Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi FR-CS84-050-60 a przycisk zmiany kierunku obrotu silnika

nervous1995 03 Lip 2018 15:00 180 5
  • #1 03 Lip 2018 15:00
    nervous1995
    Poziom 4  

Cześć, jestem praktykantem w pewnej firmie. Jako zadanie zlecono mi takie coś: w trybie JOG po naciśnięciu przycisku (czerwony grzybek) ma zmieniać się kierunek obrotu silnika. Wydaje mi się, że trzeba jakoś zewrzeć wejścia STR, STF i PC? Dodam, że jestem w tym kompletnie zielony. Z elektryką nie miałem prawie w ogóle do czynienia a o pomoc bardzo trudno. Po prostu staram się najlepiej jak mogę, ale nie mam żadnego pojęcia jak ja mam to zrobić.
    Falownik: Mitsubishi FR-CS84-050-60.
    Dorzucam instrukcję.

0 5
  • #2 03 Lip 2018 16:13
    adamjk
    Poziom 24  

nervous1995 napisał:
    Jako zadanie zlecono mi takie coś: w trybie JOG po naciśnięciu przycisku (czerwony grzybek) ma zmieniać się kierunek obrotu silnika.

Przyjęte jest na całym świecie, że naciśnięcie "czerwonego grzybka" powoduje wyłączenie maszyny (silnika) i z reguły jest on bistabilny, tzn. pozostaje wciśnięty. Jeśli nie "odciągniesz" go, nie możesz uruchomić ponownie maszyny. W trybie JOG naciskasz przycisk i silnik rusza z niewielką prędkością, puszczasz przycisk i silnik staje. Powinieneś mieć ponadto możliwość wyboru kierunku przy pomocy przełącznika bistabilnego.
    Tak to wygląda na całym świecie.
    Na marginesie, zlecający takie zadanie nie ma o tym zielonego pojęcia. Korzystając z okazji zmień szybko pracodawcę, gdzie indziej masz szansę nauczyć się czegoś.

0
  • #3 03 Lip 2018 16:21
    nervous1995
    Poziom 4  

Nie do końca wiem jak mam to rozumieć co napisałeś. Dostałem przycisk (może nie grzybek, źle to ująłem). No zwykły przycisk, powiedzmy działa na zasadzie przycisku na klawiaturze. Do tego falownik, silnik i komputer. Mam rozumieć że nie da się tego zrobić czy jak?

0