Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat SC - Światła dzienne już na zapłonie?

13 Jul 2018 00:28 4995 58
lampy.pl
  • #1
    User removed account
    Level 1  
  • lampy.pl
  • #2
    boguslaw robak
    Level 21  
    Po włączeniu zapłonu auto ci pobiera napięcie cały czas nie tylko radio a światła dzienne ile mają przewodów??.
  • #3
    User removed account
    Level 1  
  • lampy.pl
  • #5
    User removed account
    Level 1  
  • #6
    K3
    Level 27  
    lisiorrr333 wrote:
    Wiem że pobiera, ale po co dodatkowo mają ciągnąć prąd światła dzienne i świecić się na darmo, skoro i tak nigdzie nie pojadę bez odpalonego silnika?


    Po to mają się świecić, abyś był widoczny. Bezpieczeństwo ruchu drogowego. To nie jest "na darmo", zresztą, ile LEDy Ci pobierają?
  • #7
    iron64
    Level 41  
    Kombinujesz drogi autorze tego tematu jak koń pod górę. Jak już tak strasznie nie chcesz tych 10W marnować (choć radio bierze więcej a i tak je włączasz) to podłącz te świecidełka pod przewód wzbudzenia alternatora i będziesz miał światła dopiero przy pracującym ładowaniu.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    User removed account
    Level 1  
  • #10
    enhanced
    Level 43  
    Skoro masz światła na detekcje napięcia czemu z tego nie korzystasz? Sam sobie utrudniasz sprawę a jak nie to szukaj miejsca gdzie pojawia się napięcie po odpaleniu auta a nie w pierwszych poziomiach przekręcenia stacyjki jak masz teraz. Nie rozumiem po co tak dziwnie podłączyłeś mając oryginalnie opcje podpięcia prosto pod akumulator?

    Mnie się odpalają przy kręceniu bo podłączone pod pompke paliwa.
  • #11
    iron64
    Level 41  
    A ja mam jak pisałem wyżej pod przewód wzbudzenia alternatora. I kłopot z bańki a autor kombinuje i kombinuje. Po co jak to prosta sprawa.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    kortyleski
    Level 43  
    Jak się diagnosta doczepi to wtedy trzeba zapytać o podstawę prawną doczepienia. Zazwyczaj szybko się odczepia.
  • #14
    Staszek49
    Level 35  
    Aby słuchać radio na postoju musisz mieć włączony zapłon, bo jeśli tak to masz coś skopane w instalacji. Dłuższy taki stan może spowodować uszkodzenie np. układu zapłonowego, alternatora i wyładowanie akumulatora.
  • #15
    K3
    Level 27  
    BC109B wrote:
    Autor chce wiedzieć czy się do niego doczepi diagnosta w czasie przeglądu, jeśli światła do jazdy dziennej włączą się dopiero po uruchomieniu silnika?


    Doczepi. Światła dzienne powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika.

    Podstawa: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
    Strona 66: http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20160002022/O/D20162022.pdf
  • #17
    User removed account
    Level 1  
  • #18
    enhanced
    Level 43  
    To pleciesz jakieś bzdury.
    SKoro dzienne włączają ci się po przekroczeniu odpowiedniego napięcia tzn muszą działać jak działa alternator czyli po opdaleniu auta. Więc co ty chcesz zmieniać obecnie? Poza tym jak to mogą ci się na zapłonie (w stanie gotowości do odpalenia co mogą też robić) świecić mając detekcje na napięcie?

    Dziwi mnie że stacyjke takowego stopnia nie ma - coś nie się wydaje że UNO miało takie cos to SC też powinno mieć bo dziwne żeby radio dopiero było gotowe do używania jak LEDy (po odpaleniu lub gotowości do odpalenia auta).
  • #19
    sanfran
    Network and Internet specialist
    Strona 66 dziennika ustaw, kolumna 14 punkt 2.
    Tam najprawdopodobniej jest literówka, bo przepisy europejskie określają, że światła do jazdy dziennej mogą być wyłączone gdy jest zaciągnięty ręczny.
    I to rozwiązanie moim zdaniem spokojnie możesz zastosować w swoim samochodzie.
  • #20
    abart64
    Level 32  
    Tam jest jeszcze przypis 48 że do rocznika auta do 2009 dopuszcza się urządzenie aktywujące cokolwiek to oznacza. Ale chyba chodzi o automatyczne zapalanie.
  • #21
    Gerri
    Mercedes specialist
    Ja bym się podparł tym punktem 48. Załóż gdzieś pod deską dodatkowy pstryczek aktywujący załączanie świateł „po zapłonie” a w wersji „na co dzień” będziesz miał z detekcji napięcia. I niech sobie skoczą na drzewo.
  • #22
    K3
    Level 27  
    sanfran wrote:
    Strona 66 dziennika ustaw, kolumna 14 punkt 2.
    Tam najprawdopodobniej jest literówka, bo przepisy europejskie określają, że światła do jazdy dziennej mogą być wyłączone gdy jest zaciągnięty ręczny.
    I to rozwiązanie moim zdaniem spokojnie możesz zastosować w swoim samochodzie.


    To, że mogą się wyłączać przy zaciągniętym ręcznym, nie zwalnia z obowiązku takiego montażu, aby zapalały się w momencie przekręcenia stacyjki w pozycję ON.
    To, że zapalą się dopiero przy działającym silniku będzie nadal nieprawidłowe...

    Dodano po 8 [minuty]:

    Gerri wrote:
    Ja bym się podparł tym punktem 48. Załóż gdzieś pod deską dodatkowy pstryczek aktywujący załączanie świateł „po zapłonie” a w wersji „na co dzień” będziesz miał z detekcji napięcia. I niech sobie skoczą na drzewo.


    Z tym pstryczkiem to jest tak, że przy włączonym dzienne powinny zapalać się po przekręceniu stacyjki w pozycję ON. A przy wyłączonym nie zapalą się wcale, nawet przy pracującym silniku.
  • #23
    sanfran
    Network and Internet specialist
    K3 wrote:
    sanfran napisał:
    Strona 66 dziennika ustaw, kolumna 14 punkt 2.
    Tam najprawdopodobniej jest literówka, bo przepisy europejskie określają, że światła do jazdy dziennej mogą być wyłączone gdy jest zaciągnięty ręczny.
    I to rozwiązanie moim zdaniem spokojnie możesz zastosować w swoim samochodzie.


    To, że mogą się wyłączać przy zaciągniętym ręcznym, nie zwalnia z obowiązku takiego montażu, aby zapalały się w momencie przekręcenia stacyjki w pozycję ON.
    To, że zapalą się dopiero przy działającym silniku będzie nadal nieprawidłowe...


    Jeśli się przekręci stacyjke przy zaciągnietym ręcznym (a ręczny powinin być z zasady zaciągniety na postoju) to zgodnie z prawem moga pozostać wyłączone.
    A o to chyba chodziło autorowi.

    Jak sama nazwa wskazuje są to "Światła do jady dziennej" a nie do postoju dziennego, a raczej ciężko się jeżdzi z zaciągniętym ręcznym.
  • #24
    K3
    Level 27  
    sanfran wrote:


    Jeśli się przekręci stacyjke przy zaciągnietym ręcznym (a ręczny powinin być z zasady zaciągniety na postoju) to zgodnie z prawem moga pozostać wyłączone.
    A o to chyba chodziło autorowi.

    Jak sama nazwa wskazuje są to "Światła do jady dziennej" a nie do postoju dziennego, a raczej ciężko się jeżdzi z zaciągniętym ręcznym.


    W takim razie jak proponujesz zorganizować w SC czujnik zaciągniętego hamulca ręcznego, aby dzienne mogły się wyłączyć? Niepotrzebna komplikacja.

    Podłączyć należy standardowo, czyli dzienne zapalają się po przekręceniu kluczyka (jeszcze przed odpaleniem silnika).
    A jeśli auto sprzed 2009 roku, to można skorzystać z wyłącznika (przypis 48).
    I wtedy nie będą zapalały się wcale, nawet przy pracującym silniku.
  • #25
    sanfran
    Network and Internet specialist
    K3 wrote:
    W takim razie jak proponujesz zorganizować w SC czujnik zaciągniętego hamulca ręcznego, aby dzienne mogły się wyłączyć? Niepotrzebna komplikacja.


    A to już jest dziecinnie proste. Wystarczy przekaźnik, który korzysta z masy styku ręcznego.
  • #26
    mczapski
    Level 39  
    Tyle pisania i tyle argumentacji a przecież regulacje tyczą się samochodów nowych (rejestrowanych po raz pierwszy). Dla pojazdów starszych dalej można się posłużyć światłami mijania a te podlegają odmiennym wymogom. Po co ten lament?

    [i]Kolego. Dzienne to montuje się aby spełnić wymogi przepisów głównie. Nie przypominam sobie aby w latach dwudziestego wieku komuś przyszło coś takiego do głowy chociaż bilans energetyczny był o wiele gorszy. A tutejsze narzekanie to na zasadzie wypełnienia czasu jako, że nie stawiono się na badanie diagnostyczne i jest niby problem.[/i]
  • #27
    User removed account
    Level 1  
  • #28
    Maarkiz
    Level 9  
    lisiorrr333 wrote:
    Czasami stoję na parkingu czekając na kogoś i chcę włączyć radio, które działa dopiero gdy przekręcę na zapłon. Po co miałyby wtedy zapalać się także światła dzienne?

    A ja kombinuję od innej strony.
    Też chciałbym słuchać radia na parkingu przy wyłączonej stacyjce więc chcę zamontować dodatkowy "pstryczek-elektryczek" który włączałby/wyłączałby mi zasilanie radia bez kluczyka.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3479657.html
  • #29
    abart64
    Level 32  
    Maarkiz wrote:
    "pstryczek-elektryczek" który włączałby/wyłączałby mi zasilanie radia

    W opcji "full wypas" ja pomyślałbym nad "pstryczkiem" impulsowym i układem czasowym który włącza radio np na 1 godzinę. Wychodzisz ,trzaskasz drzwiami i nie musisz pamiętać by wyłączyć radio.
  • #30
    Maarkiz
    Level 9  
    abart64 wrote:

    W opcji "full wypas" ja pomyślałbym nad "pstryczkiem" impulsowym i układem czasowym który włącza radio np na 1 godzinę. Wychodzisz ,trzaskasz drzwiami i nie musisz pamiętać by wyłączyć radio.

    Eh... tak miałem właśnie w Clio II - po półgodzinie sie wyłączało.
    Ale ja za "cienki" jestem na zrobienie tego...