Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] ursus c 325 - Brak paliwa w wtryskach

Zyx106 13 Lip 2018 21:55 501 20
  • #1 13 Lip 2018 21:55
    Zyx106
    Poziom 4  

    Witam,
    mam problem z ursusem c 325, mianowicie ciągnik stał wiele lat nieodpalany i postanowiłem się za niego zabrać. Problem jest z wtryskiem paliwa. Chciałem odpowietrzyć układ, po poluzowaniu śrub przy filtrach i ręcznym pompowaniu paliwo wycieka normalnie jednak po poluzowaniu śruby na pompie wtryskowej nic nie leci. Odkręciłem także przewody wtryskowe w których także nie ma paliwa jak pompuje. Wie ktoś jak to naprawić?
    Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.

    0 20
  • #2 13 Lip 2018 22:21
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    C-328 ma śmiesznie zasilaną pompę wtryskową. Paliwo pompowane ręczną idzie przez filtry na pompę wtryskową i wraca znów na filtry. Sama pompa wtryskowa nie ma przelewu do baku. Najlepiej było by to przerobić tak jak jest w 30-ce szeregowo czyli z zasilającej na filtry, dalej na pompę wtryskową a z niej przelewem do zbiornika.

    Pompując ręczną pompką paliwa nie ma prawa wypłynąć na przewodach wtryskiwaczy.

    0
  • #3 13 Lip 2018 22:32
    Zyx106
    Poziom 4  

    Nie znam się za bardzo na tych ciągnikach ale wydaje mi się ze ta przeróbka jest już zrobiona bo faktycznie wężyk wraca do przodu baku. Mimo to według wszystkich instrukcji odpowietrzania po odkręceniu śruby na pompie należałoby pompować aż zacznie lecieć samo paliwo, u mnie nie leci nic. Właścicielka tego ursusa wspominała że jakiś fachowiec kiedyś mówił że pompę trzeba rozebrać po długim postoju, jednak wolałbym dowiedzieć się czegoś więcej zanim coś zacznę robić.

    0
  • #4 13 Lip 2018 22:53
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Czy filtry paliwa są wymienione?

    Jeśli paliwo dochodzi do filtrów a filtry są drożne i na popuszczonym odpowietrzniku wypływa to zakręć go a popuszczaj po kolei przewody w kierunku pompy. Coś musi być.

    0
  • #5 13 Lip 2018 22:57
    Zyx106
    Poziom 4  

    Tak zrobię. A jak to wygląda wewnątrz? Czy między filtrami a odpowietrznikiem na pompie są jakieś zawory albo coś co mogło się zaciąć lub skorodować przez te lata?

    0
  • #6 13 Lip 2018 23:00
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Mogły skorodować metalowe szklanki filtrów, metalowe pokrywki na wkładach, praktycznie wszystko w nich po tylu latach prawdopodobnie się rozleciało. Odkręć i zobacz, nie ukrywam że od tego powinieneś zacząć.

    1
  • #7 13 Lip 2018 23:59
    Zyx106
    Poziom 4  

    Miałem zamiar później to zrobić. Nie sądziłem filtry mogą całkowicie zablokować przepływ paliwa ale możesz mieć racje że mogło się tam coś rozlecieć. Jutro jak znajdę chwilę to sprawdzę. Mam jeszcze jedno pytanie przy okazji co do rozrusznika, problem jest taki że raz kręci dobrze a raz tylko elektromagnes załącza. Nie zauważyłem żadnej zależności kiedy kręci a kiedy nie. Akumulator sprawny chociaż małej pojemności. Czy to może być powodem czy jednak rozrusznik pada?

    0
  • #8 14 Lip 2018 06:15
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Prawdopodobnie styk w elektromagnesie jest skorodowany lub wypalony, nie łączy za każdym razem. Jeśli to elektromagnes starego typu da się go rozebrać i pilnikiem wyczyścić styki. Da się to wyczaić. Jeśli nie kręci przez starter spróbuj nim zakręcić zwierając dwie miedziane śruby zdaje się M10. Jesli dalej nie zakręci to prawdopodobnie łapie szczotki w rozruszniku.

    0
  • #9 20 Lip 2018 16:43
    Zyx106
    Poziom 4  

    Ostatnim razem udało mi sie zalać pompę, faktycznie powodem były zabrudzenia przewodów paliwowych zaczynając od kranika. Czyli teraz mając przykręcone śruby odpowietrzające, paliwo podczas pompowania powinno wracać rurką przelewową do baku? Jak się w łatwy sposob upewnić że ropa dociera do cylindrów? Ciągnik dalej nie pali. A co do rozrusznika to wystarczy rozebrać sam elektromagnes? Sytacja z nim jest gorsza niż myślałem, rozrusznik kręci raz na 10 prób, elektromagnes działa zawsze. Wydaje mi się że po kręceniu rozrusznikiem musi ostygnąć kilka minut aby znowu zadziałał.

    0
  • #10 20 Lip 2018 21:05
    bearq
    Poziom 36  

    Najpierw sprawdź czy ten ciągnik w ogóle odpali. Najlepiej w takim przypadku jest go zasilić z bańki 5l gdzie podłączasz tylko zasilanie z pompki i powrót z pompy do bańki. Wtedy pompujesz pompką ręczną do momentu w którym zacznie wracać paliwo drugim przewodem z pompy. W tym momencie możesz mu poluzować przewody od wtrysku i kręcić dotąd aż zacznie stamtąd wydobywać się paliwo. Jeśli nie będzie to:
    - masz zapowietrzony nadal układ
    - stoją sekcje w pompie

    Dopiero po takim odpaleniu zacznij się bawić w przywracanie oryginalnego układu paliwowego do sprawności a wtedy należało by wszystko wyrzucić i zakładać po kolei nowe podkładki miedziane, uszczelki, filtr przewody...

    0
  • #11 21 Lip 2018 13:56
    Zyx106
    Poziom 4  

    Ursus nie pali, wydaje mi się że paliwo w ogóle nie dociera do cylindrów. Odkręciłem przewód paliwowy i zakręciłem silnikiem, nie leciało z niego nic. Pompa jest zalana paliwem jednak przy pompowaniu ręcznym paliwo nie wraca do baku, mimo że gdy poluzowalem przewód przelewowy przy pompie paliwo wylatywało. Co to znaczy że sekcje stoją?

    0
  • #12 21 Lip 2018 14:25
    Zyx106
    Poziom 4  

    Przepraszam za dwa posty z rzędu ale właśnie otworzyłem pokrywę sekcji i oba tłoczki są ciągle na górze, obie sprężyny ściśnięte. Chyba nie powinno tak być. Gdy kręcę silnikiem tłoczki z dołu ledwo dochodzą do tych górnych i ruszają je może o milimetr. Czy to jest przyczyną braku wtrysku paliwa? Jeżeli tak to jak je odblokować ? Bo nie widzę żadnego łatwego dostępu od góry pompy.

    0
  • #13 21 Lip 2018 14:36
    seweryn7701
    Specjalista Maszyny Rolnicze

    Złapało sekcje na pompie wtryskowej. Czasem uda się je rozruszać ale mimo to pompa i tak kwalifikuje się do pompiarza.
    Póki nie będzie sprawna dalsze próby są bezsensowne.

    0
  • #14 21 Lip 2018 16:49
    bearq
    Poziom 36  

    Płaskim śrubokrętem przez sprężyny możesz nimi ruszać ale albo nie uda Ci się ich ruszyć albo zaczną pracować ale patrz wyżej.

    0
  • #15 21 Lip 2018 21:08
    Zyx106
    Poziom 4  

    To jeszcze pozostaje pytanie ile kosztuje mniej więcej regeneracja pompy i jak ją zdjąć. Należy najpierw od przodu zdjąć koło zębate?

    0
  • #16 21 Lip 2018 21:23
    bearq
    Poziom 36  

    Zyx106 napisał:
    To jeszcze pozostaje pytanie ile kosztuje mniej więcej regeneracja pompy i jak ją zdjąć. Należy najpierw od przodu zdjąć koło zębate?

    Od strony rozrządu odkręcasz małą pokrywę, wtedy ustawiasz rozrząd na znak na pompie. Wyciągasz koło, odkręcasz pompę i Ci wychodzi do tyłu.
    Koszt remontu pompy jest zależny od firmy sekcji, na chińskich coś około 300-350zł, na Polskich 350-400 zł. Przynajmniej tak jest u mnie w firmie.

    0
  • #17 25 Sie 2018 12:36
    Zyx106
    Poziom 4  

    Udało mi się rozruszać sekcje, i teraz obie chodzą płynnie ale paliwo i tak nie dociera do wtrysków. Pompa jest odpowietrzona i przy ręcznym pompowaniu przelewa się do baku. Wiem że nadaje się do regeneracji jednak robię to czysto hobbistycznie, mam dostęp do traktora kilka razy w miesiącu i chciałbym go odpalić jak najmniejszym kosztem. Co może blokować dopływ? Odkręciłem przewody wtryskowe tuż przy pompie i jak kręcę silnikiem to nic nie płynie .
    EDIT: odkręciłem jeszcze kryciec i wyciągnąłem zawór tłoczący, pod nim jest pełno paliwa, które wylewa się gdy tylko odkrece kranik. Jak sprawdzić czy zawór jest sprawny?

    0
  • #18 15 Wrz 2018 20:07
    Zyx106
    Poziom 4  

    Czy mógłby mi ktoś powiedzieć czy da się wyjąc sekcję tłoczącą bez zdejmowania pompy? Zdjąłem blokadę pod sprężyną sekcji ale nie wiem jak ją wydostać. Czy żeby dostać się do niej trzeba wyjąc cały wałek pompy i popychacz?

    0
  • #20 15 Wrz 2018 22:04
    Grzegorz_madera
    Poziom 31  

    Zyx106 napisał:
    Zdjąłem blokadę pod sprężyną sekcji ale nie wiem jak ją wydostać. Czy żeby dostać się do niej trzeba wyjąc cały wałek pompy i popychacz?

    Kolego, takie zabawy lepiej sobie odpuść jak chcesz w przyszłości uruchomić ten ciągnik. Poza tym każda Twoja ingerencja w pompę wtryskową z pewnością podniesie koszt jej regeneracji. Jeżeli pompę masz odpowietrzoną, tłoczki pracują, a paliwo nie jest tłoczone to bez profesjonalnej firmy regenerującej pompy nic nie zdziałasz. Na koniec jeszcze zapytam (chociaż wydaje się to oczywiste), czy podczas rozruchu ustawiasz dawkę maksymalną? Tzn. "gaz" wciśnięty do końca? A w ogóle listwa w pompie porusza się?

    0
  • #21 05 Paź 2018 09:06
    Zyx106
    Poziom 4  

    Wymieniłem sekcje, ustawiłem na nowo kąt wtrysku , przeczyściłem przewody paliwowe, traktor pali nawet dosyć dobrze. Muszę jeszcze tylko doregulować dawkę. Dziękuję za pomoc

    0