Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C5 2.5TDI 132KW - Regulacja turbiny

10 Lip 2018 20:12 2544 41
  • Poziom 9  
    Witam od tygodnia drążę temat. Po rozłożeniu turbiny nie było kołka, tego który pozwala złożyć turbo w tej samej pozycji, był zkorodowany a końcówki tkwiły w obudowie, wprawdzie starałem się to złożyć tak samo ale nie wierzę że jest dobrze. Turbina z b, delikatnym luzem na ośce ale bez poprzecznego, wg mnie stan bdb. Teraz problem 1 jak ustawić zderzak? problem 2 jak ustawić sztangę wprawdzie temat przerabiany setki razy ale u mnie ustawienie sztangi na 0,6 b nie pomogło więc trochę doregulowałem testując auto. tak czy tak po sprawdzeniu ciśnień na Vag dynamicznie na niższych obrotach powiedzmy jest ok ale przy wyższych wartość zaczyna być troszkę niższa (ECU 2400 a rzeczywiste 2250)niż żądanie ECU. Silnik dochodzi do 4tyś przy pałowaniu i zmienia bieg. Katalizator sprawdzony drożny i czysty, układ podciśnienia zrobiony, EGR sprawdzony i wyczyszczony, elektrozawory ster. turbo i EGR ok. Wtryski ok. nic nie robiłem przy aucie ze 3 lata, teraz mocno doinwestowałem w całe zawieszenie, remont skrzyni, silnik, więc chcę zrobić to książkowo. Od tygodnia nie mogę znaleźć informacji na temat prawidłowych ciśnień turbiny, zdaję sobie sprawę że to ustawia się na odpowiednim urządzeniu ale i wiem że po takim też jest różnie i trzeba potestować więc myślę że przy odrobinie informacji i logicznego podejścia jest to do zrobienia. Mam wrażenie że powinienem podnieść trochę zderzak, ale na ile, do jakiego ciśnienia powinienem dociągnąć, czy do żądań ECU czy więcej, a może dużo więcej, przy jakim ciśnieniu odetnie doładowanie itd. Każda informacja się przyda. Z góry dzięki za podpowiedzi.
  • Poziom 14  
    Odkręcając sztangę zwiększysz ciśnienie. Czyli jeśli spiera się na zderzaku to musisz go wkręcić żeby osiągnąć większe ciśnienie.
    Żeby osiągnąć przeladowanie musisz osiągnąć więcej o 500 niż ECU potrzebuje.
  • Poziom 9  
    Sztanga obecnie pracuje w pełnym zakresie. Nie rozumiem jednak zasady że muszę wkręcić śrubę zderzaka. Zmniejszę tym zakres pracę sztangi, ja rozumiem to tak że sztanga na dole, mniejsze obroty turbo a na górze większe. Grucha podciąga ją do góry wtedy kiedy przyśpieszam i potrzeba większego ciśnienia. Być może się mylę. Dzięki za wartość przeładowania.

    Dodano po 3 [minuty]:

    kwestię jakiejś regulacji wstępnej rozumiem przez podłączenie Vaga, zdjęcie gruchy bądź jej odpięcie, sztanga max w górę i sprawdzenie przy określonych obrotach wartości ciśnienia, resztę można doregulować testując dynamicznie z Vagiem.
  • Poziom 14  
    Na odwrót. Sztanga na górze kierownica zamknięta, sztanga na dole kierownica otwarta. Czyli idąc tym krokiem nie muszę już tłumaczyć dalej co mam na myśli, bo to jest oczywiste ;)
    Jak masz przeladowanie wtenczas Sztanga jest podciagnieta tym samym zamknięta kierownica.
    Jak mi nie wierzysz Włącz test turbo i obserwuj wartość doładowanie i w jakiej pozycji bd sztanga.
  • Poziom 9  
    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    ...wspominałeś że śrubkę zderzaka mam wkręcić aby zwiększyć ciśnienie.

    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod



    to uchyli raczej kierownicę zwiększając prześwit między nimi a jednocześnie spowalniając gazy co za tym idzie zmniejszając natarcie na wirnik na ośce. Czyli zmniejszamy ciśnienie doładowania. Nie mogę rozkminić twojego opisu bądź sprzecznie rozumiem.

    Ja to widzę tak - sztanga na górze oparta na zderzaku-kierownice przymknięte - ciśnienie doładowania większe, jeśli wykręcę śrubę zderzaka sztanga pójdzie jeszcze wyżej zwiększając to ciśnienie, i na odwrót. Myślę tylko jak ustawić zderzak, bo gruchę ustawiałem wakum pompką na zetknięciu ze zderzakiem ok 0,58-0,6 mba. Nie znam wartości ciśnienia przy konkretnych max obciążeniach by wyregulować zderzak.


    [/spoiler]
  • Poziom 14  
    Idź do samochodu weź vcds i sprawdź kiedy jest doładowanie, a kiedy nie ma . Obserwując przy tym położenie sztangi. Bd ci łatwiej zrozumieć
  • Poziom 9  
    Ok. Wiem że jeśli sztanga w górze, ciśnienie wyższe, nie odpalę bo skrzyni nima🙄 reklamacja konwertera po roku jazdy. W sobotę podłącz komp.
  • Poziom 32  
    Ja ustawiam na szczelinę między kierownicami. Mała szczelina turbina ładuje. Łopatki skierowane prostopadle na wirnik, ładuje mało. Jak masz kołek to jest to łatwe, wystarczy wiedzieć jaka jest minimalna dopuszczalna szczelina między kierownicami.
  • Poziom 9  
    Dzięki, właśnie tak to widziałem. Kołek jest, opiera się o niego dźwignia od sztangi. Mam wrażenie że zderzak właśnie ustawiony był na styku z tym kołkiem, (trochę chyba za proste) . Przy czym jak sprawdziłem ustawienia łopatek to praktycznie były wizualnie zamknięte, jaką właśnie ma być ta szczelina? 0.5, 1 czy 5mm? Sądziłem że bardziej precyzyjnie można ustawić z vagiem. Jakie maksymalne ciśnienie ma generować? Czy testować i zbliżyć się do zadania ECU? Ale jakoś wstępnie należałoby ustawić
  • Poziom 9  
    WItam ponownie. po wstępnym ustawieniu turbiny mam takie wyniki.
    http://vaglogi.pl/log-011_G694j0.html
    Co z tym dalej zrobić? Jeśli można jakieś sugestie...... pozdrawiam.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Co ewentualnie regulować w pierwszej kolejności? Sztanga czy zderzak?
  • Poziom 32  
    Wykręć zderzak, za mała szczelina na kierownicy, chyba.
  • Poziom 9  
    Tak mi się wydawało... nie znam wartości max ciśnienia turbo, ale wydaje mi się że w granicach 2.5 b. Od tego chyba należy zacząć. Mam vakum pompkę, podniosę sztangę do góry i but, tak chyba ustawię maksymalne ciśnienie a potem sztangę. Dzięki za ukierunkowanie. Chyba że się mylę. Może ktoś coś wie????
  • Poziom 32  
    krzysztof_goo napisał:
    Mam vakum pompkę, podniosę sztangę do góry i but
    Zalecam trochę ostrożności.
  • Poziom 9  
    Tak tak, jeżdżę z vagiem... pod kontrolą. tylko nadal nie znam maksymalnej wartości ciśnienia. Jutro zrobię jak wyżej ... na trzecim biegu i zobaczymy co wyjdzie.
  • Poziom 32  
    W/g mojej wiedzy SVBL odcina przy 1,45.
  • Poziom 9  
    Dziś trochę rzeźbiłem ale nie wygląda to chyba dobrze. Zastanawiam się dlaczego początkowo ciśnienie idzie w górę pracujący zawór N75??? Na wszelki wypadek zamówiłem na jutro i zmienię. Koszt Pierburg to 260zł, będzie pewność. Nie widziałem map z innych turbin, nie wiem jak to powinno wyglądać poprawnie. Może jakiś link do prawidłowego wykresu.... pomogłoby mi zbliżyć się regulacją do poprawnych wartości. Dzięki za podpowiedzi. Tu link z dzisiejszych wypocin -
    http://log.malonetuning.com/chart/236390#H8KL...CtEhkwoxkdERdR2fDmjjChB9Mw7svwqzCqQAAAA%3D%3D

    Dodano po 12 [minuty]:

    Dodam że zrobione całe podciśnienie, wymieniony zaworek zwrotny, przewody, aku podciśnienia szczelne, całość trzyma na vakum pompce. EGR wyczyszczony- działa. Mogę zrobić dodatkowe logi. samochód generalnie jeździ ok, po wieczornej regulacji dostał mocy, jutro wrzucę log, ale czły czas ładuje do 2,5mba, odcina i znowu ładuje, trochę to chyba nie tak. przeciętny Kowalski pewnie by tego nie odczuł, ja czuję. Pomocy.

    Dodano po 25 [minuty]:

    A, i wtryski niezbyt dobre ale w tolerancji.
  • Poziom 9  
    A to dzisiejsze logi. jeśli coś jeszcze to zrobię.
    http://log.malonetuning.c...8KVewAAAA%3D%3D
    http://log.malonetuning.c...cKEw5oMN8OUAAAA
    http://log.malonetuning.c...7QFGxYmHsKmAAAA
    http://log.malonetuning.c...NwqpwwqYAAAA%3D
    http://log.malonetuning.c...2FCkwAAAA%3D%3D
    http://log.malonetuning.c...h7CpgAAAA%3D%3D

    Dodano po 5 [minuty]:

    A nie wygląda o na trafiony czujnik ciśnienia doładowania?

    Dodano po 2 [godziny] 5 [minuty]:

    a może grucha? bo N75 nowy i lipa-bez zmian.
  • Poziom 9  
    Dzisiaj próbowałem jeszcze raz ustawić od zera, czyli sztanga na zderzaku przy 0,58 na vakum pompce i regulacja w zakresie +- 2 obroty po 1/4 na test. Oczywiście zaznaczyłem najbardziej optymalne ustawienie które znalazło się w punkcie zero plus 1/4 obrotu. Cały czas na wykresie ciśnienie wzrasta do ok 2450 mba/ odcina do ok 1800 mba i z powrotem zrównuje się z ECU. Czuć wyraźnie tem moment. Pozostało do eliminacji albo grucha, albo sensor ciśnienia dolotu. :shii: :shii: :shii:
    Pomoże któś?
  • Poziom 32  
    Wykręć zderzak o jeden obrót, bo to nie jest ten punkt.
  • Poziom 9  
    Zderzak jest wykrecony na max. Sztanga oparła się o kołek a zderzak iem ją tylko minimalnie podparłem.
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    krzysztof_goo napisał:
    Zderzak jest wykrecony na max.
    No to masz jakiś błąd mechaniczny złożenia.
  • Poziom 9  
    Próbowałem wkręcać zdeżak bo na logikę turbo przeładowuje. Wkręcając opuszczam sztangę co za tym idzie zmniejszam maksymalne ciśnienie. Sytuacja wyglądała tak że tracił moc a wykres ciśnienia wyglądał tak samo czyli ciśnienie w górę - odcięcie i spadek- powrót do zadanego. cały proces trwa tyle co ciągnie na trójce do 4tyś obr. Jeśli dobrze rozumuje. Sztanga chodzi leciutko w całym zakresie, turbawka złożona na kołeczek. Jeśli podłączę pompkę vakum i pompuję sztanga ładnie się podnosi bez zająknięcia, opiera się o zderzak obecnie przy ok 0.57 na zegarze vakum pomki.??????????????

    Dodano po 1 [godziny] 19 [minuty]:

    Tak to wygląda na dzień dzisiejszy = Poprzednie linki nie działały!
    http://log.malonetuning.com/chart/236435#H8KL...DrMKrMF3CgjbDl8K2w44ywp7CucKnw7QFGxYmHsKmAAAA
    http://log.malonetuning.com/chart/236434#H8KL...9woVpdcKtw4ssw57CrB9jfAPCpcKfQ8K%2FwpMAAAA%3D
    http://log.malonetuning.com/chart/236433#H8KL...kTDrGPCmC5BwptrW2cZw4%2FDnFPDugJaDcKqcMKmAAAA
    http://log.malonetuning.com/chart/236432#H8KL...dwoI2w5fCtsOOMsKewrnCp8O0BRsWJh7CpgAAAA%3D%3D
    http://log.malonetuning.com/chart/236431#H8KL...wNhDCuiVtw6HCmMOnMcK0ZcOdGcOzBcKEw5oMN8OUAAAA
    http://log.malonetuning.com/chart/236430#H8KL...sOBfMK%2FXXLDnSJLUzM4dwPCoiPDh8KVewAAAA%3D%3D
    http://log.malonetuning.com/chart/236390#H8KL...8OgYMOsIcOuJnXDi2zDjcKPUwgnwrc8w6Ynwo8AAAA%3D
  • Poziom 30  
    Według mojej wiedzy ciśnienie maksymalne turbiny zależy od długości sztangi i od tego zaczynam regulację . Jeżeli jest za wysokie - wydłuż sztangę , obserwuj wpływ regulacji na ciśnienie jeżeli dalej przeładowuje to zawór sterujący masz nie sprawny - do wyczyszczenia lub wymiany . Czym dokładniej wyregulujesz max ciśnienie tym lepiej bo długość sztangi wpływa na charakterystykę ciśnienia . Potem dopiero reguluję śrubką na zderzaku - turbodziura .
  • Poziom 9  
    Dzięki za wskazówkę o to chodziło. Myśl przewodnia i ogarnę temat. Właśnie znalazłem usterkę i być może przyczynę problemu. Po podpięciu vakum pompki do gruchy trzyma pociśnienie, natomiast w EGR nawet nie nadążam pompować bo natychmiast podciśnienie spada. Tak chyba nie może być, trafiona membrama, powinno trzymać jak na gruszce. Jeśli się mylę prosze mnie poprawić.
  • Poziom 30  
    Pisałeś że "układ podciśnienia zrobiony"
  • Poziom 9  
    Tak ... w zeszłym roku wymieniałem EGR i do głowy mi nie przyszło że trafiona membrama. Tylko go czyściłem i dziś z rozpaczy zacząłem sprawdzać wszystko. Co do zrobionego podciśnienia to zrobiłem i sprawdzałem do elektrozaworów. Czy tu może leżeć przyczyna w/w omawianego problemu???

    Dodano po 11 [minuty]:

    Dawno się tak nie cieszyłem z powodu piardniętej części w samochodzie.......
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Najlepiej posługiwać się wakuometrem , wpinasz się poprzez trójnik . Warto sprawdzić podciśnienie samej pompy wacu i dopinać kolejne układy podciśnienia , książkowo powinno być - 900 mb , w praktyce jak jest -700 mb jest jeszcze dobrze .
  • Poziom 9  
    Dzięki Daro. Tak mam vakuometr. Sama pompa vakum zapodaje minus 0.9 . Włąśnie wymieniłem EGR, różnica jest taka ze turbo szybciej wstaje i ogólnie szybciej reaguje ale cały czas przepompowuje. Czy powinienem teraz przyciąć na zderzaku?
    Co do trójnika to gdzie go wpinać i co sprawdzić? Jak powinno być książkowo. Nie lubie rzeźby, jeśli podejmuję się czegoś to ma być perfekcyjnie, choć źle mi żyć z takim podejściem. Samochód stary ale.....ma jeździć.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Może zrobić jakieś logi?
  • Poziom 30  
    Sprawdź podciśnienia przy turbo i egr , chodzi o to aby aktuatory miały odpowiednie podciśnienie i przez to siłę do pracy . Na zderzaku wyregulujesz jak dojdziesz z ciśnieniem maksymalnym . Nie zapominaj że dzisiaj niedziela .
  • Poziom 9  
    Wydłużając cięgno sztagi mam teraz jak poniżej, ale za to turbodziura.
    http://log.malonetuning.com/chart/236458#H8KL...gw6whw64mdcOLbMONwo9TCCfCtzzDpifCjwAAAA%3D%3D
    Nie bardzo wiem jak skasować ją zderzakiem. :?: Sprawdziłem podciśnienie między elektrozaworem - turbo -720mba- EGR -720mba
    No i wiem że niedziela, dzięki wielkie jeszcze raz :idea: i sorki ale to dzień kiedy mogę coś pogrzebać.