Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Nissan Micra k12 - Wymiana stacyjki

30 Cze 2018 21:13 1944 6
  • Poziom 13  
    Witam, problemem jest ciężkie odblokowanie kierownicy, kluczyk zacina się w pozycji zerowej i ciężko go przekręcić. Dodatkowo, kierownica zamiast blokować się w skrajnych położeniach, blokuje się w każdym.
    Sądzę że problem leży w zużytej stacyjce, chociaż trochę nie pasuje mi tu jej blokowanie w każdej pozycji. Na allegro są dostępne całe zestawy z modułem bsi, ale mam pytanie, czy nie wystarczy kupić samą stacyjkę z kluczem, a potem po prostu zamienić bagnet kluczyka? Bo da się go wymontować z tego plastiku. Czy transponder jest umieszczony w tej płytce elektrycznej w pilocie?
    Drugie pytanie, do stacyjki (pomijając kostkę) dochodzą jakieś dwa kable. Wyczytałem, że to zasilanie elektromagnesu, ale co to za elektromagnes? Czy może jest to coś od blokady kierownicy? Wydawało mi się że blokada jest czysto mechaniczna.
  • Poziom 23  
    Masz wyrobiony kluczyk lub zapadki w mechanizmie stacyjki. Najprostszą i najtańszą opcją jest podjechać do warsztatu dorabiającego klucze i regenerujący stacyjki, gdzie dopasują (dopiłują lub wymienią) zapadki do kluczyka. Tym samym nie będziesz musiał wymieniać zamka w drzwiach.
    Transponder masz w kluczyku (taka mała kolorowa kostka - którą można przełożyć do nowego kluczyka). Przy ewent. demontażu, uważaj na pętlę anteny odbiornika NATS, która okala nasadę stacyjki (te dwa wspomniane przewody są od odbiornika immo). Wymieniając stacyjkę, musiałbyś kupić cały zestaw startowy (wraz z modułem immobilisera i sterownikiem silnika), ewent. przeprogramować transponder.
  • Poziom 13  
    Oczywiście regeneracja jest najlepszą opcją, ale właściciel chce wymienić całą stacyjkę, bo uważa że regeneracja będzie niewiele tańsza od kupna drugiej. Zamki w drzwiach zakryte są zaślepkami, więc i tak całe otwieranie odbywa się z pilota.
    Chodzi mi o to, że:

    Nissan Micra k12 - Wymiana stacyjki

    bagnet można odkręcić i wyjąć, i teraz gdybym kupił stacyjkę z kluczykiem i przełożył bagnet do starego pilota to czy mam rację że transponder pozostanie w pilocie i nie trzeba będzie wymieniać modułu immo itd?

    Natomiast co do anteny to odkręca się ją od stacyjki bezproblemowo, mi chodzio o te dwa przewody:

    Nissan Micra k12 - Wymiana stacyjki

    Nie mam pojęcia od czego są, ale czy przypadkiem nie mają coś wspólnego z blokadą kierownicy?
  • Poziom 23  
    A nie jest to Micra z systemem bezkluczykowym? W K12 był zastosowany system bezkluczykowy z takim patentem na zabezpieczenie przed dziećmi. Obok pokrętła/stacyjki był mały przycisk, który trzeba było nacisnąć jednocześnie przy przekręceniu na rozruch (i wciskając pedał hamulca). Po zdjęciu tego pokrętła jest normalna stacyjka, którą można uruchomić kluczykiem (grot ukryty w pilocie). W tym systemie blokowanie w każdej pozycji po wyłączeniu stacyjki jest normalne - tak ma być. Jeśli blokada nie puszcza może coś być z siłownikiem blokady lub jego wysterowaniem (lub ktoś na siłę próbował uruchomić). Pod zaślepkami w drzwiach też są zwykłe zamki (gdyby zawiódł pilot).
    Z wypowiedzi wnioskuję, że nie jesteś właścicielem. Oczywiście w tym modelu możliwe jest inne tradycyjne rozwiązanie.
  • Poziom 43  
    marszałekkom napisał:
    kierownica zamiast blokować się w skrajnych położeniach, blokuje się w każdym.

    To jest prawidłowe zachowanie blokady kierownicy w każdym aucie, blokuje się w tym samym położeniu co każdy pełny obrót .
    marszałekkom napisał:
    mi chodzio o te dwa przewody:

    To kable od krańcówki włączającej wkur......jące pikanie po otwarciu drzwi i pozostawieniu kluczyka w stacyjce.
  • Poziom 13  
    @robin161

    Nie, to jest na zwykły kluczyk, ten co jest na zdjęciu. I wydaje mi się że tutaj blokada jest mechaniczna, po prostu przekręcam kluczyk na zero i wyskakuje blokada.

    @milejow

    Chodzi mi o to że wystarczy po wyjęciu kluczyka obrócić kierownicę o niewielki kąt i już się blokuje, co wydaje mi się naturalnym zachowaniem, ale wg właściciela przedtem blokowała się tylko przy maksymalnym skręcie w lewo lub prawo. Ale jeśli te kable są tylko od tego pikadełka to blokada jest niezależna, czyli coś ściemnia ten właściciel.

    A jak z tym immo? Bo na allegro jest dostępny zestaw stacyjka + kluczyk, kupiłbym, przerzucił groty, stary transponder z nowym grotem i powinno grać bez konieczności programowania, dobrze kombinuję?
  • Poziom 13  
    Wymieniona stacyjka, nowy gro przerzucony do starego pilota, auto odpala i jeździ.