Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alarm VERTEX CA14 odcięcie zapłonu

ghost2255 06 Lip 2018 20:25 231 7
  • #1 06 Lip 2018 20:25
    ghost2255
    Poziom 11  

Witam,
    zakupiłem alarm VERTEX CA14, aby zamontować go w moim aucie. Chciałem wykorzystać tylko funkcję sterowania centralnym zamkiem i blokadę zapłonu.

Podłączyłem wszystko w aucie, działa jak należy, ale mam problem z blokadą zapłonu.
    Moim zdaniem na kablu żółtym powinna pojawiać się masa po rozbrojeniu alarmu a ginąć po jego uzbrojeniu.
    Pozwoli to na wysterowanie przekaźnika zasilanego z 12V i odłączającego chroniony obwód.
    Niestety na tym kablu nie pojawia sie ani masa, ani 12V nieależnie od stanu alarmu.
    Uważam, że alarm jest uszkodzony i chcę skorzystac z gwarancji, ale wolę się upewnić, bo nie mam doświadczenia z alarmami i chciałbym, aby ktoś potwierdził, że dobrze rozumiem zasade działania blokady zapłonu w alarmie(pojawiająca sie masa po rozbrojeniu).

Czy dobrze mi sie wydaje?

0 7
  • Sklep HeluKabel
  • #2 06 Lip 2018 22:05
    g107r
    Poziom 34  

Wg schematu przekaźnik dostaje plus, także alarm musi wystawić masę aby zadziałał przekaźnik.
    Jedynie trochę dziwny jest opis

Cytat:
    Funkcja manualnego rozbrojenia
    W trybie uzbrojonym, gdy silnik zostanie uruchomiony (automatycznie wzbudzony zostanie alarm), należy
    nacisnąć pedał hamulca, otworzyć drzwi a następnie przekręcić 10 razy zapłon (wyłącz-włącz), pozostawić na pozycji
    włączonej (zapłonu). Poczekać aż syrena przestanie wydawać sygnał dźwiękowy, alarm przejdzie w tryb rozbrojenia.
    Funkcja przydatna gdy np. w pilocie rozładują się baterie.

i masa chyba zniknie po wzbudzeniu alarmu wyłączając przekaźnik. Inaczej nie dałoby się odpalić silnika, co nie ?