Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW golf IV - Wymiana oleju kłopot

03 Lip 2018 20:08 954 17
  • Poziom 6  
    Witam. W swoim samochodzie postanowiłem wymienić olej. Gdy podjechałem do kolegi na kanał okazało się że śruby od miski olejowej nie idzie ani odkręcić ani dokręcić. Zastanawiam się co zrobić w takiej sytuacji. Proszę o pomoc
  • Poziom 41  
    Anonimyy napisał:
    Zastanawiam się co zrobić w takiej sytuacji.
    Pojechać na SO i zlecić wymianę oleju.
  • Poziom 12  
    Rozgrzej dobrze silnik i próbuj odkręcać. Jak nie drgnie to podgrzej trochę palnikiem i próbuj. Możesz też trochę młotkiem obstukać korek, ale nie zbyt mocno żeby nie uszkodzić ani jego, ani miski.

    Jak żaden z powyższych sposobów nie pomoże to bierz nasadkę sześciokątną na klucz nasadowy + rura na klucz minimum pół metra i jazda.
  • Poziom 28  
    Anonimyy napisał:
    ani odkręcić ani dokręcić
    Rusza się czy jest tak zapieczona?
  • Poziom 23  
    Możesz próbować podgrzewać, ostukać, kupić lepszy klucz, ale jak znam życie to nawet jak ją odkręcisz to będzie miała zerwany gwint. Ja bym spuszczał czujnikiem poziomu oleju jak masz, jak nie to pojechał na odsysarkę.
  • Poziom 6  
    mod22 napisał:
    Anonimyy napisał:
    ani odkręcić ani dokręcić
    Rusza się czy jest tak zapieczona?


    Właśnie się rusza ale nie idzie jej odkręcić
  • Poziom 43  
    Ale co ma łebek zjechany czy gwint przekręcony?
  • Poziom 12  
    Obrócony gwint, najlepiej zrzucić miskę a w silniku umieszczonym poprzecznie to chwila i na wyjętym próbować dociskać i kręcić, a jak nie to rozwiercić i wiadomo w obu przypadkach nowy gwint i korek naprawczy
  • Poziom 6  
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    Ale co ma łebek zjechany czy gwint przekręcony?


    Właśnie nie wiem bo ten samochód nie dawno zakupiłem
  • Poziom 27  
    Jak gwint zerwany to nie trzeba miski zwalać. Wystarczy wpychać coś ostrego pod korek i odkręcać jednocześnie. Potem przegwintować na 16x1,5 i wkręcić nowy korek
  • Poziom 23  
    z tym gwintowaniem taka troche lipa na aucie bo zazwyczaj ucieka troche na bok. Poza tym wątpie żeby autor miał sprzęt i wiedzę do tego. Generalnie musisz ją wyciągać i odkręcac, powinno Ci zostać z 3 zwoje gwintu to można zastosować śrube spustową z focusa pierwszej generacji, bo ma gwint do końca i uszczelniona jest oringiem. Lekko ja dokręcisz i będzie jeszcze trzymać.
  • Poziom 43  
    Podjedz na punkt i odessą olej górą i po sprawie , nie rób sobie kosztów i nerwów chyba że cieknie.
  • Poziom 23  
    andrzej20001 napisał:
    Podjedz na punkt i odessą olej górą i po sprawie
    Odsysanie oleju , to jest chyba pomysł producentów na zmniejszenie trwałości motorka . Ja , jako amator (mgr inż. SiMR PW - nie praktykujący w zawodzie ) , po spuszczeniu oleju i odstaniu się , zlewam "górę ", podgrzewam w kąpieli i przelewam motorek . Zawsze jeszcze coś się znajdzie ponownie . Co Koledzy profesjonaliści o takiej metodzie ? Z szacunkiem pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    @anchilos to sie zdziwiłbyś ile odsysarka po spuszczeniu korkiem go górą wyciąga. O odessaniu oleju w gniezdzie wkładu filtra oleju nie wspomnę :) po raz kolejny teorie internetowe nijak do praktyki naszego zawodu.
  • Poziom 6  
    Gwint był zerwany, musiałem się namęczyć z tą śrubka a następne nagwintowanać gwint w misce olejowej
  • Poziom 23  
    Pomijając zalety odsysania oleju. W Golfach 4 z silnikami 1.4 korzystne jest "obrzezanie " rurki ssąco - tłoczącej (przy zamarzającej notorycznie odmie ) , zaraz po wejściu do miski olejowej . Pozdrawiam.