Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W124 230CE - Przytykanie silnika podczas obciążenia

evil_wizard 02 Jul 2018 17:42 1728 4
  • #1
    evil_wizard
    Level 2  
    Witam

    Miesiąc temu zakupiłem mercedesa W124 sport coupe z 93 roku. Wersja silnikowa 2,3 litra 136 KM. Na jeździe próbnej podczas zakupu wszystko było ok, pierwsze problemy pojawiły się już w drodze powrotnej. Po przyciśnięciu na autostradzie po pewnym czasie silnik zaczął się dławić a samochodem zaczęło szarpać. Odczucie było bardzo zbliżone do tego gdy w samochodzie zabraknie paliwa. Wciśnięcie sprzęgła powodowało że silnik bez obciążenia momentalnie wracał do prawidłowej pracy. Przy próbie obciążenia silnika pracą na biegu dławienie powracało. Problem na trasie powtórzył się kilkukrotnie , następnie 1000 km wyjeździł bez najmniejszego problemu, po czym problem się powtórzył ze zdwojoną siłą. Silnik odpalał na dotyk, na biegu jałowym pracował bardzo ładnie, przy wbiciu biegu i próbie ruszenia silnik dławił się już na pół sprzęgle i znowu po wciśnięciu sprzęgła silnik pracował ok przy próbie obciążenia silnika pracą na biegu następowało dławienie. Wróciłem na lawecie. Samochód stał nieużywany kilka dni po czym odpaliłem go i przejechałem 100 km bez najmniejszego problemu. Oddałem samochód do autoryzowanego serwisu mercedesa - ASO . Wykupiłem najszerszy pakiet diagnostyczny jaki był i po całym dniu na warsztacie nie znaleźli nic, za przegląd skasowali mnie na 1000 zł. Oddałem samochód do znanego warsztatu samochodowego specjalizującego się w Mercedesach, trzymali go dwa tygodnie po czym oddali mówiąc że sprawdzili wszystko co tylko można sprawdzić i stwierdzili że nie znajda usterki skoro u nich wszystko działa dobrze. Wymienione wszystkie filtry łącznie z filtrem paliwa, bak czysty zalany do pełna, na postoju pali jak złoto, w czasie jazdy potrafi się przytkać na amen. Gdzie można szukać przyczyny ? który element może tak wybiórczo zawodzić w dodatku tylko wtedy gdy silnik pracuje pod obciążeniem ? Macie jakieś pomysły ?
  • #2
    maurycys
    Level 10  
    A co z ciśnieniem paliwa?
  • #3
    evil_wizard
    Level 2  
    Cześć kolego :)
    Sprawdzę to, zamówiłem już manometr :) Gdzie najlepiej się wpiąć do układu, na wejściu do rozdzielacza paliwa ?
  • #4
    evil_wizard
    Level 2  
    Witam

    Rozwiązałem problem, dziękuję osobie która podpowiedziała aby sprawdzić ciśnienie paliwa. Po części było to przyczyną ale problem okazał się bardziej złożony. Aby pomóc innym osobom które w przyszłości natkną się na podobny problem wyjaśniam co było przyczyną. Pierwszą przyczyną spadków mocy i dławienia silnika był zimny lut na przekaźniku pompy paliwa - zlokalizowany pod maską za plastikową osłoną przy akumulatorze. Jeśli chcecie sprawdzić czy to ten element stwarza problemy wyjmijcie przekaźnik i odpalcie pompę paliwa na krótko za pomocą kabelka spinając w gnieździe dwa środkowe piny. Jeśli ktoś będzie potrzebował dokładnego info które to piny niech pisze. Jeśli macie problemy w upalne dni gdy auto jest mocno nagrzane to sprawdźcie właśnie przekaźnik. Drugim problemem była u mnie zbyt mała wydajność pompy paliwa ( zlokalizowana pod podłogą - okolice prawego tylniego siedzenia ). Jeśli wasza pompa pracuje na tyle głośno że słychać ją bez problemu to może być już znak, że jest na wykończeniu. Po wymianie pompy na nową BOSCHa problem całkowicie się rozwiązał.

    Pozdro !
  • #5
    kortyleski
    Level 43  
    Dla kogoś kto zna te mercedesy to podstawa podstaw. Więc jedź do aso po zwrot kasy. Nie pamiętam czy konkretnie w tym modelu ale w wielu podobnych występuje jeszcze pośrednia kostka w instalacji pompy. Pod prawą częścią tylnego siedzenia tuż pod pompką centralnego zamka. Gnije tam na potęgę.