Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] - Polo 1.4 TDI 2005 75km wibracje i buczenie w kabinie

rowerek0987 14 Lip 2018 09:52 1065 16
  • #1 14 Lip 2018 09:52
    rowerek0987
    Poziom 8  

    Witam wszystkich! to mój pierwszy post a więc proszę o wyrozumiałość.Mianowicie posiadam wv polo 1.4 TDI 2005 przed liftingowy silnik AMF 75KM. Problemem są wibracje/ buczenie od 1400 obrotów do 2000 tysięcy dzieje się tak na każdym biegu. Jadąc 90km/h na piątym biegu jest nie do zniesienia zjawisko to występuje przy przyspieszaniu jak i przy hamowaniu silnikiem. Wymieniłem wszystkie 3 poduszki na nowe żadnej absolutnie żadnej poprawy nowa półoś żadnej poprawy, olej, filtry. Był duży luz na układzie różnicowym a więc wymieniłem skrzynie biegów bez zmian. Ten silnik nie posiada koła dwumasowego. Jak myślicie co to może być bo mi już brakuje pomysłów. Czy może to być spowodowane tłumikiem drgań skrętnych na tarczy sprzęgłowej? Na biegu jałowym w tym zakresie obrotów też czuć drżenie ale dużo słabiej na włączonym jak i wyłączonym sprzęgle.Proszę o pomoc.

    0 16
  • #2 14 Lip 2018 11:21
    berthold61
    Poziom 18  

    Bardziej bym się przyjrzał plecionce od kolektora wydechowego ale to tak z ciekawości , podłącz jakiś interfejs kkl kosztuje to 20 zł i sprawdź stan pompowtrysków jakie mają plus czy minus .

    0
  • #3 14 Lip 2018 11:54
    rowerek0987
    Poziom 8  

    Dziękuję. Diagnostyka była przeprowadzona na warsztacie bosch i według nich wszystko mieści się w normach. Właśnie sprawdziłem plecionka wygląda jakby miała przerwę na środku ale to mozliwe żeby aż tak od niej wibrowało? Wasze 1.4 TDI normalnie jadą 90km/h na 5 biegu?

    0
  • #4 15 Lip 2018 10:25
    rowerek0987
    Poziom 8  

    Pomoże ktoś?? Tych wibracji i buczenia nie słychać a ni nie widać na zewnątrz jadąc trójką przy 1600 obrotów tak wibruje że na radiu nic nie widać a kierownica tak drży aż strach 😱 co to jest? Będę czyścić EGR dzisiaj i sprawdzę szczelność dolotu co wy na to?

    0
  • Pomocny post
    #5 15 Lip 2018 10:55
    coperfild
    Poziom 33  

    Kupiłeś z auto z taką usterką czy coś było robione przy silniku? Zrób jakiś filmik z pracującym silnikiem w zakresie tych obrotów.

    0
  • #6 15 Lip 2018 12:36
    rowerek0987
    Poziom 8  

    Próbowałem nagrać filmik ale mikrofon nie nagrywa tego dźwięku. Auto kupiłem z tą usterką. Przy wrzucania biegu słychać jakby taki,, klank,, I szarpnięcie silnikiem.

    0
  • #8 16 Lip 2018 10:32
    rowerek0987
    Poziom 8  

    Wymienię plecionkę i dam znać czy jest poprawa😉

    Dodano po 4 [godziny] 37 [minuty]:

    https://m.youtube.com/watch?v=Hu2VPgus8VM
    Nagrałem filmik, lepiej nie dam rady tego zrobić bo tel nie rejestruje takich basów 😁

    Dodano po 4 [godziny] 3 [minuty]:

    https://m.youtube.com/watch?v=gPYcp2_VslY
    Forumowicze podejrzewam, że to jest problem tylko co jest uszkodzone? Czy to może być problem z tarczą sprzęgłową? Może nit zerwany? jakieś cuda dzieją się z tym autem zauważyłem,że silnik na luzie lepiej się wkręca na obroty z wciśniętym pedałem sprzęgła jest bardziej czuły. I jescze jedno jak wrzucam jedynkę za pierwszym razem to twardo wchodzi i słychać stuk za drugim razem jest ok, a gdy chcę na postoju za pierwszym razem wbić trójkę to aż zgrzytnie.... Podpowiecie coś??

    Dodano po 12 [godziny] 28 [minuty]:

    Podpowie ktoś coś? Proszę.

    0
  • #9 18 Lip 2018 08:52
    rowerek0987
    Poziom 8  

    Plecionka wymieniona. Jest ciszej bo była nieszczelność ale wibracje dalej są. Mam pytanie odnośnie poduszek trzeba je jakoś specjalnie ustawić bo ja je założyłem jak by to powiedzieć tak na (pałe)😁 a i prawa półoś ma jakieś specjalne zadanie ta rurowa bo nie wiem jak się prawidłowo nazywa coś jest w środku w niej czy to poprostu tak tylko wygląda?

    0
  • Pomocny post
    #10 18 Lip 2018 12:59
    berthold61
    Poziom 18  

    To zgrubienie ma tłumić drgania , a poduszki jak wymieniasz to zostawiasz luźne odpalasz silnik lekko do przodu lekko do tyłu na pół sprzęgle i dokręcasz

    0
  • #11 18 Lip 2018 13:06
    invisibleman
    Poziom 19  

    Wałek wyrównoważający w silniku ustawiony?

    0
  • #12 18 Lip 2018 13:12
    rowerek0987
    Poziom 8  

    Jak ustawia się ten wałek? I gdzie on się znajduje? bo to już brzmi poważnie😬

    0
  • #13 18 Lip 2018 15:05
    invisibleman
    Poziom 19  

    Trzeba rozebrać silnik
    - Polo 1.4 TDI 2005 75km wibracje i buczenie w kabinie

    0
  • #14 18 Lip 2018 15:27
    sigwa18
    Poziom 29  

    Łańcuch i napinacz (z postu wyżej) po przebiegu ok 150-200 tyś km nadaje się na złom. Naciągnięty łańcuch plus wyrobione ślizgi napinacza dają efekt w postaci przestawionego wałka wyrównoważającego co prowadzi do drgań. W polo żony wymiana była przy 170 tyś km i po wymianie wibrację zmalały znacznie. W polo 9n z silnikiem diesla czasem też obudowa powietrza uderza o pompę hamulcową. Spowodowane jest to wygięciem się wspornika obudowy filtra. Szczególnie przy ponownym montażu puszki filtra łatwo dopchnąć w dół puszkę i skrzywić wspornik. Wtedy dudni cała ściana grodziowa aż czuć wibrację na pedałach.

    0
  • #15 18 Lip 2018 15:41
    rowerek0987
    Poziom 8  

    Mam przejechane 140 tys km pewne jak w banku. A z tą pompką hamulca i obudową filtra zgadzam się w 100 procentach bo tak się stało. Oddam to na warsztat i jak opłaci się to robić to zatrzymam a jak jakaś cena z kosmosu to sprzedaję tego cudownego vw polo 😡 kiedyś miałem golfa 2 1.6 TD nie zniszczalny 😁 a to co teraz robią to wstyd. posiadam jeszcze honde accord 7 2.2 I-ctdi godna polecenia maszyna 😉 także dam znać co i jak z tym polo co mechanik powie dziękuję chłopaki

    0
  • #16 18 Lip 2018 17:17
    sigwa18
    Poziom 29  

    Niestety koszt to okolice 800-1000 pln. Sam zestaw łańcuch,napinacz kółka to około 400-450 PLN. Warto wymienić łańcuch z napinaczem przy wymianie rozrządu ( i tak się go ściąga by mieć dostęp) plus wymiana uszczelniacza w pokrywie na wale oraz rewizja miski olejowej i sitka smoka olejowego.

    0
  • #17 02 Sie 2018 09:26
    rowerek0987
    Poziom 8  

    Niestety problemu nie rozwiązałem. wałek wyrownowazajacy sprawdzony był ok samochód sprzedałem. Dziękuję wszystkim za pomoc

    0