Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] MAN TGA 18. 430 - błąd EDC 3778-10

kiepa77 10 Lip 2018 08:59 549 6
  • #1 10 Lip 2018 08:59
    kiepa77
    Poziom 3  

    Witam. Po zwolnieniu pedału gazu zapala się błąd EDC 3778-10. Nie odczuwam spadku mocy. Miał ktoś taki przypadek? MAN TGA 2006

    0 6
  • #2 10 Lip 2018 12:59
    bartosz3003
    Poziom 2  

    Witam, prawdopodobnie wtryski albo pompa.

    0
  • Pomocny post
    #3 10 Lip 2018 14:25
    svavecone
    Poziom 25  

    Uzyj opcji "wyszukaj " bledy 3778 lub 3779 , wiele na ten temat bylo rozprawiane :) .
    Jezeli jeszcze bedziesz mial watplwosci ...to pisz smialo :) .

    0
  • #4 10 Lip 2018 21:44
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    kiepa77 napisał:
    Miał ktoś taki przypadek?


    Praktycznie każdy, kto grzebał cokolwiek przy MAN. Przeszukaj podobne tematy bo było to już kilkakrotnie wałkowane na forum. Ale pomimo to podpowiem:
    Do sprawdzenia w pierwszej kolejności:
    -niskie ciśnienie paliwa
    -zawór DBV
    -zawór MProp
    -wtryskiwacze

    Dokładnie w takiej kolejności jak napisałem.
    Pasowałoby jeszcze sprawdzić jak wygląda wiązka od EDC oraz czy nie ma oleju w sterowniku.

    1
  • #5 17 Lip 2018 00:38
    pawcio7337
    Poziom 11  

    SPN 3778 CIŚNIENIE W RAIL: WYCIEK PODCZAS PRZESUNIĘCIA
    Wskazanie błędu: Centralna lampa usterki miga na czerwono podczas jazdy i podczas postoju,
    wskazanie "stop" na wyświetlaczu (priorytet 1)
    Strategia
    monitorowania:
    Kontrola szczelności wysokociśnieniowego układu hydraulicznego podczas
    przesuwania
    Skutek błędu: Zawór ograniczający ciśnienie może się otworzyć.
    Ograniczenie D08: 100 mg/suw
    Ograniczenie D20: 130 - 150 mg/suw
    Ograniczenie D26: 180 mg/suw
    Opis błędu: FMI 1: Za wysokie ciśnienie Rail
    FMI 10: Przerwa
    Wskazówka: W przypadku systemów ze smarowanymi paliwem pompami
    wysokociśnieniowymi przy wszystkich błędach, przy których otwierany jest
    zawór ograniczający ciśnienie (DBV), powodem błędu może być także zatkany
    przewód powrotny (np. zgięty przewód) do zbiornika paliwa.
    Przestrzegać schematów połączeń odnoszących się do pojazdu
    Kontrola Pomiar Usuwanie błędu
    Układ paliwowy Kontrolę należy przeprowadzić
    zgodnie z hydrauliczną listą
    etapów kontroli
    – Patrz lista etapów kontroli układu
    hydraulicznego
    Jednostka dozująca
    ZME (MProp/ZME)
    Pomiar oporności między pinem
    A08 a pinem A10
    Wartość zadana: 2,5 - 4,5 Ω
    – Sprawdzić przewody
    – Sprawdzić połączenia wtykowe
    – Wymienić ZME
    Czujnik ciśnienia szyny Sprawdzić połączenie wtykowe
    czujnika pod kątem chwiejnego
    styku
    – Naprawić lub wymienić wtyczkę
    – Wymienić czujnik ciśnienia w Rail
    Urządzenie sterujące
    EDC
    Kontrola zgodnie z informacją
    serwisową 334700
    – Zainstalować nowe oprogramowanie do
    sterownika

    1
  • #6 27 Lip 2018 07:56
    kiepa77
    Poziom 3  

    Witam. Zawór na listwie był powodem usterki. Dzieki za pomoc

    0
  • #7 27 Lip 2018 07:58
    kiepa77
    Poziom 3  

    Witam. Zawór na listwie był powodem usterki. Dzieki za pomoc

    0