Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Xsara Picasso 02r - za niskie ciśnienie HP, nie chłodzi

etezet 15 Jul 2018 00:22 1803 10
  • #1
    etezet
    Level 26  
    Witam.
    Układ ma mikro nieszczelność, nabity działa około pół roku. Wcześniej po prostu co sezon był robiony serwis. Obecna cena niestety na to nie pozwala. Jedynie co, to w tym roku pojechałem na warsztat, żeby sprawdzili azotem. Cisnienia LP/HP się wyrównały, a w ciągu 1,5h zeszło może z 3 kreseczki na skali psi. Gość powiedział że jakby zapiął maszynę to spokojnie przejdzie cały cykl i będzie chodzić. No ale co, znów zapłacę i pochodzi miesiąc lub dwa, a za rok będzie jeszcze drożej. Powiedział, że znalezienie takiego czegoś, to raczej do wyspecjalizowanej firmy musiałbym się udać. Wiem, że kiedyś też sprawdzali kontrastem w innym warsztacie i nic nie widać.
    Wpadłem na może niezbyt ambitny pomysł, że zakupię cały osprzęt i będę uzupełniał to alternatywnymi czynnikami.
    Być może coś źle zrobiłem.
    Więc tak, układ przed zaaplikowaniem był pusty.
    Została zrobiona próżnia około 1h, niestety tylko za pomocą agregatu lodówkowego.
    Xsara Picasso 02r - za niskie ciśnienie HP, nie chłodzi
    Po odłączeniu poczekałem jeszcze parę minut - zegary nie drgnęły.
    Następnie poprzez HP w układ zaaplikowałem około 250g r600a. Odpaliłem auto, klima ruszyła, dobiłem jeszcze poprzez LP. Łącznie wpuściłem około 350g.
    Niestety lipa.
    Ciśnienia podczas pracy wyglądają następująco:
    Xsara Picasso 02r - za niskie ciśnienie HP, nie chłodzi
    Sprężarka pracuje na okrągło (w sensie elektromagnes), wentylator też. Przewody przy sprężarce jeden dość zimny, drugi "letni". Przy wyłączonej klimie na niskim ciśnieniu jest równo 3bary, wysokie stoi w miejscu tak jak na obrazku. Czasami lekko drgnie i tyle. Temperatura otoczenia około 18st.



    Jeszcze dopiszę, że w aucie od około marca układ jest niesprawny, a od czerwca pusty. Olej niestety nie mam pojęcia o jego stanie i ilości.
    Jako iż jestem laikiem w tym temacie proszę o jakieś podpowiedzi.
    I proszę o nie zabieranie głosu na temat bezpieczeństwa i ekologii, to jest temat tabu. Robię to na własną odpowiedzialność i nie zamierzam jechać do kogoś na automat nie informując go, że jednak w układzie jest coś innego niż r134a.

    Pozdrawiam.
  • #2
    Ireneo
    Level 42  
    Nie wiem jaki silnik ale 550g powinno raczej być.350 zdecydowanie za mało
  • #3
    jack63
    Level 43  
    Ireneo wrote:
    Nie wiem jaki silnik ale 550g powinno raczej być.350 zdecydowanie za mało

    Ale...
    etezet wrote:
    Następnie poprzez HP w układ zaaplikowałem około 250g r600a. Odpaliłem auto, klima ruszyła, dobiłem jeszcze poprzez LP. Łącznie wpuściłem około 350g.


    A na dodatek...
    etezet wrote:
    Jako iż jestem laikiem w tym temacie proszę o jakieś podpowiedzi.


    Następny bohater, tylko nie domu, a samochodu...
    Jak nie masz pojęcia, to nie zaczynaj od "rozpoznania bojem", tylko od czytania. Było sporo informacji na Elektrodzie.
    Choćby temat:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3461717-120.html#17329548.

    Od siebie napiszę, że R600a nie nadaje się do napełniania, a nie nabijania, układów chłodniczych w samochodach zamiast R134a i to nie dlatego, że jest palny i wybuchowy w pewnych warunkach.
  • #4
    Luc3k
    Level 11  
    Kolego etezet napisz ile kosztowały Ciebie dotychczasowe prace?
    I skąd wziąłeś dane o ilości czynnika? Czy tylko eksperymentujesz?
  • #5
    jack63
    Level 43  
    etezet wrote:
    Następnie poprzez HP w układ zaaplikowałem około 250g r600a. Odpaliłem auto, klima ruszyła, dobiłem jeszcze poprzez LP. Łącznie wpuściłem około 350g.

    Ciekawe ile powietrza wpuściłeś do układu...
    etezet wrote:
    Sprężarka pracuje na okrągło (w sensie elektromagnes), wentylator też.

    Ciekawe, który wentylator masz na myśli?
    Elektromagnes może tak, ale sprężarka nie, co widać na manometrach...
  • #6
    etezet
    Level 26  
    Luc3k wrote:
    Kolego etezet napisz ile kosztowały Ciebie dotychczasowe prace?
    I skąd wziąłeś dane o ilości czynnika? Czy tylko eksperymentujesz?

    Około 200-250zł?
    R134a producent przewiduje 625 - 725g. R600a nabija się 40-50% tego. Pytanie nr3 owszem, trochę na oko też. Sprężarka startowała już od tych 250g i później jedynie co, to trochę wzrosło LP i nic więcej. Być może teraz jest go kapkę za dużo.

    jack63 wrote:

    Następny bohater, tylko nie domu, a samochodu...
    Jak nie masz pojęcia, to nie zaczynaj od "rozpoznania bojem", tylko od czytania. Było sporo informacji na Elektrodzie.
    Choćby temat:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3461717-120.html#17329548.

    Od siebie napiszę, że R600a nie nadaje się do napełniania, a nie nabijania, układów chłodniczych w samochodach zamiast R134a i to nie dlatego, że jest palny i wybuchowy w pewnych warunkach.


    Nie wiem o co Ci chodzi. Piszesz, że się nie nadaje, a dajesz mi linka do postu, w którym gość pisze, że poleca aplikować r600a. Ten temat obserwuję od samego początku na elektrodzie.

    jack63 wrote:
    etezet wrote:
    Następnie poprzez HP w układ zaaplikowałem około 250g r600a. Odpaliłem auto, klima ruszyła, dobiłem jeszcze poprzez LP. Łącznie wpuściłem około 350g.

    Ciekawe ile powietrza wpuściłeś do układu...
    etezet wrote:
    Sprężarka pracuje na okrągło (w sensie elektromagnes), wentylator też.

    Ciekawe, który wentylator masz na myśli?
    Elektromagnes może tak, ale sprężarka nie, co widać na manometrach...


    Powietrza raczej nie wpuściłem. Była próżnia, potem wąż do zegarów został odpowietrzony.
    Sprężarka, dlatego napisałem w nawiasie elektromagnes. To czy sprzęgło działa prawidłowo nie wiem.
    Wentylator jak myślisz który? Przecież nie ten w kabinie...

    I proszę skończcie te złośliwe docinki.
  • #7
    jack63
    Level 43  
    etezet wrote:
    proszę skończcie te złośliwe docinki.

    To nie są złośliwe docinki. Nie masz bladego pojęcia o chłodnictwie. To jest fakt. Jak nie chcesz się czegoś nauczyć twoja sprawa.
    etezet wrote:
    Wentylator jak myślisz który? Przecież nie ten w kabinie...

    Akurat ten w kabinie jest najważniejszy, a ten przy skraplaczu nie powinien wystartować... No chyba, że coś pokombinowałeś?
    etezet wrote:
    dajesz mi linka do postu, w którym gość pisze, że poleca aplikować r600a

    Temat ma już 6 stron, a ty oczywiście znalazłeś post, który potwiedza twój niedorzeczny pomysł. Dobre...
    Postów, które przeczą twoim pomysłom nie przeczytałeś...
    Baw się dobrze, ale chłodno w samochodzie nie będzie...
  • #8
    etezet
    Level 26  
    jack63 wrote:

    Temat ma już 6 stron, a ty oczywiście znalazłeś post, który potwiedza twój niedorzeczny pomysł. Dobre...


    Człowieku sam zacytowałeś ten post.

    jack63 wrote:


    jack63 wrote:

    Akurat ten w kabinie jest najważniejszy, a ten przy skraplaczu nie powinien wystartować... No chyba, że coś pokombinowałeś?

    Dziwne, bo z autami które miałem do czynienia, we wszystkich po odpaleniu klimy startował wentylator/y na chłodnicy. No ale skoro tak twierdzisz.

    Ale widzę dyskusja z Tobą nie ma najmniejszego sensu. Życzę Ci abyś w każdej dziedzinie, szczególnie w tej, w której nie masz zielonego pojęcia był taki bystry jak w chłodnictwie. Nie bez powodu cały internet hejtuje to forum, bo siędzą na nim właśnie tacy zakompleksieni ludzie. Coś z cyklu: wiem coś, ale nie powiem, bo po co.
  • #9
    Luc3k
    Level 11  
    Tak właściwie to czemu nie zaprowadzisz auta do warsztatu, który ma pojęcie o klimatyzacji i nie ogranicza się tylko do napełniania układu?
    W 90% przypadków nieszczelność jest na skraplaczu. Za osią GMV. Doprowadź do szczelności układu, napełnij tak jak przykazano R134a 675g i wszystko będzie ok.
    A jak żal kasy to odpuść temat i nie naprawiaj czegoś na co pieniędzy nie masz, bo oczekujesz podpowiedzi i pomocy w Twoim autorskim projekcie.
    Wbrew myśleniu - nie musisz być specem od wszystkiego co w swoim życiu dotkniesz. Tak jak Ty otrzymujesz wynagrodzenie za swoją pracę (cokolwiek robisz), identycznie zleć naprawę, zapłać, i się nie przejmuj.


    Moderated By T5:

    Proszę nie odbiegać od tematu.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #10
    jack63
    Level 43  
    etezet wrote:
    Piszesz, że się nie nadaje, a dajesz mi linka do postu, w którym gość pisze, że poleca aplikować r600a.

    Faktycznie moja przeglądarka skopiowała link do tego bezsensownego posta. Sorry.
    Jednak wypadałoby przeczytać temat dokładniej odsiewając bzdety od wiedzy. Jak widać tego nie potrafisz. :cry:
    Było nawet wytłumaczone przez kolegę Wlodek22 dlaczego czysty R600a się nie nadaje.
    Każdy cokolwiek ogarnięty chłodniarz o tym wie.
    etezet wrote:
    z autami które miałem do czynienia, we wszystkich po odpaleniu klimy startował wentylator/y na chłodnicy

    Wiesz dlaczego?
    Po co przy ciśnieniu ok. 2.5 Bar ma pracować wentylator skraplacza??? Nawet dla R600a jest to bez sensu, a co dopiero dla R134a.
    etezet wrote:
    Życzę Ci abyś w każdej dziedzinie, szczególnie w tej, w której nie masz zielonego pojęcia był taki bystry jak w chłodnictwie.

    A ja życzę ci abyś nie zabierał się za coś o czym nie masz bladego pojęcia bez wcześniejszego przygotowania teoretycznego.
    Ja nie zabieram się za rzeczy o których pojęcia nawet teoretycznego nie mam. Tym się różnimy...
    etezet wrote:
    Nie bez powodu cały internet hejtuje to forum, bo siędzą na nim właśnie tacy zakompleksieni ludzie.

    Tak, tak "cały internet"... widzi jakie głupoty robisz i piszesz. Do tego zająłeś się kolejną dziedziną, o której nie masz bladego pojęcia - psychologią.
  • #11
    etezet
    Level 26  
    Klimatyzacja już działa jak należy, do zamknięcia.