Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chevrolet aveo - Grzeją się przekaźniki

13 Lip 2018 06:17 426 10
  • Poziom 8  
    Witam. Od niedawana jestem posiadaczem Aveo 1.2 2004r.benzyna gaz(mistral).
    Opiszę cały problem.
    Podczas zakupu w instalacji gazowej auta, do wymiany był rozdzielacz gazu-tak twierdził poprzedni właściciel. Aby jechać na lpg, trzeba było powoli dawać gazu, w innym przypadku się dławił, mulił.
    Okazało się też, że przecieka parownik.
    Wymieniłem parownik na tomasetto, zrobiłem kalibrację. Usterka została.
    Wymieniłem świece, również nie pomogło.
    Następnego dnia po przejechaniu 15km i zgaszeniu, auto nie chce odpalić, nie słychać rozrusznika. Zapalił na popych, pomyślałem rozrusznik się zawiesza.
    Następnego dnia sytuacja z rozrusznikiem się powtórzyła, po przejechaniu kilometra.
    Lecz po odpaleniu na popych auto dusiło się także na benzynie, nie dało się jechać i zgasło.
    Po otworzeniu maski, usłyszałem dziwny odgłos z przekaźników, którego raczej wcześniej nie słyszałem, zacząłem wyjmować je po kolei, a żona próbowała zapalić samochód, po wyjęci przekaźnika od świateł samochód odpalił. Przekaźnik włożyłem i jechałem do domu.
    Przez pewien czas auto nie muliło się ani na gazie odziwo, ani na benzynie.
    Po dotarciu do domu (20km), zorientowałem się, że dość mocno grzeje się 5 z 10 przekaźników.

    Wiem, że temat rzeka, ale jak się do tego zabrać ?
    Co mogę pomierzyć? Gdzie pozaglądać?

    Wyszło długo, ale chciałem opisać cały problem.
  • Moderator Samochody
    Zacznij od sprawdzenia masy zespołu napędowego, napięcia ładowania i kondycji akumulatora.
    Przekaźnik, który jest cały czas włączony, grzeje się, to normalne
  • Poziom 43  
    Kolega błądzi . Przekaźnik musi być ciepły jak działa. Przyczyny kilku usterek nie powiązanie raczej ze sobą chyba że jest problem z masą silnika/nadwozia. Inaczej pozostaje wizyta w polecanym warsztacie
  • Poziom 38  
    wi1984 napisał:
    Po otworzeniu maski, usłyszałem dziwny odgłos z przekaźników, którego raczej wcześniej nie słyszałem, zacząłem wyjmować je po kolei, a żona próbowała zapalić samochód, po wyjęci przekaźnika od świateł samochód odpalił.

    Pykały włączając się i wyłączając ?
    Światła się świecą jak odpalasz samochód ? Możesz mieć słabe ładowanie, lub akumulator na sztukę. Te światła mogły zabierać resztki prądu z akumulatora. Łatwo odpalił, czy z trudem ?
    W domu, jak masz inne auto i przewody rozruchowe, przy podobnym niepaleniu, wspomóż ten akumulator z drugiego samochodu.
    Po za tym jak wyżej, masa, napięcie ładowania, stan akumulatora, i może pobór prądu na wyłączonej stacyjce - coś może rozładowywać akumulator na postoju, ale też ?? obstawiałbym problem z ładowaniem akumulatora, być może już zużytego...
    Gaz to chyba masz nielubiany przez gazowników, rozdzielacz ?? tam nie ma filtra gazu w formie druciaka do szorowania naczyń ? https://www.google.com/search?q=mistral+lpg&c...UICigB&biw=1440&bih=695#imgrc=R6-9HvXOefd3iM:
  • Poziom 8  
    Sprawdziłem ładowanie 14.4-14.7 czyli książkowo - chyba że po nagrzaniu coś się zmienia???

    Pobór prądu na wyłączonym kluczyku 0.03A czyli nic.

    Oczywiście nie zapalam na załaczonych światłach.
    Pisałem tylko, że po wyjęciu jednego z przekaźników samochód odpalił z rozrusznika, kręcąc szybko i szybko złapał.

    Jak jest z grzaniem się bezpieczników, mogą nagrzać się, że są gorące?

    Dodano po 15 [minuty]:

    Jeżeli rozrusznik zawieszałby się nie wydawałby z siebie żadnych dzwięków?
  • Poziom 43  
    Tylko sprawdzenie KONTROLKĄ czego brakuje w momencie wystąpienia usterki umożliwia diagnozę
  • Poziom 38  
    Grzać się nie powinny, które się grzeją ? Oczyść, przeleć papierkiem lub wymień, zajrzyj w ich gniazdka czy się nie wypalają/wytapiają.
    Mógłby być cicho, automat by nie wybijał bendixa, zawieszenie szczotek, kostka stacyjki, tylko wyjęcie przekaźnika świateł nie powinno go naprawiać. Szybciej to ruszyłeś coś przy tych przekaźnikach w skrzynce.
    Od klemy minusowej odchodzą dwa przewody, jeden na karoserię, drugi do silnika na rozrusznik G103 i G104 http://www.autocats.ws/manual/chevrolet/tis04...ocuments_2006/Kalos/ewd-lhd-t/6T2_5_1.pl.html
    Podobnie z klemą plusową, gdzieś te przewody idą, jeden do górnej śruby automatu rozrusznika do którego zapewne dochodzi przewód ładowania z alternatora, i na skrzynkę bezpieczników do B+ i później Ef3 i 4. http://www.autocats.ws/manual/chevrolet/tis04.../documents_2006/Kalos/ewd-lhd-t/6T2_4.pl.html
    To trzeba by sprawdzić czy nie jest luźno przykręcone i nie zielenieje tracąc kontakt.
  • Poziom 43  
    g107r napisał:
    Grzać się nie powinny,
    tak a wentylatory w niektórych typach skrzynek tak se montuja
  • Poziom 38  
    Odnosisz się do przekaźników czy bezpieczników ?
    wi1984 napisał:
    Jak jest z grzaniem się bezpieczników, mogą nagrzać się, że są gorące?
  • Poziom 8  
    Pomyłka z tymi bezpiecznikami.
    Oczywiście grzeją się przekaźniki nie bezpieczniki.
    po 15 minutach jazdy są mocno gorące, ale nie do takiego stopnia żeby się topiły.

    Przejrzałem skrzynkę z bezpiecznikami, gniazda, piny nie są ponadpalane czy zaśniedziałe, są w dobrym stanie.
    Wyczyściłem styk masa-karoseria, bo był skorodowany.

    Rzuciłem okiem na rozrusznik i okazało się, że wtyczka kabla załączający elektromagnes rozrusznika była poluzowana i praktycznie sama się wypięła. Więc prawdopodobnie ten problem się rozwiązał, ale szampana jeszcze nie otwieram.

    Jutro pośmigam trochę autem to zobaczę co się będzie działo.

    A co do grzania przekaźników to napiszę na forum chevrolet, może ktoś u siebie rzuci okiem a później się odezwę.
  • Moderator Samochody
    Tak Ci powiem z innej beczki, miałem badanie kamerą termowizyjną rozdzielni głównej w budynku, cewka stycznika układu SZR ma ok 100°C i od ok 10 lat jest sobie włączony 24/7 (może by się uzbierało z 5min przerwy gdy działało zasilanie rezerwowe)