Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Daewoo Lanos 1.4 8v - Silnik nie odpala, zwarcie do masy

15 Lip 2018 13:43 1242 8
  • Poziom 6  
    Witajcie, poskładałem sobie silnik ponownie, tym razem z planowaniem bloku, zrobiłem nim 400km, w tym 300 bez problemów, nocą był deszcz i zdarzało się że silnik zgasł po odpaleniu, był słabszy ale jeździł. Po kolejnej nocy odpalił i zgasł, teraz nie odpala. Pompa paliwa słaba ale paliwo podaje, Iskra bardzo słaba, prawie nie widoczna. Sprawdziłem błędy, pokazał się błąd nr
    Cytat:
    7 Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Zwarcie do masy (-) w obwodzie pomiędzy złączem cewki zaworu EGR, a złączem modułu ECM

    Zacząłem oglądać wiązke, pod czarną puszką gdzie są dwie kostki pełno wody, wszystko mokre, są lekkie zacieki na grodzi pod nogami pasażera, przy sterowniku nic nie widać ale kostka nad nim (taka duża owinięta pianką) jest wilgotna, ktoś pomoże to ogarnąć?
    Dzięki Pany ;)
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Witam.
    Prze de wszystkim wszystko do suszenia suszareczką(ostrożnie) lub przy pomocy małego grzejniczka elektrycznego.
    Skoro woda się tam wdarła to do roboty masz uszczelkę od szyby przedniej bądź uszczelki dzielące kabinę od silnika znajdujące się w pobliżu podszybia.
    Sprawdź jeszcze:
    1. Bezpieczniki
    2. Przewody od świec(WN)
    3. Kostki w okolicach modułu zapłonowego
    4. Masowanie silnika oraz karoserii
  • Poziom 6  
    Woda moim zdaniem dostała się po wiazce, cała wiązka od kostek w stronę grodzi , patrząc pod maskę to jest to lewy górny róg , taka czarna puszka w każdym lanosie. Uszczelka nad grodzią cała ale auto jest składane po stluczce i szczeliny między maską a błotnikami są dość duże, pewnie tędy się woda dostała
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Mocnej stłuczce ? Bez stłuczek i potrafiło lecieć karoserią w rogu szyby na łączeniu blach. Bez zdjęcia deski słabo było to widać.
    Poniżej przewodów wody wchodzących do kabiny masz gumowe kolanko, jest drożny ten odpływ z nagrzewnicy ? Odpływ/y z podszybia ? Jeśli leciało przelotką przewodów, to w kabinie przewody są mokre ? Masz ABS ? Na nich powinien być przekaźnik od ABS'u...
    Elektrozaworek EGR jest na wspólnym z wtryskiwaczami i zaworkiem CCP bezpieczniku F14 w kabinie. Niby winny wyskoczyć 17 i 61, ale... na różowych do wtrysków masz 12V ?
    Przy komputerze masz 3 złącza, dwa normalne i jedno S303 z przewodami tylko z jednej strony. To że gniją, to dość częsty przypadek, więc uwzględnij to w suszeniu.
    Daewoo Lanos 1.4 8v - Silnik nie odpala, zwarcie do masy
  • Poziom 6  
    Stłuczka jak stłuczka, ucierpiał pas przedni i lewa podłużnica, z prawej strony nie ma nawet śladu i elementy karoserii pasują prawie idealnie, tylko maska jeszcze odstaje odrobinę. Na grodzi po zdjęciu wykładziny widziałem 3 zacieki ale to mógł być płyn z nagrzewnicy która w tym momencie jest odłączona bo był wyciek płynu w komorze silnika na króćcach nagrzewnicy a sama nagrzewnica i tak nadaje się do wymiany, blisko sterownika nie widzę nic.
    Odpływ z nagrzewnicy drożny, z podszybia to nie wiem gdzie szukać. Przewody w kabinie suche i guma na przelotce cała a samo przejście wiązki przez przelotkę uszczelnione jakąś białą masą którą widać po zdjęciu części taśmy izolacyjnej. ABS jest, przy grodzi mam dwie kostki i od nich wychodzi wiązka idąca do pompy abs. Bezpieczniki wszystkie całe, przy wtryskach na różowych przewodach jest dokładnie 12.26V
    przy komputerze generalnie sucho i jego bym tu nie podejrzewał, że usterka miała miejsce przy nim ale na wiązce za silnikiem, przy pierwszym uruchomieniu miało miejsce rozszczelnienie węża łączącego zbiorniczek wyrównawczy z magistralą wodną co mogło zalać tą część wiązki, po czym odłączyłem akumulator i tak stał dwa dni pod dachem aż wszystko wyschnie.
    zastanawiam się czy nie podmienić wiązki silnika bo taką posiadam w dużo lepszym stanie niż moja, jedyny problem to instalacja gazowa wpięta w obecną wiązkę

    Daewoo Lanos 1.4 8v - Silnik nie odpala, zwarcie do masy Daewoo Lanos 1.4 8v - Silnik nie odpala, zwarcie do masy
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Świece masz suche ?
    Jak ledwo co widać iskrę, sprawdź zasilanie cewki. + i masę.
    Zbiorniczek i magistrala, to pod cewką - cewka nie oberwała ? Dyskoteki iskier tam nie ma podczas odpalania ?

    Błąd EGR, jeśli nie powstał wcześniej, to C104 czyli jedna z tych kostek przy podszybiu, pierwsza od błotnika, i te złącze C301 przy komputerze...
    Daewoo Lanos 1.4 8v - Silnik nie odpala, zwarcie do masy
    Kropka pewnie oznacza blaszkę...
    Chyba że błąd powstał przez odłączenie wtyczki e.zaworka przy EGR. EGR nie jest otwarty ? Zwarcie z masą może oznaczać że komputer wykrywa masę na przewodzie sterującym - EGR otwiera się podczas prób odpalania.

    Masy silnika - te z klemy na karoserie i do śruby rozrusznika, masy ecm - kolektor ssący przy 4 cylindrze i masy przy śrubie rozrusznika. Są dobrze przykręcone ? Woda wodą, ale za wiele km nie zrobiłeś od czasu poskładania silnika.

    Masz lpg, możesz awaryjnie odpalać na gazie ?
    Plaka, samostart - chęć odpalenia skieruje w stronę braku paliwa, działania pompy i wiązki wtryskiwaczy.
    Diodą na 12V możesz sprawdzić czy komputer steruje wtryskiwaczami podczas odpalania.
    Dioda immo gaśnie, pompa pracuje podczas kręcenia rozrusznikiem ?
    Wiązkę jak masz drugą, najpierw bym rozplątał, polutował blaszki i dopiero zmieniał.

    Dostałeś się do komputera

    Daewoo Lanos 1.4 8v - Silnik nie odpala, zwarcie do masy
    Daewoo Lanos 1.4 8v - Silnik nie odpala, zwarcie do masy
    Daewoo Lanos 1.4 8v - Silnik nie odpala, zwarcie do masy
    Jak widzisz, C104, C105, C301, S303 - tymi złączami sterownik "komunikuje" się z silnikiem i dostaje z nich zasilanie, dwa pierwsze były zalane, następne "z zasady" są podejrzane.
    W peszlach, złączach samo łatwo nie wyschnie. Nie jest za ciepło, tylko wilgotno od opadów, i wcale tak szybko woda sama nie odparuje, a im dłużej będzie gdzieś mokro, to tym więcej może narozrabiać. Kup jakiś kontakt spray i wspomóż suszenie, sprawdź piny tych złącz.
  • Poziom 6  
    Cewka nie oberwala, ale robiłem podmiane z inną sprawną i Iskra bardzo słaba, świece były czarne, zakopcone i mokre od paliwa.
    Masy na miejscu, sprawdzałem wczoraj, od tego zworka przy EGR idą dwa przewody, różowy i pomarańczowy, na obu jest 12V. Ciśnienie paliwa jest fatalne, filtr paliwa można wyjąć i nic nie kapnie.
    Kilometrów nie wiele ale mechanicznej usterki nie widzę, rozrząd na miejscu, wałem normalnie się kręci. Pompę paliwa mam kupiona bo już wcześniej był problem braku mocy i szarpania na benzynie. Gaz jest, sekwencja na stagu i awaryjnie też nie zapali, jak kiedyś brakło benzyny to na gazie też nie ruszył.

    Kostki potraktowane powietrzem i "kontaktem" , będę sprawdzał dziś kabelki bo wiązke mam w kiepskim stanie. Drugą wiązke mam rozebraną właśnie do likwidacji tych blaszek.

    Kilka razy mi zgasł właśnie tak jak by podejść i podnieść membranę EGR
  • Poziom 6  
    Rozebralem wiązke i chyba mam przyczynę, uszkodzona masa wiązki silnika, dokładnie ta mocowana do takiej blaszki która jest przykrecana śrubą przy skrzyni, po doraźnej naprawie Lanos odpalił, w sobotę założę nową wiązke i wtedy takie awarię nie powinny mieć miejsca.
    W każdym razie dużo się dowiedziałem w tym temacie i następnym razem będę wiedział jak sprawdzić poszczególne sygnały komputera
    Dzięki Panowie ;)
  • Poziom 6  
    Wymiana wiązki elektrycznej silnika.