Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 306 kombi 1.4 1998 przegrywanie się silnika

elka1985 05 Jul 2018 23:48 852 14
  • #1
    elka1985
    Level 2  
    Witam chciałam zapytać co może być przyczyną przegrzania się silnika w krótkim czasie nagrzewa się i szybko wzrasta temperatura co może być tego przyczyną nie znam się na tym ale znajomy mówił że trzeba przeczyścic jakieś kabelki jaki może być koszt takiej naprawy
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    władziowek
    Level 20  
    A termostat sprawny? I popraw temat.
  • #3
    pepe150
    Level 36  
    Chłodnica drożna?
    Pompa wody kiedy była wymieniana?
  • #4
    elka1985
    Level 2  
    Nie mam pojęcia auto mam od 2 dni i niestety nie znam się na tym kompletnie
  • #5
    pepe150
    Level 36  
    Do wymiany rozrząd kompletny z pompą wody. Termostat.
    Jak starczy kasy warto chłodnicę, bo może siedzi oryginalna, a będzie miała już 20 lat.
    Do rozrządu i tak spuszcza się płyn chłodnicy.
    Może ktoś na wodzie jeździł i kamieniem i rdzą zabita jest.
  • #6
    władziowek
    Level 20  
    No powoli, najpierw termostat a potem szukajmy. To są koszta z rozrządem.
  • #7
    kortyleski
    Level 42  
    Co ma rozrząd do przegrzewania się silnika? Może i wydech trzeba wymienić? I powietrze w kole zapasowym?
    Diagnostyka jest prosta, odpalić zimny silnik, kontrolować temperatury na wskaźniku i na wężach od chłodnicy. W okolicy 90 stopni oba węże i cała chłodnica powinny zrobić się gorące. Jeżeli tak będzie to grzejemy auto dalej, trochę ponad 100 stopni powinien włączyć się wentylator. Zrób tak i powiedz co się nie zgadza.
  • #8
    pepe150
    Level 36  
    Nie wiemy kiedy była wymieniana pompa wody, bo w tych modelach można wymieniać co drugą wymianę.

    Najtańsze - termostat.
    Rozrząd w tym samochodzie jakoś nie jest problematyczny...
  • #9
    Staszek49
    Level 35  
    Koleżanko poproś kogoś obeznanego w autach, aby sprawdził poziom płynu chłodniczego i ewentualnie odpowietrzył układ chłodzenia. Jeśli faktycznie silnik szybko się nagrzewa, to winnym może być termostat. Na próbę możesz włączyć (na maksa) ogrzewanie i czy będzie to miało wpływ na obniżenie wskazań temperatury.

    Testerem można podglądnąć rzeczywistą temperaturę jaka panuje w układzie i czy nie zakłamuje wskaźnik temperatury. Na próbę "na ostro" można sprawdzić działanie wentylatora chłodnicy tj. podłączając go bezpośrednio do akumulatora.
    Uwagi wcześniejsze też aktualne.
  • #10
    elka1985
    Level 2  
    Dziekuje wszystkim za pomoc jutro auto idzie do mechanika zobaczymy co jest w nim nie tak i dam znać pozdrawiam
  • #11
    władziowek
    Level 20  
    Co ma rozrząd do temperatury silnika??? Jak kolizyjny to zawory zapłaczą.
  • #12
    pepe150
    Level 36  
    władziowek wrote:
    Co ma rozrząd do temperatury silnika??? Jak kolizyjny to zawory zapłaczą.

    Rozrząd kolizyjny, ale pompa wody napędzana rozrządem. To nie Opel.
    Spotkałem się już kilka razy, że w pompie wody wirnik obraca się własnym życiem.
    Pasek kręci pompą, a wirnik pompy sobie stoi.
  • #13
    władziowek
    Level 20  
    Pompa napędzana rozrządem? Większej bzdury nie słyszałem.
  • #14
    pepe150
    Level 36  
    władziowek wrote:
    Pompa napędzana rozrządem? Większej bzdury nie słyszałem.


    Zalecam douczenie się, a nie wyśmiewanie innych.
    Proszę o zapoznanie się z silnikiem z rodziny TU, w tym przypadku jest to silnik TU3JP o oznaczeniu KFX.

    To, że Opel ma pompy wody na paskach osprzętu, nie znaczy że wszyscy producenci robią tak samo.
  • #15
    władziowek
    Level 20  
    A to tylko opel ma pompę wody na paskach osprzętu? Innych samochodów niet? Bez jaj. Jeszcze napisz że alternator też buja pasek rozrządu...

    Dodano po 17 [minuty]:

    Sory, z peugeotami mam mało do czynienia, ale napęd pompy przez rozrząd to dla mnie bzdura i idiotyzm. France jednak mają dzikie pomysły. Bujałem się cytrynami, fordami i toyotami. W oplu przy wymianie termostatu do wymiany jest rozrząd, w fordzie jak się wymienia rozrząd to trzeba wymieć pompę. Chore rozwiązania techniczne.