Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford fiesta mk5 - Rdza na rantach drzwi i klapy zaprawki

03 Lip 2018 08:32 384 6
  • Poziom 18  
    Witam niedawno zostałem szczęśliwym posiadaczem forda fiesty z 2003. Bolączka tych samochodów jest że rdza wychodzi na rantach drzwi i klap tylnych. Chce pozbyć się rdzy nim przegryzie się z środka na zewnątrz. Założyłem że trzeba blachę wyczyścić najlepiej do żywej blachy następnie oczyścić benzyna ekstrakcyjną potem podkład i lakier + ew klar. Pytanie jaki podkład dać pod to przeszlifowanie zakładając że nie uda się wyplenić wżerów epoksydowy, reaktywny, czy akrylowy i jakiej firmy? Kolejne pytanie ile warstw czego się nakłada. I ostanie pytanie czy mogę podkład i lakier nakładać pędzelkiem. Słyszałem o podkładach epoksydowych w sprayu lecz z tego co wyczytywałem podkład powinien mieć 2k cokolwiek to w żargonie znaczy.
  • Poziom 23  
    lepiej wyczyść rdze jak tylko możesz, potem daj cortanin f lub fertan (ale jest drogi) na to corine lub stalcor, potem farbę olejną ... i bedziesz miał spokój na kilka lat (bo ruda i tak kiedyś wyjdzie)
  • Poziom 42  
    Taa. Olejną. A może autorenolak z PRL? Jak robić dobrze to skorodowane miejsca wypiaskować, później obejrzeć co zostało. Albo starcza kit i lakier albo trzeba spawarki...a później szpachla i lakier.
  • Poziom 23  
    autorowi nie chodziło chyba o wchodzenie w koszty: wypiaskowanie karoserii i pomalowanie tylko lakierem nie załatwi sprawy. No może załatwi ale trzeba dać podkład antykorozyjny. wystarczy jednak policzyć- piaskowanie - kosztuje, spawanie też kosztuje, podkład kosztuje, lakier- też. i zamiast powiedzmy 100zł (to co podałem wczesniej to max cena) wychodzi 2000-3000zł. do tego - co to za zabezpieczenie jak nie dasz podkładu a tylko samą szpachle? porządnie zabezpieczenie powinno wyglądać tak:
    piaskowanie, ewentualne łatanie spawarką, pożeracz rdzy, szpachla uniwersalna, szpachla wykańczająca, podkład antykorozyjny epoksydaowy, podkład wyrównujący, baza ( 2-3 warstwy) klar (też 2-3 warstwy). i nagle okazało się że trzeba wydać min 5000 ;) a samopchód warty jest 3000 ;)
  • Poziom 38  
    Autor pisze że rdza jest tylko na rantach drzwi i klapy , a wy doradzacie piaskowanie ?
    Takie usterki to :
    mechanicznie zedrzeć tam gdzie można do gołej blachy
    odrdzewiacz
    podkład antykorozyjny
    szpachla ( gdy są ubytki )
    farba
  • Poziom 18  
    Odpowiadam bo automat przypomniał. Nie chciałem wdawać się w koszty rantów i tak nie widać a nie miałem porządnego sprzętu poza wiertarką i 2 szczotki druciane i trochę papieru. Procedurę wykonałem tak: 1.Wyrwanie wyczyszczenie do żywej blachy.
    2.Odtłuszczenie zmywaczem do hamulców aka benzyna ekstrakcyjna w sprayu.
    3.Pięć warstw coriny każda przeszlifowana i oczyszczona benzyną ekstrakcyjną po 6h przerwy po każdej warstwie.
    4.Trzy warstwy podkładu epoksydowego 2 składnikowego przeszlifowane i odtłuszczone po każdej warstwie również po 6h po każdej warstwie.
    5. Kolor bazowy 2 warstwy.
    6. Lakier bezbarwny w sprayu trzy warstwy.
    Całość nakładałem pędzelkiem piękne to nie jest ale chodzi o ranty drzwi. Po 48 godzinach pucha boola na bazie wosku wężyk i pryskanie dopóki dopóty nie zaczęło wyciekać z odprowadzeń wody.
    Podsumowując po zimie nawet jednego purchelka.