Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Premium DCI 420 - Długo kręci rozrusznikiem, aby odpalił

qruq03 12 Lip 2018 19:57 663 16
  • #1 12 Lip 2018 19:57
    qruq03
    Poziom 13  

    Witam, problem z autem Renault Premium DCI 420 Euro 3.
    Sprawa wygląda tak: auto nie miało mocy i po nawet niedługim przestoju wymaga kilku dobrych sekund kręcenia rozrusznikiem, aby odpaliło, natomiast jeżeli zgasimy, to po paru sekundach da się jeszcze odpalić "od strzała". Dla pewności sprawdziłem akumulatory "maszynką", prąd rozruchowy niewiele mniejszy od zadeklarowanego.

    Rozrusznika w żaden sposób nie sprawdzałem - nie wiem jak bez demontażu i rozebrania, aczkolwiek odbiegam od tej myśli, ponieważ auto pali dobrze niedługo po zgaszeniu. Podpiąłem Texę - żadnych aktywnych błędów (poniżej plik z diagnostyki). Po wykonaniu testu odcięcia cylindrów wskazano 5 cylinder, wtryskiwacz wymieniono i śmiga - auto odzyskało moc. Problem z odpalaniem jednak pozostał. Wpięliśmy manometr za pompką niskiego ciśnienia, przed filtrami - w miejscu odpowietrznika. Podczas kręcenia nic się nie dzieje, natomiast jak złapie to wskakuje 5 bar i trzyma. Po zgaszeniu silnika, w kilka sekund spada do 2 bar, a potem coraz wolniej i wolniej. Pytanie brzmi: Jak szukać przyczyny i zidentyfikować problem bez wymiany części po kolei? Co może być przyczyną? Układ zapowietrza się gdzieś na ssaniu ze zbiornika? Smok wyciągniety - przewody przedmuchane, odstojnik w ręcznej pompce czyściutki. Proszę o wskazówki wraz z opisem diagnostyki..

    0 16
  • #2 17 Lip 2018 18:49
    qruq03
    Poziom 13  

    Panowie, proszę o jakiekolwiek sugestie. Auto odpala, ale długo trzeba kręcić rozrusznikiem - czasem kręcimy na 2 razy, żeby go od razu nie zajechać.

    Jak podpompuje pompką ręczną, to ciśnienie mierzone na odpowietrzniku w obudowie filtrów wzrasta, aczkolwiek ciężko dobić do 2. Podczas rozruchu po przekroczeniu ponad 1,5 auto odpala. Kiedy rozepnę trójnik (zielone kółko) i przytrzymam palcem, to ciśnienie stoi. Jednak jak skręcę do kupy, to od razu po nabiciu zaczyna spadać (przy zgaszonym silniku). Czerwona strzałka wynika z zapożyczenia zdjęcia z tego forum, choć zawór ten wymieniono na prośbę właściciela - oczywiście bez pożądanego rezultatu. Czy na powrocie do zbiornika jest jakiś zawór ciśnieniowy? W smoku albo na przewodach? Co ma powodować, że paliwo tak po prostu nie odpływa?

    0
  • #3 18 Lip 2018 17:59
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Na ten temat było już pisane na elektrodzie nie wiem czy jest sens powtarzać temat. W moich postach wyjaśniałem w jaki sposób szukać usterki. Texa nie do końca potrafi poprawnie wykonać test pompy wysokiego ciśnienia cp2. Najlepiej robi to tester ng3 . Najczęściej wina jest wtryskach (jak do naprawy to wszystkie trzeba sprawdzać) lub w elementach pompy (w teście to wychodzi która sekcja regulacji jest wadliwa).

    0
  • #4 19 Lip 2018 15:38
    qruq03
    Poziom 13  

    Dzięki, przejrze Twoje posty. Żeby nie było, używałem szukajki ale trafiałem niemal na te same tematy. Być może nie trafiłem w słowo klucz.

    0
  • #5 19 Lip 2018 21:15
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Zobacz tutaj link:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=17185015&highlight=#17185015

    Poniżej budowa pompy cp2 zakreślony element to zawór wysokiego ciśnienia ?(tłoczek pod zaślepką na imbus) sterowany hydraulicznie przez zawór elektryczny. To on przez zabrudzenia paliwa traci szczelność i źle reguluje ciśnienie.Na drugim obrazku masz pompy sekcyjne które również mogą być uszkodzone.

    0
  • #6 19 Lip 2018 22:47
    qruq03
    Poziom 13  

    Jestem właśnie po lekturze 14 stron z Twoimi postami. Trafiłem już na ten temat. Jutro przeanalizuje wszystko ze świeżym umysłem, aczkolwiem nie jestem chyba w stanie wykonać testu NG3 - do dyspozycji Texa, z ciśnieniem wtrysku, rozłączaniem wtryskiwaczy i testem elektrozaworów. Być może ten ostatni da jakąś wskazówkę. Dziękuję, nawet jeśli sprawa się rozwiąże - to niezbyt szybko.. Jeżeli coś się uda zrobić, na pewno poinformuje.

    0
  • #7 20 Lip 2018 17:59
    biernato1
    Poziom 9  

    Witam,kolego często a nawet bardzo często w tych silnikach pada pompka niskiego ciśnienia.W swojej wymieniałem średnio raz na 2 lata.Jak nie chcesz brnąć w koszty to ją wykręć i od strony silnika na pompie za śrubą będzie zawór kulkowy i właśnie tam najczęściej gubi ciśnienie po zgaszeniu silnika zwłaszcza po dłuższym czasie.Możesz na próbę włożyć kulkę z łożyska ,gdy pomoże kupisz nową pompe.

    0
  • #8 20 Lip 2018 18:38
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Kolego "Biernato1" przeczytaj wszystkie posty autora - pisze w nich że nie ma problemu z niskim ciśnieniem lecz z wysokim na listwie.😊

    0
  • #9 20 Lip 2018 19:36
    biernato1
    Poziom 9  

    kolego stanisławpiotr przeczytałem wcześniej i teraz również. Były dwa problemy z których jeden pozostał nie rozwiązany czyli odpalanie po dłuższym postoju a to własnie wskazuje na pompe niskiego ciśnienia.Od tego należy zacząć bo to najtańsza metoda ,więc jednak pisałem na temat

    0
  • #10 20 Lip 2018 22:11
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    To nie toto-lotek dla tego typu napraw są przewidziane testy i pomiary które wskazują na uszkodzenia elementów które trzeba wymienić lub naprawić. Jeśli pompa na wolnych obrotach utrzymuje 5 bar czyli jest ok a to że spada ciśnienie w układzie niskiego paliwa po zgaszeniu silnika to rzecz normalna w tym systemie.

    0
  • #11 20 Lip 2018 23:07
    biernato1
    Poziom 9  

    Zapewne masz rację tylko jeśli zaworek kulkowy o którym pisałem nie trzyma to cofa się paliwo do zbiornika i dlatego jest problem z odpaleniem. Łatwe i proste do sprawdzenia.A ciśnienia wstępnego w tym aucie żadnym komputerem się nie sprawdzi. Jedynie manometr jak to zrobił autor tylko nawet gdy podczas pracy gdy jest dobre nie oznacza że zaworek jest do końca sprawny. Myślę że warto zacząć od rzeczy najprostszych które nie generują kosztów Jeśli ręczna pompką dobije paliwa i potem odpala to prawie na napewno do wymiany pompa niskiego ciśnienia.Trudno tak dyskutować gdy nie ma autora i nie wiadomo o postępach

    0
  • #13 21 Lip 2018 22:05
    biernato1
    Poziom 9  

    Pompa wspomagająca nr 4 ,wstępna czy też niskiego ciśnienia,nie wiem która nazwa bardziej prawidłowa.Ma on w sobie jak pamiętam dwa zaworki które są pod zaślepka imbusową.I bardziej problemem był ten zawór kulkowy który jest od prawej strony pojazdu patrząc gdy pompa jest zamontowana przy silniku.
    Moje stwierdzenia opieram na tym że autor rozwiązał inne problemy z zasilaniem ,nie ma błędów pozostał jedynie problem z odpalaniem po dłuższym czasie,przynajmniej tak wynika z postów.A to że po zgaszeniu silnika ciśnienie spada to oczywiste jednak jeśli ta kulka nie trzyma to paliwo się cofa do zbiornika dlatego jest problem z odpaleniem

    0
  • #14 22 Lip 2018 11:58
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Z moich wiadomości pompa nr 4 nie posiada zaworka zwrotnego lecz zaworek awaryjny, który zabezpiecza pompę przed uszkodzeniem wyniku zablokowanego filtra lub przewodu wyjściowego paliwa. Natomiast pompka ręczna takie zaworki zwrotne posiada bo gdyby ich nie było nie pchnęła by paliwa lecz go mieszała w miejscu. Najprostszym sposobem wykluczającym ją z kręgu podejrzanych elementów to pompowanie pompką ręczną podczas odpalania. Jeśli silnik bez trudu zapali to zgodzę sie z tobą że jest nieszczelność w układzie zasilania i paliwo cofa się do zbiornika powodując długie kręcenie rozrusznika. Jeśli jednak nadal samochód ma problem z odpaleniem stawiam na problem z nieszczelnością układu wysokiego ciśnienia lub problem z pompą ( tłoczki w.ciś.nr8 lub głowica regulacji ciśnienia) budowa głowicy poniżej. Najczęściej w tej głowicy wyciera się gładź tłoczka (zaznaczony w czerwonym zakreśleniem w module pompy) znajdującego się pod zaślepką z sprężyną co powoduje brak możliwości poprawnej regulacji ciśnienia.

    0
  • #15 23 Lip 2018 20:35
    qruq03
    Poziom 13  

    Panowie, w międzyczasie miałem do dyspozycji starą pompkę niskiego ciśnienia do tego właśnie sprzętu (ta dawała 4,2 bara i auto nie dawało się uruchomić pomimo pomocy Plaka).
    Ciekawy jak zwykle zacząłem rozkręcać i są tam dwa równoległe przeciwstawne zawory zwrotne:
    1) Kulka, sprężynka
    2) Gumka, sprężynka

    W pompce na samochodzie zostały odkręcone oba i sprawdzone organoleptycznie - są...

    Problem z wysokim ciśnieniem ustał, auto chodzi jak trzeba. Niskie ciśnienie podczas pracy też jest. Jedyne, co mnie irytuje to długie odpalanie. Odpalić odpali zawsze, najwyżej za drugim razem, ale złapie. Gdy odkręciłem przewód z trójnika i pompowałem pompką ręczną, to pojawiało się paliwo niemal od razu - czy to jest normalne? Spodziewałbym się jakiegoś zaworu przelewowego działającego przy 3-5 barach, aby ułatwić nabicie pożądanego ciśnienia podczas rozruchu. Jest tam coś takiego? Kolega wyżej sugerował test pompy wysokiego ciśnienia, którego w pełny sposób nie jestem w stanie przeprowadzić Texą. Mogę jedynie przełączać elektrozawory. Jeden ma być normalnie otwarty, drugi normalnie zamknięty (gdzieś tak wyczytałem w broszurkach IC). Jak będę miał auto na serwisie, spróbuję wykręcić te zawory, lub próbować nimi sterować i pompować pompką ręczną, może wtedy coś znajdę.


    PS: Jak podpompuje ręczną, to auto pali lekko. Nie jestem jednak w stanie podpompować powyżej (jeżeli dobrze pamiętam) 2,5 bar, a ciśnienie samo spada od razu, gdy tylko przestanę pompować.

    0
  • #16 23 Lip 2018 23:46
    biernato1
    Poziom 9  

    kolego qruq03 jak będziesz miał auto to sprawdz jeszcze raz,to że zaworki są to wiadomo ale obejrzyj dobrze kulkę z zaworku,jak nie będzie cała się pięknie świecić to jest wyrobiona i zaworek przepuszcza i zle działa ,miałem takie auto zrobiłem z milion km i tych pomp wymieniłem kilka. Sprawdz właśnie ten kulkowy zawór ,jak wcześniej pisałem ,można dobrać kulkę z łożyska na próbę jeśli nie chcesz od razu inwestować.To cię prawie nic nie kosztuje a wyeliminujesz kolejny temat.

    0
  • #17 24 Lip 2018 15:19
    stanisławpiotr
    Poziom 25  

    Jeśli jest tak jak piszesz to podstaw pompkę ręczną ona powinna zapobiegać cofaniu się paliwa. Jeśli to wyda sie za drogie zastosuj dodatkowy zaworek zwrotny na dopływie pompki ręcznej. Może masz problem z nieszczelnością układu zasilania paliwem.

    0