Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

miernik mocy/fali w kuchence mikrofalowej

gaciunia 15 Lip 2018 23:08 147 8
  • #1 15 Lip 2018 23:08
    gaciunia
    Poziom 2  

Poszukuje informacji na temat dostępnych do kupienia i wyjasnienia jak sie obsluguje miernik fali mikrofalowych.
    Jestem zupełnym laikiem a potrzebuje sprawdzić / wyznaczyć jaką moc ma mikrofalówka. Chcialabym zwalidowac jej dzialanie - sprawdzać w czasie czy w używanej w laboratorium mikrofalowce ustawiona moc np. 640W podczas ogrzewania faktycznie jest osiagana.

Dzięki z gory za wskazówki

0 8
  • #2 16 Lip 2018 03:20
    rb401
    Poziom 33  

gaciunia napisał:
    sprawdzić / wyznaczyć jaką moc ma mikrofalówka

Do sprawdzenia mocy (wyjściowej w komorze) nie potrzeba jakiś wyrafinowanych przyrządów.
    Wystarcza naczynie z wodą, której temperaturę mierzy się przed i po włączeniu kuchenki na określony z góry czas (na tyle długi by czas rozgrzewania katody można pominąć i by przyrost temperatury był znaczący a na tyle krótki by nie dojść do wrzenia).
    I mając te dane (temperatura początkowa, końcowa, masa wody) wystarczy prosty bilans cieplny i moc jest wyliczona. By było dokładniej można użyć kalorymetru szklanego (lub równoważnego rozwiązania) o oznaczonym cieple właściwym i masie.

0
  • #3 16 Lip 2018 13:39
    gaciunia
    Poziom 2  

Dzięki za odpowiedz . Mialam tez taki pomysl, żeby ogrzewac wode i sprawdzać jaka ma temperature ale wydawalo mi się to mało dokładne. Mozesz wyjasnic bardziej szczegółowo laikowi co oznacza/ jak zrobic wspomniany "prosty bilans cieplny"?

0
  • Pomocny post
    #4 16 Lip 2018 20:33
    rb401
    Poziom 33  

gaciunia napisał:
    Mialam tez taki pomysl, żeby ogrzewac wode i sprawdzać jaka ma temperature ale wydawalo mi się to mało dokładne.