Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Elektrozawór przy butli LPG

04 Jul 2018 21:25 2874 16
  • Level 7  
    Witam wszystkich...
    Wiem, że elektroda ma moc, więc stąd to pytanie. Może wydawać się banalne ale już nie mam pomysłu :(
    Co daje sygnał na elektrozawór poza tą chwilą przy włączeniu zapłonu?
    Sytuacja wyglądała tak, że po zmianie przewodów WN autko (combo b) zaczęło świetnie palić i jeździć, ale do czasu aż po prostu przestało palić. Wygląda to tak, jakby nie otwierał się elektrozawór (informacja na diodzie taka jakby nie było gazu, a jest full). Załącza się po zapłonie na 2 sek. (i też nie zawsze) a później już tylko dioda na czerwono i mogę sobie kręcić do usran....no wiecie do czego :/
    Czy kiepski stan świec ma na to wpływ? Powtórzę ,że przed awarią autko śmigało super.
    No i jeszcze jedno....autko chodzi(ło) tylko na gazie, więc nie mam mozliwości sprawdzenia jak i czy chodzi na benzynie.
    Pomóżcie proszę... ręce mi już opadają...
    Pozdrawiam.

    A co do instalacji to jest to chyba druga generacja... Parownik jest taki jak pod linkiem
    Link
  • Helpful post
    Level 27  
    Ja w moim Toledo miałem dwa elektrozawory. Jeden przy zbiorniku, a drugi przy parowniku.
    Jak w jednym padła cewka, to ten drugi też nie był otwierany. Sterownik myślał, że nie ma gazu.
  • Level 7  
    ak44 wrote:
    Ja w moim Toledo miałem dwa elektrozawory. Jeden przy zbiorniku, a drugi przy parowniku.
    Jak w jednym padła cewka, to ten drugi też nie był otwierany. Sterownik myślał, że nie ma gazu.


    Nie napisałem, przepraszam... Mówię o tym przy butli. Ten przy parowniku jest ok. Ten na butli też bo jednak na dwie sekundy się otwiera po przekręceniu zapłonu.
  • Helpful post
    User removed account  
  • Level 7  
    Art.B wrote:
    Oba elektrozawory są połączone równolegle. Skoro elektrozawory otwierają się na chwilę po stacyjce dając dawkę rozruchową, to znaczy, że są sprawne. Brakuje impulsów z układu zapłonowego dających sterownikowi znać, że silnik pracuje. Albo padł sterownik LPG, albo brak ciągłości przewodu obwodu zasilania cewki zapłonowej do sterownika LPG.


    Czyli kiepski stan świec teoretycznie mógł być powodem....ale po zmianie ich niewiele się zmieniło...
    Skupić się na zapłonie?
    Można to jakoś na krótko?
  • User removed account  
  • Level 7  
    Art.B wrote:
    Jeśli nie ma kawałka przewodu nawiniętego spiralnie na przewodzie WN (takie patenty też bywają w niektórych sterownikach), to sygnał brany jest od strony masy sterującej cewką zapłonową, po stronie pierwotnej (12V). Przewody ani świece nie mają wtedy nic do rzeczy. Jaką masz tą centralkę LPG? AC (STAG), Lovato,...?


    Kolego rano Ci napisze... nie mam pojęcia a nie mam opelka pod domem aby zerknąć.

    Już nawet myslałem aby elektrozawór na zbiorniku podpiąć na krótko....to bardzo głupi pomysł?
  • Level 12  
    Na chwile, aby dojechać do warsztatu może być, pod warunkiem, że masz pewność, że benzyna też jest odcięta.
  • Level 7  
    Art.B wrote:
    Jeśli nie ma kawałka przewodu nawiniętego spiralnie na przewodzie WN (takie patenty też bywają w niektórych sterownikach), to sygnał brany jest od strony masy sterującej cewką zapłonową, po stronie pierwotnej (12V). Przewody ani świece nie mają wtedy nic do rzeczy. Jaką masz tą centralkę LPG? AC (STAG), Lovato,...?


    Co to jest na tym drugim zdjęciu?
  • Level 39  
    Elektrozawór z filtrem gazu.
    Sprawdź czy masz iskrę, zdejmij przewód ze świecy, włóż w niego inną świecę, gwintem dotknij masy, korpusu silnika i niech ktoś zakręci rozrusznikiem.
    Uzbrój się w izolowane kombinerki, bo możesz doznać elektrowstrząsów.
    Rozrusznika serca nie masz ?
  • Level 7  
    g107r wrote:
    Elektrozawór z filtrem gazu.

    To co, aż trzy elektrozawory są? Ten ze zdjęcia, na reduktorze i przy zbiorniku?
  • Helpful post
    Level 39  
    Mnie tu i tak brakuje jeszcze jednego "elektrozaworu"

    KLIKASZ I AUTOMATYCZNIE ŚCIĄGASZ PLIK
    http://www.lpg-brc.pl/pdf/folder_blitz.pdf
    www.pliki.drypa.pl/entry-5be73c98342127816b3caca3ccab07e8.htm
    ALBO NIE KLIKASZ

    Gdzie masz attuator http://lpg-forum.pl/attuator-blitz-t46368.html do tego blitza ?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2931155.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1077246.html
    I wiele innych z tak np zadanego pytania "attuator blitz" https://www.google.com/search?q=attuator+blit...UD1ywKHQRRAqEQ9QEIcDAK#imgrc=mjkoi7X4uIq-wM:]

    Sprawdziłeś iskrę ? Jeśli to z jej układu blitz brał sygnał obrotów, to bez niej działać nie będzie. Raz że brak obrotów, dwa nie ma zapłonu mieszanki paliwa, a zapłon być musi.
    Ogólnie polecam naprawić samochód, może wymienić pompę paliwa ?? bo z tym gazem jeśli szybko nie naprawisz sobie gazu, to opel może zgnić ze starości.
  • Level 7  
    g107r wrote:
    Mnie tu i tak brakuje jeszcze jednego "elektrozaworu"

    KLIKASZ I AUTOMATYCZNIE ŚCIĄGASZ PLIK
    http://www.lpg-brc.pl/pdf/folder_blitz.pdf
    www.pliki.drypa.pl/entry-5be73c98342127816b3caca3ccab07e8.htm
    ALBO NIE KLIKASZ

    Gdzie masz attuator http://lpg-forum.pl/attuator-blitz-t46368.html do tego blitza ?
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2931155.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1077246.html
    I wiele innych z tak np zadanego pytania "attuator blitz" https://www.google.com/search?q=attuator+blit...UD1ywKHQRRAqEQ9QEIcDAK#imgrc=mjkoi7X4uIq-wM:]

    Sprawdziłeś iskrę ? Jeśli to z jej układu blitz brał sygnał obrotów, to bez niej działać nie będzie. Raz że brak obrotów, dwa nie ma zapłonu mieszanki paliwa, a zapłon być musi.
    Ogólnie polecam naprawić samochód, może wymienić pompę paliwa ?? bo z tym gazem jeśli szybko nie naprawisz sobie gazu, to opel może zgnić ze starości.


    Dziekuję za wszystkie linki. Zerknę do tej instalacji oraz sprawdzę iskrę i najprawdopodobniej oddam samochód do serwisu jesli nic nie wskóram.

    Pozdrawiam.
  • Level 6  
    Miałem ostatnio bardzo podobny przypadek ale w renault clio 4 gen. na instalacji STAG. Butla pełna gazu a wskaźnik elektroniczny pokazywał rezerwę. Auto nie przełączało się na gaz. Ostatecznie okazało się, że był jakiś błąd w sterowniku od gazu którego nie można było skasować, pomogło dopiero wgranie nowego oprogramowania do sterownika i autko śmiga na gazie bez zarzutów. Koszt zaktualizowania programu u gazownika - 80 zł.
  • Level 7  
    U mnie okazało się, że nie ma iskry...a to ona daje sygnał do otwarcia elektrozawory....
    Aparat zapłonowy? Cewka?
    Zobaczymy i na pewno dam znać znać :)
  • Level 6  
    Czemu autko nie chodziło wcześniej też na benzynie? Wówczas byś sprawdził działanie świec, cewki
  • Level 7  
    Niestety od "nowości" nie działa pompka....a z uwagi na to, że jest to wół roboczy -nikt się tym nie zajął.
    Myślę, że do końca tygodnia opanuje temat.