Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Citroen c5 1/6 hdi 2005r - Nie wyłącza się dmuchawa wentylatora.

12 Lip 2018 20:33 639 8
  • Poziom 8  
    Witam serdecznie wszystkich.
    Mam Citroena c5 1/6 Hdi 2005r. Po przejechaniu w mieście ok. 4 km jazdą dynamiczną włącza się wentylator chłodnicy mniej więcej w tym momencie, zdjęcie nr 1
    Zdjęcie jest tylko podglądowe.
    Wyłącza się mniej więcej po 15 do 20 minut po zgaszeniu zapłonu.
    Zdjęcie nr 2
    Mniej więcej w tym momencie może troszeczkę wskazówka jest wyżej.
    Zdjęcie jest tylko podglądowe.
    Czasami wyłącza się od razu po zgaszeniu zapłonu, podczas jazdy słychać bardzo częste klikanie ze skrzynki z bezpiecznikami tak jakby załączał się jakiś przekaźnik i wyłączał.
    Citroen c5 1/6 hdi 2005r - Nie wyłącza się dmuchawa wentylatora.ZDJĘCIE ..1.jpg Download (17.95 kB) ZDJĘCIE ..2.jpg Download (6.31 kB)
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Pewnie wypalanie filtra DPF - tylko przerywasz procedurę i ponownie próbuje następnym razem na nowo wypalić filtr cząstek stałych. Jak będzie pracował silnik i włączy się wentylator sprawdź czy spalanie nie jest większe będzie wiadomo czy na pewno wypala filtr. Założyłem, że wiesz o tym, że po włączeniu klimatyzacji automatycznie również włącza się wentylator :). Jeżeli wypala filtr to dobrze przejechać 20-30km z obciążeniem - czyli obroty powyżej 2,2-2,4tyś
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 8  
    Witam .
    O tym że jak włączam klimatyzacje to włącza się wentylator to wiem ale ja nie jeżdzę na klimatyzacji jst cały czas wyłączona .
    filtr DPF też wiem że trzeba go przepalać jak się jeżdzi dlugo po mieście .
    Kolega ma taki sam jak mój samochód i nie ma takich problemów pytałem się kilku posiadaczy citroenów i też nie mają takiego problemu z wentylatorm , żeby im chlodził po wyłączeniu zapłonu.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodam jeszcze żeby było śmieszniej to dzieje się od okolo 5 lat odkąd jestem posiadaczem tej cytryny. :D :cry: :D :cry:
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    To może być problem z czujnikiem temperatury, który odpowiada za pracę wentylatora. Swojego czasu miałem takie dziwne zachowanie wentylatora w Peugeocie u szwagierki (ale to benzyna BMW 1,6) i co ciekawe samo ustąpiło zanim miałem czas na to popatrzeć :). Sprawdź ten czujnik i jak może podłącz pod komputer nich ktoś sprawdzić filtr DPF może jest już zabity jak dużo jazdy po mieście i dlatego często próbuje robić wypalanie.
  • Poziom 8  
    Ok. podłącze pod kompa i sprawdzę wszystko
    I chciałem jeszcze dodać że nie tylko jazdą po mieście tak się dzieje ale po przejechaniu dłuższej trasy np. 60 km. gdzie prędkość wynosi 110km , 130km/h też nie wyłącza się wentylator od razu. :cry:
  • Poziom 11  
    Po co teorie o wypalaniu fap'a?
    Diagnostyka diagnostyka i jeszcze raz diagnostyka. Wiecie jak tam jest sterowany GMV? Jak straci komunikację z ECM to też będzie pracował... Jak presostat bedzie przeklamywał też będzie... opcji jest wiele. Diagnostyka komputerowa i wszystko będzie jasne bo inaczej nawymieniasz gratów, napiszesz tysiąc postów i tyle z tego będzie.
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich.
    I problem się rozwiązał wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego za jedyne 20 zł i udało się bez diagnostyki. Kolega,, madamsz1,, miał rację. Dziękuję. 😁
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Bezawaryjnego użytkowania - ogólnie udane silniki
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich.
    I problem się rozwiązał wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego za jedyne 20 zł i udało się bez diagnostyki. Kolega,, madamsz1,, miał rację. Dziękuję. 😁