Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focus 1.8 TDDI - PSG5 przepalona ścieżka tranzystora

Jaroszek10 02 Lip 2018 14:46 261 4
  • #1 02 Lip 2018 14:46
    Jaroszek10
    Poziom 10  

    Witam.
    W sterowniku od pompy VP30 przepaliła mi się ścieżka przedstawiona na rysunku.
    Czy jest możliwość wlutowania się w inne miejsce ?
    Czy da się w jakiś sposób odratować ?
    W tym momencie zamiast tej ścieżki jest podłączony minus do tranzystora.
    Wyskakuje błąd P1564 i brakuje mocy. (jest to tryb ograniczonej dawki paliwa).

    Z góry dziękuję i pozdrawiam ;)

    0 4
  • #2 02 Lip 2018 15:13
    sylweksylwina
    Red. Komputery FAQ
  • #3 02 Lip 2018 15:17
    Jaroszek10
    Poziom 10  

    Problem w tym, że to miejsce które zaznaczyłem na czerwono jest przepalone, nie dochodzi tam żaden sygnał (powinien iść tam minus).
    Nie posiadam schematu tego sterownika więc nie wiem jak idą ścieżki.

    0
  • #4 14 Lip 2018 15:40
    Paweł_swobodny
    Poziom 20  

    Da się połączyć. Focus 1.8 TDDI - PSG5 przepalona ścieżka tranzystora

    0
  • #5 27 Lis 2018 18:42
    naprawa-pomp.com

    Poziom 13  

    Jeżeli wypaliłeś duże pole i nie ma do czego przylutować nóżki źródła tranzystora to sterownik jest uszkodzony nieodwracalnie. Owszem możesz podłączyć nogę mosfeta bezpośrednio do miedzianego wyprowadzenia minusa ze sterownika jak pokazuje Paweł_swobodny ale to nie będzie działało jak trzeba. Prawdopodobnie odpali ale będzie niedomagał i sypał błędami. Co innego z małym polem od bramki tranzystora, możemy lutować w innym miejscu bez żadnych konsekwencji. Tylko jeśli się do pola nie udało, tym bardziej będzie ciężko do kondensatora. Wracając do dużego pola. Zrobienie takiego baypasa prawdopodobnie eliminuje jakiś spadek napięcia który się odkładał między wejściem minusa na płytę główną a dużym polem. Ten spadek napięcia misi być wykorzystywany do czegoś przez komputer sterownika. Pozostaje w takim przypadku wymiana sterownika na inny a w fordzie dodatkowo wyzerowanie immobilizera naszego nowego sterownika.

    0