Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z odpalaniem 1.5 dCi - Samochód ciężko odpala natomiast nie szarpie i n

wiewior123 20 Jul 2018 20:56 4620 61
  • #31
    brani
    Level 17  
    iron64 wrote:
    to załatwia sprawę
    w98%
  • #32
    wiewior123
    Level 7  
    Panowie podsumujmy :wymienione wszystkie zaworki.Wtryski nie przelewaja.Samochod odpala ale nie od strzala.Po wyczyszczeniu EGR samochód 3 raz zapalił rewelacyjnie .Później spowrotem trzeba 2 ,3razy zakręcić.(może zaslepic EGR?)Podczas jazdy nie tak często jak wcześniej ale zapala się kluczyk i wtryski na kilka sekund i gasnie szczególnie przy równej jezdzie.Dzisiaj wynieniony czujnik cieczy ( masakra dostep)Czujnik polozenia walu niestety który zamówiłem niestety nie pasuje do mojego Twingo mimo zgodności nr...kiepski zamiennik. W poniedziałek będę mial regulator ciśnienia paliwa. Na tym kończę grzebanie przy Twingo.Poniesione koszty 480zl zaworki,czujniki 150zl regulator 120zl,efekt samochód odpala ,jeździ ale o satysfakcji nie ma mowy.

    Dodano po 6 [minuty]:

    A i jeszcze jedna sprawa wstawione zaworki zwrotne między filtrem a pompą wysokiego ciśnienia oraz na powrocie z pompy do baku .Minimalne pęcherzyki powietrza idące z filtra do pompy wysokiego ciśnienia ale prawie niezauważalne. Na odcinku bak - filtr nie ma powietrza.
  • #33
    iron64
    Level 41  
    Nie wiem czy bezkarnie można zaślepić u ciebie egr. U mnie można i to zrobiłem. I jestem z tego zadowolony, tak powiem, nawet proszę nie próbować wytykać mi ekologiczności itd.
    jeśli można zrobić to u ciebie to polecam. Dość często miałem kłopoty z egr a czyszczenie go to strata czasu na ogół.
    Czy sprawdzałeś ciśnienie paliwa na szynie? Masz w ogóle taką możliwość czy musisz jeżdzić do kogoś na diagnostykę?
  • #34
    ociz
    Moderator of Cars
    wiewior123 wrote:
    Wtryski nie przelewaja.

    Sprawdzałeś tylko zaraz po wymianie czy później też? Jak np pompa będzie walić opiłkami to wtryski możesz co tydzień wymieniać i kolejne będzie wykańczać.
  • #35
    marekwodniak
    Level 16  
    W tym aucie mozna zaślepic EGRa bez problemu ja tak zrobiłem .
  • #36
    wiewior123
    Level 7  
    Dzisiaj odpiolem przepływomierz pojeździłem ,samochód się nie zamulił jak zwykle po 3 km. Kontrolka świec z kluczem zapaliła się 1 raz po 5 może 6 km i tylko przy równej jeździe. Ogólnie samochod znośnie się zachowywał ...Czy odpięcie przepływomierza nie powinno skutkować nierówna praca ,gaśnięciem silnika?
  • #37
    iron64
    Level 41  
    Nie. Jeśli przepływomierz jest uszkodzony to zwykle jego odpięcie powoduje lepszą jazdę, bo sterownik przyjmuje najgorszy możliwy scenariusz, czyli kiepskie paliwo, mróż i pewnie coś jeszcze. Ale auto jedzie. Przy czym spalanie zwykle jest wyższe.
    Masz możliwość podpięcia auta pod komputer czy musisz jeździć na diagnostykę?
  • #38
    wiewior123
    Level 7  
    W przyszłym tygodniu jestem umówiony na komputer ale nie clipa. Nie wiem jakie możliwości będzie miał ten komputer. Czyli wstrzymam się z tym przepływomierzem do czasu podłączenia pod kompa .Chodź czujnik w przepływomierzy ma ułamany jeden ząbek.

    Dodano po 1 [godziny] 13 [minuty]:

    He he odłączyłem czujnik temperatury powietrza zasysanego😉 czy ktoś wie gdzie znajduje się przepływomierz 1.5 dCi 65 km?
  • Helpful post
    #39
    brani
    Level 17  
    wiewior123 wrote:
    gdzie znajduje się przepływomierz 1.5 dCi 65 km?
    nigdzie
  • #40
    wiewior123
    Level 7  
    No właśnie już do tego doszedłem .

    Dodano po 19 [godziny] 45 [minuty]:

    Trochę pojeździłem przez dwa dni samochodem.Kontrolka od wtrysków wraz z kluczykiem zapala się tylko i wyłącznie przy równej prędkości przez ok kilka sekund i gasnie(jutro wrócę do EGR,wyczyscze jeszcze rurkę bo ostatnio czyscilem tylko sam EGR.Inne spostrzeżenie samochód max prędkość 130km/h3 tys obrotów i tyle natomiast do tej prędkości bardzo ładnie przyspiesza nie szarpie chodź tak jak wspominałem trochę klekocze (tylko przy dodawaniu gazu więc pewnie to wtryski).Napisze co przyniosą kolejne zabiegi przy moim Twingo 1.5 dCi 65 km
  • #41
    wiewior123
    Level 7  
    Panowie tragedia ...poprzedni właściciel, precyzując jego mechanik chciał również wymienić regulator ciśnienia paliwa.Pierwsza śrubkę odkręciłem bez większego problemy natomiast przy drugiej nie było już szans bo torx zjechany .Nie mam pojęcia jak się do tego zabrać(pozostaje chyba tylko spróbować nabić płaski śrubokręt, a miejsca prawie 0)😔😓
  • #42
    wiewior123
    Level 7  
    Śruba odkręcona 😓uff zabieg polegał na demontażu wszystkich przewodów paliwowych rozdzielacz/wtryski nabiciu klucza dwunastokątnego rozmiar 5 i puscilo.Po wymianie regulatora ciśnienia paliwa puki co ani razu nie zaświeciła się kontrolka wtrysków i kluczyka .Natomiast nie ma co chwalić dnia przed.....zrobiłem dopiero 10km.Praca silnika raczej nie uległa zmianie.Silnik lepiej pali ale tak jak mówię za krótko by stwierdzić jednoznacznie czy to koniec moich problemów.Zostala jęczeć reklamacja filtra paliwa Purfl ...który puszcza powietrze zalaczam filmik może ktoś ma podobnie i się zastanawia czy tak ma być...Oczywiscie że nie...Zalozylem przezroczysty przewód by lepiej było widać problem. Mój system paliwowy zostal lekko zmodernizowany.Brak powrotu paliwa z wtryskiwaczy do pompy a bezpośrednio do baku(trujnik).Zaworek zwrotnym na odcinku filtr pompa oraz między powrotem z pomy a trójnikiem powrotu paliwa z wtrysków a powrotem do baku.
  • #43
    ociz
    Moderator of Cars
    Pozbawiłeś chłodzenia paliwo które wraca do baku i podgrzewania tego które trafia do pompy.
  • #44
    wiewior123
    Level 7  
    Mój filtr nie ma wejścia na powrotu z pompy na filtr ,tylko zasilanie z baku i wyjcie na pompe. Tak jest w tej wersji 1.5 dCi 65 km Twingo 2 2007r
  • #45
    wiewior123
    Level 7  
    Wymieniłem filtr paliwa na Mann podłączyłem z pewnością że to rozwiąże problem powietrza niestety..powietrze dalej zasuwa rurkami jutro pozbędę się tych szybko złączek i wymienię wężyk miedzy gruszka a filtrem ale na 100%tutaj powietrza nie ma więc zostaje filtr oraz szybkozlaczki.
  • #46
    marekwodniak
    Level 16  
    To nie wesoło że nie pomogło .Ja bym tych szybkozłączek nie wycinał tylko wymienił bym w nich oringi .
  • #47
    ociz
    Moderator of Cars
    Wymieniać te przewody na chińską tandetę, bo nic przyzwoitego w przeciętnym sklepie nie dostaniesz, to dopiero proszenie się o problemy. Te szybkozłączki same z siebie się nie psują i potrafią utrzymać nawet duże ciśnienia.
  • #48
    wiewior123
    Level 7  
    A czy jesteście w stanie podesłać jakiś link do takich nowych oringow bo nie mogę znaleźć.
  • #49
    marekwodniak
    Level 16  
    Na zewnątrz oring 12mm grubość oringa 2mm,W środku srednica 7-8 mm.W takim zestawie na alegro powinny być oferta nr 6873642899
  • #50
    genek1000
    Level 34  
    Proponuję zrobić mały eksperyment.
    Zdjąć główny wężyk przelewowy wtryskiwaczy i zanurzyć go w jakimś pojemniku ( najmniej 0.5 litra) Pozostały po zdjęciu króciec na zwężce Venturiego zatkać na czas eksperymentu jakimś korkiem - zatyczką - tak żeby nie zaciągał powietrza. Odpalić silnik i poczekać około 1- 2 minut ( czas potrzebny na przelanie filtra paliwa od nowa ) i zaobserwować czy nadal wężykiem paliwowym zasuwa "powietrze" .
    Poniżej zdjęcie o co mi chodzi :D Problem z odpalaniem 1.5 dCi - Samochód ciężko odpala natomiast nie szarpie i n
  • #51
    wiewior123
    Level 7  
    Pisałem wcześniej że mam przerobiony układ ..wiem dużo pisałem więc nie każdemu chce się wszystko czytać.Kilka postów wyżej jest filmik jak to u mnie wygląda z tym powietrzem .A co do układu to paliwo z przelewów trafia bezpośrednio do baku poprzez trójnik założony na powrotnym wężu idącym do baku.Takie rozwiązanie eliminuje ewentualne powietrze idące od wtrysków.
  • #52
    wiewior123
    Level 7  
    Podmienilem dzisiaj wężyki na przezroczyste by zobaczyć dokładnie gdzie mam powietrze i okazało się że powietrze jest już przed gruszka.Dodatkowo gdy w baku jest poniżej 1/3 stanu samochod łapie więcej powietrza a to przecież 1/3 . Czy na pływaku jest jakieś sitko które mogło się zapchać?po dokładnych oględzinach ręcznej pompki znalazłem male pęknięcie ale to raczej nie to jest problemem bo i tak najwięcej powietrza idzie z filtra.
  • #53
    marekwodniak
    Level 16  
    Jest sitko w pływaku .Sprawdz szybko złączki po kanapą tylną co wchodza na pływak .Jak jest ok to pomyśl o wymianie pływaka .Pełno ich na alegro.Nie pamiętam dokładnie ale w pływaku jest kulka i działa jak zaworek zwrotny .Jak się zatnie to paliwo jest zasysane z powietrzem.
  • #54
    ociz
    Moderator of Cars
    Nie ma sitka. Tam nie ma co się zepsuć, co najwyżej może się syfem zapchać i wystarczy wyczyścić, chyba że w coś mocno uderzyłeś zbiornikiem i pękło.
  • #55
    wiewior123
    Level 7  
    Panowie to jest sitko czy nie ma ?jutro odkręcenie plywak dodatkowo wymienie oringi na szybko złączkach.
  • #56
    marekwodniak
    Level 16  
    Robiłem z tym z 7 lat temu i mogę się mylić musisz sprawdzić .Mam 1.5 dci 65KM .Renault Thalię.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Do wymiany oringów potrzebna igła oraz pęceta.
  • #57
    ociz
    Moderator of Cars
    Jest koszyk spiętrzający, sitka w nim nie ma.
  • #58
    wiewior123
    Level 7  
    Czyli jest sens wyjmować ten pływak kolega pisze o jakieś kulce która może się zablokować?jak wyjmę na co zwrócić uwagę?
  • #59
    ociz
    Moderator of Cars
    Jest sens, bo to nie jest zbyt skomplikowana robota, syf może blokować. Do koszyka ma się dostawać dołem paliwo ale wyciekać już nie ma prawa.
  • #60
    genek1000
    Level 34  
    wiewior123 wrote:
    .A co do układu to paliwo z przelewów trafia bezpośrednio do baku poprzez trójnik założony na powrotnym wężu idącym do baku.Takie rozwiązanie eliminuje ewentualne powietrze idące od wtrysków.

    Aś się chłopie narobił a efekt żaden. Kto ci takich głupot naopowiadał :?:
    Przecież zwężka Venturiego jest zamontowana na powrocie z pompy CR i nie jest niczym innym jak trójnikiem , tylko że przyśpieszającym przepływ cieczy żeby wspomóc opróżnianie przelewu z paliwa.