Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW X3 E83 2,0d - Dudnienie i buczenie w kabinie

KrzychoB 09 Jul 2018 13:21 5511 8
  • #1
    KrzychoB
    Level 16  
    BMW X3 E83 z silnikiem 2,0d M47 manual 170tys. km dudni, buczy podczas jazdy do ok. 2tys obr/min. Ten przykry dźwięk nie pochodzi od układu napędowego tylko od samego silnika. Dźwięk ten jest z różnym natężeniem ale zawsze uciążliwy. Demontaż osłon silnika nie ma na to wpływu. Powyżej 3,5tys obr/min odczuwalne są również drgania silnika. Silnik nie dymi, nie spala oleju, korekty wtryskiwaczy są w normie.
    Wymieniłem m. innymi:
    -kompletne sprzęgło,
    -odmę,
    -filtr powietrza,
    -koło pasowe z tłumikiem drgań,
    -poduszki zawieszenia silnika.
    Czytałem, że wielu posiadaczy X3 2,0d ma z tym problem ale nikt nie pisze, że to naprawił.
  • #3
    griseg
    Level 17  
    Czy jesteś pewien że to silnik? Było cos robione ostatnio? Może byś to uszkodzona opona. Czy tak się dzieje w całym zakresie prędkości czy tylko przy np 120 do 130 km/h? Nie pytam o obroty tylko o prędkość. Chyba że tak jest niezależnie od prędkości przy 2000obr?
  • #4
    KrzychoB
    Level 16  
    Drgania pojawiają się po przekroczeniu ok. 3 tys obr/min. Poniżej drgania są akceptowalne. Koło zamachowe jest oryginalne, nowe LUK a identyczne objawy były przed wymianą tego wszystkiego co wyżej napisałem.
  • #5
    griseg
    Level 17  
    KrzychoB wrote:
    BMW X3 E83 z silnikiem 2,0d M47 manual 170tys. km dudni, buczy podczas jazdy do ok. 2tys obr/min.

    KrzychoB wrote:
    Drgania pojawiają się po przekroczeniu ok. 3 tys obr/min.

    Coś mi tu nie pasuje.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    KrzychoB
    Level 16  
    Do Griseg -są dwa nieprzyjemne zjawiska w moim BMW dudnienie i buczenie z kumulacją ok. 2 tys. obr/min niezależnie od prędkości pojazdu (dlatego wykluczam pozostałe elementy napędu i opony) oraz wibracje silnika po przekroczeniu ok. 3,5 tys. obr/min (przy niższych obrotach drgania są ale da się z nimi jeździć).
    Samochód kupiłem z takimi usterkami -niestety nie mogłem zwrócić ale tego wątku nie rozwijajmy bo nic do tematu nie wniesie.
    Może ktoś z Was eksploatuje taki silnik z wyciętymi klapami wirowymi. Czy może to dawać takie objawy w tym silniku?
  • #9
    KrzychoB
    Level 16  
    Miałem możliwość pojeździć dwoma innymi egzemplarzami BMW X3 z takim samym silnikiem. Obydwa dudniły i buczały jak mój. Widocznie ten typ tak ma. Rozwiązałem problem sprzedając samochód.