Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DEVISER S30 z NCR18650B - wymiana akumulatora

11111olo 06 Lip 2018 17:09 3993 7
  • DEVISER S30 z NCR18650B - wymiana akumulatora
    Wymiana na oryginalny akumulator to koszt wyższy niż 120 zł. Dwa akumulatory 18650 firmy Panasonic to koszt około 30 zł. Trzeba tylko wyciąć trochę plastiku aby akumulatory zmieściły się pod klapką.
    Lutując przewody warto wcześniej nieco podrapać końce akumulatora aby cyna lepiej złapała. Zalecana temperatura to 450°C aby zrobić to jak najszybciej.


    DEVISER S30 z NCR18650B - wymiana akumulatora

    Inspirację wziąłem z tego wątku.

    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
    O autorze
    11111olo
    Poziom 42  
    Offline 
    11111olo napisał 13609 postów o ocenie 423, pomógł 0 razy. Mieszka w mieście Opole. Jest z nami od 2007 roku.
  • #2
    psooya
    Poziom 38  
    Hmm pomysł ciekawy, zrobiłem znajomemu driver do zgrzewarki z MOTa ale zniknął chłop i nie wiem co się z nim dzieje i czy działa. Lutowanie jest dość śliskim tematem tych ogniw ale pomysł fajny. Ładowanie jeszcze ogarnij z ebaya z balanserem i przetwornicą byś nie musiał się bac o to że wystrzelił plus podnapięciowe ograniczenie zeby nie rozładować za zabrdzo bo umrze w czasie t=0
  • #3
    11111olo
    Poziom 42  
    Miernik nie dopuści do nadmiernego naładowania oraz przeładowania więc nie ma się o co martwić.
  • #4
    automobilklub
    Poziom 15  
    11111olo napisał:
    Miernik nie dopuści do nadmiernego naładowania oraz przeładowania więc nie ma się o co martwić.


    Nie byłbym tego taki pewien...
    Na zdjęciach baterii do tego miernika w internecie widać, że bateria to dwa ogniwa połączone szeregowo (7.4v) ale cała bateria ma tylko dwa wyprowadzenia.
    Wniosek - w baterii jest elektronika zawiadująca ładowaniem.
  • #5
    psooya
    Poziom 38  
    Jest taka szansa ale to nie przesądzone.
  • #6
    pier
    Poziom 23  
    automobilklub napisał:
    11111olo napisał:
    Miernik nie dopuści do nadmiernego naładowania oraz przeładowania więc nie ma się o co martwić.


    Nie byłbym tego taki pewien...
    Na zdjęciach baterii do tego miernika w internecie widać, że bateria to dwa ogniwa połączone szeregowo (7.4v), ale cała bateria ma tylko dwa wyprowadzenia.
    Wniosek - w baterii jest elektronika zawiadująca ładowaniem.


    Trzeci przewód to albo kontrola temperatury albo podłączenie do pierwszego ogniwa. Jeśli ta druga opcja, to może być problem z balansowaniem takiego pakietu.
    Nawet jak oryginalny akumulator ma na sobie elektronikę, to jest to tylko BMS pilnujący napięć granicznych. Kontroler ładowania jest w samym urządzeniu. Co innego kwestia balansowania ogniw, to należałoby sprawdzić.
  • #7
    11111olo
    Poziom 42  
    Akumulatory naładowane. Przy 90% wskazań wg miernika sprawdziłem napięcia i na ogniwo było po 4,15V. Sam czas ładowania to jakieś 4-5h czyli dość długo.
    Ogniwa były delikatnie ciepłe więc prąd ładowania nie jest jakiś szalenie wielki.

    Jak by były jakieś problemy to o tym wspomnę. Póki co 30 zł to nie majątek a jeśli ma to podziałać chociaż rok to w zupełności wystarczy.
  • #8
    SylwekK
    Poziom 30  
    Odrobina topnika TS-81 na miejsca lutowane akumulatora i nie ma problemu z przegrzaniem czy zimnym lutem. Operacja lutowania trwa 1-2s... oczywiście dobrze rozgrzanym grotem. Po przylutowaniu zmyć resztę topnika, bo jest korodujący!