Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Opinie producentów części - Jakiego producenta wybrać?

IBikeYou 14 Jul 2018 13:00 27861 11
Bosch
  • #1
    IBikeYou
    Level 5  
    Witam wszystkich forumowiczów.

    Chciałbym Was zapytać się o opinie tańszych części do samochodów. Mianowicie muszę kupić tylny lewy zacisk hamulca do mazdy 6 i przeszukując allegro można głównie spotkać się z takimi markami jak NTY, Mapco, czy też A.B.S. Czy ktoś miał styczność z jakimikolwiek częściami tych marek? Bowiem na próżno googlować opinii o tych markach produktu, a nie chciałbym od razu wydawać ponad 600 zł na zacisk Boscha (choć wtedy wiadomo, że to jest na wiele lat) tylko podpytać się czy warto coś kupić z tych marek za nieco mniejsze pieniądze
  • Bosch
  • Helpful post
    #2
    cirrostrato
    Level 37  
    Mój serwisant wychodzi z założenia (osobiście podzielam), że amortyzatory, zaciski, tarcze itp wymienia się ZAWSZE obie strony, lewe i prawe, na identyczne NIGDY RÓŻNYCH FIRM. Ja osobiście kupił bym używki na szrocie np. w Warszawie na Kaczeńca szrot japończyków, obsługa miła i kompetentna, potrzebne drobiazgi dokładają gratis.
  • #3
    jacek0503
    Level 21  
    Ze szrotu to ja kupuje kratki nawiewu - oczywiście jak ładnie wyglądają.
  • Bosch
  • Helpful post
    #4
    ociz
    Moderator of Cars
    Lepszy zregenerowany oryginał niż badziew ulepiony z ryżu.
  • #5
    jacek0503
    Level 21  
    Jasne - zregenerowane klocki, zregenerowany olej silnikowy, płyn chłodniczy, amortyzatory, tarcze hamulcowe itp. Oby tak dalej......

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ulepione w fabrykach za "miskę ryżu" - Sony, Samsung , Sharp , Lenovo , Bosh , itp. Kupujcie zregenerowane - oryginalne.
  • #6
    strucel
    Level 33  
    Przecież 90% "nowych" zacisków to remanufactured, czyli używki wyczyszczone , odmalowane i wymienione zużywające się części.
  • #7
    jacek0503
    Level 21  
    No jakby się uparł to 90 % samochodzików tez jest "remanufactured". Acha jeszcze zapomniałem dodać co najważniejsze - opony używane. "Panie funkiel nówka mało śmigane". Raz kupiłem - po godzinie od założenia mi pękła - dzieka Bogu ze tylna. Jakby z przodu to już bym tu nie pisał. "Panie - zobacz pan - oponka jak nówka" - tez pewnie "regenerowana"
  • Helpful post
    #8
    Eidems
    Level 29  
    Po pierwsze nie można zregenerować zacisku? Jest to najlepsza opcja. Można kupić używany zacisk i go potem zregenerować. Potem można szukać nowego np. lauber (część oryginalna po regeneracji), a na samym końcu trw/bosch.
  • Helpful post
    #9
    bandi21
    Level 30  
    Marki które wymieniłeś są praktycznie nieznane.Mapco coś kiedyś miałem ale reszty nie znam.Zajmuję się mechaniką 25 lat i tych marek nie znam.Zamontowałem kiedyś tanie nowe zaciski tylne do audi a6,po pół roku stanął ręczny w jednym z nich.Większość usterek zacisku da się naprawić i są do tego części.Nawet z oryginału.
  • Helpful post
    #10
    lukasz12345678910
    Level 30  
    Montowalem kiedyś te zaciski nty do Forda Mondeo, po roku stały. Też wychodzę z założenia że lepiej zregenerować oryginał.
  • Helpful post
    #11
    Jackall
    Level 27  
    Dokładnie. Sam robisz, wiesz co masz. Tylko trzeba wiedzieć jak to zrobić. Dla tego biorę całe, tłuste 50zł za naprawę jednego zacisku. Plus zestaw gumek i często tłoczek. Ale niektórym i tak za drogo, bo za 100 to mają "nowy sprawny" ze szrotu.
  • #12
    IBikeYou
    Level 5  
    Czyli wniosek nasuwa się sam. Lepiej unikać tańszych nieznanych firm takich jak te, które wymieniłem bo jak to już nie raz się mówiło: "kupisz coś tańszego to i tak drożej ci wyjdzie". Zacisk dam do regeneracji a jeśli się nie da kupuję nowy oryginalny. Dzięki wszystkim za pomoc :)