Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Zabezpieczenie Swiateł w przyczepce

Michal1848 09 Lip 2018 19:28 285 8
  • #1 09 Lip 2018 19:28
    Michal1848
    Poziom 3  

Witam,
    mam pytanie czy jest możliwość zabezpieczenia świateł w przyczepce za pomocą diod zenera? Chodzi o to że gdy na jednej lampie zrobi się zwarcie przez dostanie się wody lub uszkodzenie mechaniczne, to wtedy pali się bezpiecznik w samochodzie. W trasie jest to spory problem znaleźć przyczynę zwarcia i czasami jest to bardzo trudne z powodu np braku narzędzi, nocy ,burzy itp. Wpadłem na pomysł zabezpieczenia każdej lampy z osobna, żeby ewentualne zwarcie nie miało możliwości "cofnięcia" się. Jestem zielony w elektronice więc proszę o pomoc. Ewentualnie gdyby z diod zenera się nie dało to może na każdą lampę z osobna dać bezpieczniki w puszcze przyczepki? Z góry dziękuję za pomoc :)

0 8
  • #2 09 Lip 2018 19:41
    carrier
    Specjalista - Alarmy Samochodowe

zamontuj na gnieździe haka dodatkową skrzynkę bezpiecznikową po 1 bezpieczniku na każde z włukien

0
  • #3 09 Lip 2018 19:43
    bearq
    Poziom 36  

A nie lepiej tak zrobić instalację i tak dobrać lampy aby nie dochodziło do zwarć?
    Przecież dobrze wykonana instalacja jest wieczna...

0
  • #4 09 Lip 2018 19:49
    Michal1848
    Poziom 3  

No to już zrobiłem porządnie i po miesiącu już była lipa. A bezpieczniki jeżeli to osobno na każdą lampę bo chodzi o to aby nie padły całe światła tylko jedną lampa na której jest zwarcie

0
  • #5 09 Lip 2018 19:56
    H3nry
    Poziom 28  

Michal1848 napisał:
    No to już zrobiłem porządnie i po miesiącu już była lipa. A bezpieczniki jeżeli to osobno na każdą lampę bo chodzi o to aby nie padły całe światła tylko jedną lampa na której jest zwarcie

Skoro po miesiącu była lipa to jakie to porządnie.
    Daj zarobić elektrykowi a nie sam bawisz się w druciarstwo ;>