Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd elektryczny do wózka wędkarskiego :)

Ryba1987 13 Lip 2018 16:39 153 2
  • #1 13 Lip 2018 16:39
    Ryba1987
    Poziom 1  

Witam

Zacznę od tego że w silnikach jestem zielony jak jabłko w maju, kompletnie tego nie ogarniam, dlatego zwracam się z prośbą do Was o polecenie mi odpowiednich komponentów do konstrukcji która mi zaświtała w głowie.

Chodzi o zrobienie napędu do wózka wędkarskiego.

Konkretnie wózek - MAP X4 BARROW (chciałem tu dać link do YouTuba ale za mało punktów mam) - wpisując w wyszukiwarkę YT jest to pierwsza pozycja od góry :)

Chciałbym zrobić to tak, żeby mieć na prawym tylnym kole jeden silnik i na lewym tylnym kole drugi silnik. Napęd to raczej paski klinowe - koła oraz ewentualne zębatki sobie w pracy ogarnę bo mam dostęp do lasera/noża wodnego/frezarek/tokarek/krawędziarek etc.

Chciałbym zrobić to tak, że jeden silnik na jedno koło ale połączone tak żeby pracowały zsychronizowane jako jeden a między nimi akumulator, włącznik napędu jakoś przenieść na rączkę którą się prowadzi wózek.

Nie wiem czy lepiej w takim wypadku będzie mieć regulowany zakres mocy czy raczej moc stałą ale dość mocną. Po równym terenie wózek jedzie sam właściwie, problemy zaczynają się w terenie - ze względu na 4 koła i sztywność nie ma kompletnie amortyzacji i bardzo ciężko się go prowadzi.

Prosiłbym o ewentualnie podanie modeli silników które byście polecali oraz konkretny model akumulatora, jakimi kablami to wszystko połączyć itp.

P.S. - myślałem o tym żeby zrobić napęd łącząc oba tylne koła jedną długą ośką aczkolwiek w terenie pewnie bym o coś co chwilę zawadzał. Dlatego dwa silniki myślę będzie lepszym rozwiązaniem.

0 2
  • #2 13 Lip 2018 20:18
    osiniak75
    Poziom 30  

Zastanawiałeś się dlaczego producent nie oferuje takich wózków z napędem? Koszty, waga, funkcjonalność i niezawodność.

0