F31 od prywatnego właściciela z przebiegiem 110 tys., a w raporcie dostałem informację, że auto miało 189 tys. dwa lata wcześniej i było po dzwonie. Właściciel Belg kupił je od Niemca.

    Jak nie to zajedź na diagnostykę do dowolnego ASO.

    0
  • #23 05 Lip 2018 06:14
    yanes
    Poziom 22  

    Kantylena napisał:
    potem pojawiły się "nowsze" 1,9 tdi np BXE i bywało różnie.


    Mam ten silnik w octavii z 2007 roku , z przebiegiem 210 tyś. kilometrów. Po kupnie uwierzyłem w internetowe opinie, że panewki są felerne, wymieniłem je ale nie było potrzeby.

    0
  • #24 22 Lip 2018 14:01
    amator2000
    Poziom 18  

    Jeśli auto głównie na autostradę to tylko diesel. Kupowanie benzyny i jej zagazowanie to średni pomysł.
    Za 12 tys. trudno będzie o przebieg do 125 tys. - chyba, że jak już ktoś wcześniej pisał - u Kebabów, Yugoli lub Niemców z Europy Wschodniej. Najlepiej kupować auto z tzw. 1 Hand. Są droższe ale niemal 100% pewne.
    Silniki 2.0 TDI na CR po 2012 są już dopracowane.

    0
  • #25 22 Lip 2018 15:22
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    O! Znowu temat jaja. Skoro jesteś w Niemczech to powinieneś znać tamtejsze podatki w motoryzacji. 125 tysi - są takie z 2016 i 2017, no jak dobrze poszukasz to 1hand 2015. Ale mimo wszystko życzę powodzenia w zakupie takiego cuda i to jeszcze w śmiesznej kwocie 50 000 zł. Ten temat przypomina mi trochę taki - wróciłem z USA i zarobiłem kupę szmalu 20 tys dolarów. W co zainwestować w Polsce.

    Drugi "mądry inaczej" pisze że widział w internecie Passata z przebiegiem 1 500 000 km w 2,5 roku. Więc policzmy czy to możliwe - 2,5 roku to 30 miesięcy, 30 miesięcy razy 30 dni to ni mni ni więcy ale cóś koło 900 dni. Teraz podzielmy ten osiąg czyli 1500000 / 900 = około 1666km na dzień, teraz podzielmy to na 24 godziny i wychodzi średnia prędkość 69,4 km/h. Wiesz co ja widuję w internecie, ręce opadają z takimi dyskutantami.

    0
  • #26 22 Lip 2018 15:33
    amator2000
    Poziom 18  

    hehhehhe, już dawno powinien powstać osobny wątek pt. "moje wyśnione auto marzeń za niewielkie pieniądze" ...
    :D

    a Kebaby czy Yugole spełnią każde marzenie ...
    :D

    darmowa porada - zawsze przed zakupem "igiełki w dieslu " pytać o faktury za wymiany sprzęgła - żaden Niemiec nie sprzeda diesla przed pierwszą wymianą tego elementu, bo nie po to kupił diesla żeby stał przed domem a on płacił podatki ...

    0
  • #27 22 Lip 2018 16:09
    E8600
    Poziom 35  

    Aleksander_01 napisał:
    Passata z przebiegiem 1 500 000 km w 2,5 roku.

    Musiałem coś pomieszać jak zwykle. Link 1,1 mln w 5 lat = wychodzi 620 km każdego dnia.
    Nie zmienia to faktu, że nie ma diesli w okazyjnych cenach a mały przebieg to tylko w małej benzynie do miasta można spotkać.

    0
  • #28 22 Lip 2018 16:40
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Panowie robię trochę przy samochodach i powiem tak - benzyniaki cofają już o jakieś 200 lub 300 tysi a są i jeszcze lepsiejsze. Diesel jak jest ładnie utrzymany, nie bity to można spoko przyjąć 400 do 500 tysi cofkę. Auto ma w Niemczech przebieg np 580 tysi km. Wiadomo Niemiec Niemcowi nie sprzeda, bo mają takie prawo, więc auto wystawione jest na sprzedaż "tylko na export". Nawet jak Niemiec nie cofnie to zrobi to za nie go yugol lub kebab, po takiej operacji ma już 380 tysi i niską cenę. Teraz kupuje Polak, robi polerkę u Stacha w stodole, u Józka Wachowioka myjo silnik i smarujo plakiem. Baba Józka z córką doprowadzajo wnętrze do stanu igła (kierownice łopszywajo skóro, nowe nakładki na pedały, zapach że łeb chce urwać). Licznik ma już 180 tysi albo i mniej. Teraz wsytkie łobmyślajo historie dlo tego auta, cyli lekorz mioł 5 samochodów a tym tylko do kościoła w niedziele jeździeły. Reasumując - zwłoki kupi "klient" wraz z jego historią i będzie się chwalił po całej wsi że nie bity.

    1
  • #30 22 Lip 2018 17:28
    juniorK123
    Poziom 17  

    Witam.
    1. Znam podatki jakie się płaci za diesle, Przy Euro 5 cena jest zbliżona do benzyniaków.
    2.Sugerujesz,że auta z np 2012 roku nie kupi z przebiegiem poniżej 125 tys. ciekawe bo ja widzę je na każdym weekendzie . Jeżdzę po komisach, często są to auta poleasingowe, prywatnych sprzedawcach (pochodzenia Niemieckiego nie Jugole ani Turki) A tak poza tym Jugole rzadko zajmują się handlem samochodami.
    3. To nie Polska czy inne kraje ze wschodu, że przebiegi cofają w każdym garażu.
    4. Nie inwestuje w Polsce tylko w Niemczech i tutaj chce tym autem jeździć. Jeżeli 20 tysięcy dolarów to dla ciebie dużo to współczuje bardzo.
    4.To nie ma być wyśnione auto marzeń. To ma być auto którym dojadę do pracy,w weekend pojadę coś pozwiedzać, odwiedzić rodzinę
    5. Historie samochodu nie tak łatwo sfałszować serwisując regularnie auto w ASO lub serwisie np. Audi

    Za dalszą dyskusje dziękuje. Temat zamykam .

    0