Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 8L - Varta Silver 2-letnia, pali się kontrolka ABS przy rozruchu

07 Lip 2018 00:55 456 8
  • Poziom 2  
    Witam,
    mam takie pytanie czy można wstępnie- sprawdzić akumulator w ten sposób, iż naładować go w domu a potem zanieść do auta i nie odpalać przez 4-5 dni?
    Bo chodzi mi o to, że w Audi A3 8L 98 rok 1,8 AGN mam 2-letnią Vartę Silver 52Ah 520A, od czasu zimy jak były potężne mrozy - przy odpalaniu zimnego silnika po kilku dniach postoju zaświeca sie na moment kontrolka ABS-u (stan ten utrzymuje się do dzisiaj nawet gdy nocami jest +15 a w dzień +28)
    Sprawdzałem ładowanie - no fakt szału nie ma tzn bez żadnych odbiorników jest 14,1 V, ale po załączeniu świateł już 13,92V
    Tylko że problem taki że jak się przejedzie 30 km to potem już przy odpalaniu nie ma ABS-u ale pozostawi się auto miną 2 dni, silnik zimny i znów się zapala.

    Pomyślałem że wezmę akumulator do naładowania, do domu i przyniosę i wtedy bez odpalania, zostawię na kilka dni i wtedy czy przy odpalaniu znowu pojawi się ABS..bo jak nie to być może to kwestia słabego ładowania, a jeśli tak to duże prawdopodobieństwo że siada akumulator lub coś kradnie prąd (w co wątpię)

    Czy jest to dobra metoda na takie "domowe" sprawdzenie w prosty sposób czy głupota?
    No bo to jest dziwne 2-letni akumulator takiej klasy Varta silver, od 6 miesięcy, nawet teraz latem zapala się ABS czy odpalaniu zimnego silnika - czyli duży spadek prądu, sterownik zapewne odcina napięcie dla systemu ABS żeby był prąd dla rozruchu, no ale to w takim razie zimą go nie odpala chyba (!?) jak oleje zgęstnieją, za oknem -10 itd.
  • Testo
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Możesz tak zrobić ale przez te kilka dni nie podpinaj klem, podepnij zaraz przed odpaleniem.
    Jak będzie problem to akumulator nie trzyma.
    Drugi test może być jak napisałeś. Jak będzie problem to coś kradnie prąd i raczej tutaj szukałbym problemu.
    Ładowanie jest ok.
    Najlepiej podjechać tam gdzie sprzedają akumulatory i tam przetestować za pomocą testera oporowego.
  • Testo
  • Poziom 2  
    Ok, ustalmy tylko czy mam rację że jak się zaświeca ABS na chwilę tzn ze jest duzy spadek napięcia tak?
    Bo jest inna opcja, poczekać do zimy i jak padnie albo już będzie tragicznie palić to kupić nowy akumulator i jeśli będzie powtórka z rozrywki no to wiadomo że to kwestia instalacji.

    A czy w sklepie gdzie sprzedają akumulatory, sprawdzą pobór prądu na postoju? Czy lepiej poszukać dobrego elektryka?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    W sklepie nie sprawdzą poboru prądu. Do elektryka lub kupić miernik i samemu sprawdzić.
    Ogólnie to po włączeniu zapłonu kontrolka ma sie zapalić i po chwili zgasnąć.
    Najlepiej to odczytać błędy z ABSu bo może powodem jest coś innego lub jest to normalna reakcja.
  • Poziom 43  
    Ale skąd w ogóle pomysł że to od akumulatora, weź odczytaj błędy najpierw w absie.
  • Poziom 2  
    Ok ale ten błąd nie pojawia się od tak, albo nie pali cały czas, przekręcam kluczyk...czekam...kontrolki gasną zostaje tylko kontrolka od akumulatora czerwona i wtedy kolejna pozycja kluczyka gdzie zaczyna kręcić rozrusznik i nim auto odpali zapala się na 1-2 sek kontrolka żółta ABS-u znowu.
    Coś takiego jak tutaj:
    0:31 sek

    Link


    albo tutaj w Golfie IV to samo - 0:53 sek

    Link

    Podpinałem już wiele razy komputer i nie ma żadnego błędu zapisanego. Chyba że chodzi o coś innego.
    Wydaje mi się że gdybym przyniósł z domu świeże naładowany na maksa akumulator to nie było by tej kontrolki.
  • Poziom 43  
    Skoro nie ma błędu zapisanego to szukaj gdzie indziej.

    Sprawdź jeszcze czy działa abs w chwili świecenia kontrolki.
  • Poziom 27  
    ABS wyłączy się jeśli napięcie spadnie poniżej 10,5V. Ale to nie powinno dotyczyć sytuacji rozruchu silnika, tylko już uruchomionego. Gdyby to miało znaczenie dla auta, zapisałby się błąd "akumulator rozruchowy zbyt niskie napięcie" czy coś w tym stylu.
  • Poziom 15  
    Jak dla mnie w tym aucie wszystko jest sprawne, jeśli jest błąd - kontrolka świeci się cały czas a nie gaśnie.
    Po prostu brakuje prądu, załapuje na chwilę błąd i tyle.
    Z doświadczenia wiele razy spotykałem się z czymś takim - ABS, ESP, nawet wspomaganie, a w moim Seicento to kiedyś pojawił się błąd rozpoznania kliczyka Code i zaczął wariować wskaźnik poziomu paliwa, tak że pomimo 1/4 zatankowanego baku, nagle wskazywało min. i zaświeciła się rezerwa - to wszystko przez słabe napięcie akumulatora.
    Po wymianie - zero problemów.
    W rodzinnym Passacie, chyba pół roku zaświecał się ABS i ESP po czym akumulator umarł jak zrobiło się chłodniej - po wymianie nie ma śladu po kontrolkach, oczywiście poza pierwszym przekręceniem kluczyka.

    Błąd jest zawsze gdy świeci się kontolka na stałe, gdy gaśnie - nie ma błędu/problemu
    Tutaj problemem jedynie jest mała ilość prądu przy rozruchu, albo akumulator już nie daje rady albo coś go rozładowuje i jest słaby.