Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Zmiana charakterystyki silnika

07 Lip 2018 12:12 393 10
  • Poziom 6  
    Część.
    Mam w planach zrobić quada na silniku od VFR 750. Jako że jest to motocykl, to wysoki moment obrotowy uzyskiwany jest na wysokich obrotach. Natomiast w quadzie terenowym (który chciałbym zrobić) moment potrzebny byłby przy niskich obrotach. I to jest moje pytanie. Jak zmienić charakterystykę silnika, aby najwyższy moment obrotowy występował przy niskich obrotach, powiedzmy między 3500 a 5000 obrotów na minutę? W oryginalnym silniku najwyższy moment występuje przy około 9000 RPM. Chciałbym zrobić to sam, ale czuje, że bez warsztatu tunerskiego się nie obejdzie. Jaki byłby koszt takiej operacji?
    Z góry dzięki.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 43  
    Contar323 napisał:
    Chciałbym zrobić to sam

    No normalnie , przekładnią, jechał 200km/h tym już nie będziesz.
  • Poziom 6  
    Nie o to mi chodzi. Mam na myśli zmianę charakterystyki, a nie przełożenia. Chcę uzyskać efekt taki jak w ciągnikach rolniczych - żeby miały najwyższy moment obrotowy w niskim paśmie obrotowym. Ich silniki nie osiągają prędkości obrotowych wiekszych niz 2500-3000 RPM.
  • Poziom 43  
    Contar323 napisał:
    Ich silniki nie osiągają prędkości obrotowych wiekszych niz 2500-3000 RPM.

    Bo są na takie prędkości obrotowe zaprojektowane. I są to dizle o dużych pojemnościach.
    Jeśli już to użyj silnika dizla.
  • Poziom 6  
    Diesel odpada - wtryski, elektronika, większy koszt i masa. Znalazłem informację, że charakterystyka silnika zależy od układu rozrządu. Czy mógłbym wprowadzić taką modyfikację?
  • Poziom 28  
    Po części, ale to ma minimalny wpływ. Na krzywą momentu obrotowego składa się ogrom czynników - stopień sprężania, rodzaj paliwa, skok tłoka, konstrukcja głowicy, kąt otwarcia zaworów. Nie przeskoczysz tego domowym sposobem. To, co chcesz zrobić to zaprojektowanie i wykonanie silnika od zera.
  • Poziom 43  
    Contar323 napisał:
    Diesel odpada - wtryski, elektronika, większy koszt i masa

    Kupujesz cały silnik i wkładasz , a ze cięższy od motocyklowego to normalne. Ale do przełknięcia.
    Np. od hondy 1998r 2.0TD bardzo trwałe i tanie jednostki, na pewno tańsze niż ten motocyklowy.
  • Poziom 6  
    Jeszcze jest problem ze skrzynią i zmianą biegów - łatwiej jest zmieniać nogą niż dorabiać drążek zmiany biegów żeby sięgnąć po niego ręką. I tak bym musiał kombinować ze skrzynią. bo chyba nie użył bym samochodowej. To ma być quad, a nie czołg.
  • Poziom 43  
    To zrób przełożenie odpowiednie i używaj silnika zgodnie z przeznaczeniem, daj mu solidny nadmuch wentylatorem na chłodnice.
  • Użytkownik usunął konto