Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia (1,9 slx, 2000,540tys) - brak wyłaczania wycieraczek

14 Lip 2018 17:42 477 6
  • Poziom 8  
    Od pewnego czasu przestały się zatrzymywać.
    Poprawnie dzialają w biegu cyklicznym.
    Po wyłaczeniu "probują się zatrzymać" lecz natychmiast podejmują dalej ruch.
    Podejrzewam nieskuteczne "hamowanie elektryczne".
    Podejrzewam przekaźnik, ale nie wiem gdzie go szukać i jak zidentyfikować ?
    Czekam na dobrą radę.
    Zdzislaw.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 27  
    Mam to samo.To nie przekaźnik a wyłącznik krańcowy w silniku.Polecam portal w/w marki tam jest dokładny opis.

    Dodano po 30 [sekundy]:

    Przekaźnik cyka to fakt.

    Dodano po 4 [minuty]:

    U mnie działa na zasadzie(jak nie chce się wyłączyć ustawiam najwyższą prędkość na chwilę i przełączam na przerywaną jak wycieraczki się zatrzymają to je wyłączam)Słychać po przekaźniku.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 8  
    arturdip napisał:
    Mam to samo.To nie przekaźnik a wyłącznik krańcowy w silniku.Polecam portal w/w marki tam jest dokładny opis.

    Dodano po 30 [sekundy]:

    Przekaźnik cyka to fakt.


    z przykrością stwierdzam, że nie jest tak jak mówisz.
    wymieniłem silnik wraz z przełacznikami,
    wcześniej sprawdziłem stare styki i krzywkę,
    tu wszystko w porządku, a błąd pozostał.
    nadal podejrzewam :klejenie przekaźnika lub upływność na stykach wyłącznika pod kierownicą.
    za zainteresowanie i podpowiedź serdecznie dziękuję
    zdzislaw.
    PS.
    Ze zmiana predkosci probowalem. Czasem sie udawało, ale to tylko polowa sukcesu. Hej !
  • Poziom 27  
    Jeśli styk w silniku będzie miał opór większy od 2 Ohm to tak będzie dlatego polecam portal w/w auta .Tam jest dokładny opis.Poz artur(wymieniłeś na nowy?)

    Dodano po 1 [minuty]:

    Z tego co tam pisali to smar się starzeje i stąd te kłopoty,a mechanizm teoretycznie nie jest rozbieralny
  • Poziom 8  
    tak.
    wymienilem na fabrycznie nowy, kompletny silnik
    objaw pozostal bez jakiejkolwiek zmiany.

    oporność styku: nadmierna oporność wyłączy skuteczność obwodu dynamicznego hamowania,
    czyli zatrzymania w obszarze wylaczonego jeszcze styku startowego.

    tak to rozumiesz ?

    zdzislaw.

    pozdrawiam
  • Poziom 35  
    Jeśli zamontowałeś nowy silnik wycieraczek a problem pozostał, to moim zdaniem należy sprawdzić przełącznik zespolony przy kierownicy, przekaźnik-programator pracy wycieraczek i przewody od przełącznika zespolonego, które mogą być uszkodzone.
    Informacyjnie dodam, że w przeszłości (Golf IV) miałem problem z tylną wycieraczką, która początkowo pracowała z mniejszą prędkością i zatrzymywała się, na koniec pracowała ciągle tj. po włączeniu zapłonu. Okazało się, że "padła" płytka sterująca w silniku wycieraczki.
  • Poziom 8  
    dziękuję za kontynuację rozważań.
    Dostałem się do przekaźnika (przekaźników).
    Wszystkie styki oczyszczone i sprawne.
    Pozostaje tylko wyłącznik pod kierownicą i wiązka.
    Sprawdzę w ciągu dwu dni.
    Pozdrawiam;
    Zdzisław.

    Dodano po 5 [godziny] 6 [minuty]:

    W odpowiedzi na prywatne powiadomienie:

    U mnie ma numer *389. Wygląda dobrze, ale wymienię go. Wierzę , że już jutro.
    Przekaźnik wycieraczek Octavia I.