Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silniczek kosiarki podłączenie kabli rozrusznika, stacyjki

06 Lip 2018 22:02 774 5
  • Poziom 25  
    Witam
    Uprzejmie proszę o pomoc, udzielenie informacji gdzie i który kabelek podłączyć. Silniczek jednocylindrowy, czterosuw (typu: Chińska..., hm, hm, Honda ;)) z rozrusznikiem 12v, mały akumulator 12v, stacyjka w konsolce doczepianej z boku lub na zewnątrz.
    Kabelki z konsolki/ stacyjki:
    2 szt (biały + biały z czarnym paskiem)
    1 szt (brązowawy)
    1 szt. (czarny)

    Kabelki z silnika:
    1 szt. (czerwony z rozrusznika do i ze stycznika - czy przykręcony prawidłowo?)
    rozumiem że to na: + /12v...?
    1 szt (brązowy z silnika)
    1 szt. (czarny z silnika wychodzący z pod czerwonej obudowy w okolicach szarpanki/ gaźnika), prawdopodobnie gaszenie silnika (zwarcie),mam rację?
    1 szt (żółty) wychodzi z silnika / z bloku
    Dodatkowe przykręcone z boku (na zdjęciu):
    2 kabelki wraz z małym, kwadratowym blaszanym elementem wyglądającym jak mała kostka (jakiś regulator...?)


    silniczek kosiarki podłączenie kabli rozrusznika, stacyjki[img-1]silniczek kosiarki podłączenie kabli rozrusznika, stacyjkisilniczek kosiarki podłączenie kabli rozrusznika, stacyjkisilniczek kosiarki podłączenie kabli rozrusznika, stacyjkisilniczek kosiarki podłączenie kabli rozrusznika, stacyjkisilniczek kosiarki podłączenie kabli rozrusznika, stacyjki

    Pozdrawiam
    "serwek" ;)
  • Poziom 38  
    Chociaż zmierz które przewody w stacyjce są od czego. Który od zapłonu, który od rozrusznika. Online nikt Ci nie pomoże bo to fizycznie trzeba sprawdzić.
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Cześć Pawełku. Poszedłem do garażu, wyciągnąłem sprzęcik. Sprawdziłem u siebie w kosiarce z podobnym silniczkiem. Opisałem na kartce jak umiałem najprościej. silniczek kosiarki podłączenie kabli rozrusznika, stacyjki

    silniczek kosiarki podłączenie kabli rozrusznika, stacyjki

    kolory kabli:
    B.- biały
    B./ Brązowy - brązowawy, ma gniazdo w bloku izolowane od niego dużą gumą. U ciebie też jest chyba brązowy ale na zdjęciu ma jeszcze chyba czarną koszulkę.
    B.CZA- biało-czarny
    CZE.- czerwony (+12V/ do akumulatora)

    Stycznik musi mieć na obudowie masę (czyli: minus /12v). Widzę że jest przykręcony do korpusu więc pewnie ma masę. Porządnie przykręć grubym kablem masę (minus) z akumulatora do korpusu silnika.

    Nie sugeruj się na rysunku czarnym kabelkiem (masy) idącym do bloku, gdzie z góry idzie brązowy kabel. Brązowy idzie sam (bez masy), z bloku prosto do stacyjki.
    Tak jak mówiłem ci przez telefon. W korpus silnika wchodzą 3 kabelki. Jeden na samym dole w okrągłe gniazdko bloku silnika. To chyba czujnik oleju (kabelek żółty). Drugi czarny idzie do wyłączania silnika. Trzeci wchodzi koło szarpanki w blok silnika po boku. On także jest mocno izolowany gumą w bloku.
    Element dodatkowy - to taka metalowa kostka, jak u ciebie na zdjęciu przykręcona na żółtej ściance.
    Daj znać czy ci w czymś rysunek pomógł? Narka :)
  • Pomocny post
    Poziom 26  
    Witam autora tematu.
    Silniczek ten nie pochodzi od żadnej kosiarki a jedynie od agregatu prądotwórczego hondy lub innego podobnego. Widać to między innymi po sposobie mocowania oraz sposobie ułożenia wału a także jego zakończeniu. Tak jak widać w silniku tym oprócz podłączenia stacyjki zalecane jest jeszcze podłączenie kontrolki niskiego poziomu oleju gdyż tak jak widać wystaje kabelek z czujniczka.
    Kolor czerwony z różowym idący do elektromagnesu podłączamy do + akumulatora, zaś u góry na elektromagnesie gdzie brakuje kabelka podłączamy + z stacyjki(z styku START).
    Z silnika wychodzi jeszcze od góry jeden czarny kabel oraz od dołu kabel lecz to musisz sam ustalić od czego są gdyż tego nie widać.
    Swoją drogą co chciałbyś tym cudem zasilić? No bo chyba nie kosiarkę hm..? :-D
  • Poziom 25  
    Witam
    Zrobione, mniej więcej tak jak Kolega na schemacie odręcznym rozrysował!
    Faktycznie brakowało na styczniku kabelka zasilającego +.
    Stacyjka w pozycji OFF robi zwarcie do obudowy i wyłącza silnik.

    Na schemacie połączeń jest mała różnica miedzy połączeniem u mnie.
    Mianowicie, Pierwszy gruby kabel czerwony "+" z zamocowania śrubowego od stycznika u mnie idzie prosto do rozrusznika. Drugi gruby czerwony to "+", a mały kabelek na wsuwkę ze stycznika, na zasilanie elektromagnesu stycznika (także "+") W ten sposób stacyjka załącza połączenie zasilania rozrusznika w prąd bezpośrednio grubymi kablami z akumulatora.

    Pozdrawiam
    "serwek" ;)