Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka wybrać SCADE do firmy ?

TransformataZ 12 Lip 2018 13:08 279 5
  • #1 12 Lip 2018 13:08
    TransformataZ
    Poziom 3  

Dzień dobry,
    chciałbym się poradzić jaką wybrać SCADE do firmy. Ogólnie interesuje mnie zakres koło 1000 zmiennych, monitorowanie pracy 10 robotów (kuka, abb, fanuc) na 3 halach. Zastanawiałem się nad wyborem Astora lub iFix, ale może ktoś wypowie się na temat jaka scada będzie najbardziej odpowiednia. Jestem zielony w tym temacie, dlatego proszę o pomoc na forum. Dzięki.
    Pozdrawiam

0 5
  • #2 12 Lip 2018 13:49
    Rariusz
    Specjalista Automatyk

Witam,

Moim zdaniem iFIX. Tani i ma edytor VB taki sam jak w Excel. Dzięki
    temu edytorowi oraz językowi VB będziesz mógł generować raporty
    jakie tylko będziesz chciał do Excel. Kursy i tutoriale do pobrania
    z sieci.

Pozdrawiam,

0
  • #3 12 Lip 2018 13:52
    lukaszd82
    Poziom 26  

InTouch jest bardziej intuicyjny i łatwiejszy w ogarnięciu na początku, ale cena jest zdecydowanie wyższa niż za iFix, który ma właściwie takie same możliwości.
    Tyle, że licenicja na 900zmiennych w zwyż to już w tym wypadku unlimited.
    Musisz napisać coś więcej, np jak chcesz się komunikować z robotami itd.
    Wszystko jest ważne. Do SCAD-y trzeba mieć odpowiednie drivery komunikacyjne i tu może być pies pogrzebany.
    Może się okazać że to będzie znaczny koszt.
    Mogę na PRV podesłać kontakty do ASTOR Kraków oraz VIX AUTOMATION z Katowic, czyli sprzedawców softu w PL - będą to kompetentne osoby do przygotowania wstepnej kalkulacji wraz z niezbedną konfiguracją systemu jako całości. Obie firmy moga też dać oferty wraz z wykonaniem wizualizacji.

Raczej iFix będzie tańszy, ponieważ w standardzie otrzymujemy wersję demo na 2h na której można zbudować całą alikację i z użyciem licencji viewer uruchomić na dowolną liczbę zmiennych.