Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 3008 1.6 THP - Odma - modyfikacja

Przemo1194 15 Lip 2018 23:44 1404 12
  • #1 15 Lip 2018 23:44
    Przemo1194
    Poziom 4  

    Witam.
    Jestem od 2014r. posiadaczem Peugeota 3008 z silnikiem 1.6 THP który jest okrzyknięty średnią opinią i posiada parę słabych punktów. Postanowiłem w tym temacie opisać sposób w jaki sobie poradziłem z odmą / separatorem w tym silniku.
    Przy przebiegu 180 tyś. postanowiłem zrobić przegląd silnika ponieważ miałem znaczny spadek mocy i delikatne szarpanie co było spowodowane dużym nagarem w kanałach dolotowych i usterka zaworu w turbinie. Jednak po zdjęciu kolektora dolotowego zaniepokoiła mnie duża ilość oleju (nie pochodziło on z turbiny) i nagaru na przepustnicy. Po demontażu wszystkich elementów dolotu i pokrywy zaworów doszedłem do wniosku że przyczyna leży w odmie która jest zintegrowana z pokrywą zaworów. Postanowiłem coś zrobić żeby do układu dolotowego nie dostawały się opary i olej silnika tym bardziej że przy wtrysku bezpośrednim nic nie przemywa zaworów ssących na których wszystko się odkłada a po dłuższym czasie powoduje problemy z silnikiem.
    Z pokrywy zaworów wychodzą dwa przewody. Jeden z nich jest skierowany do kolektora ssącego a drugi do rury przed trubo. Modyfikacja polega na tym że zaślepiłem przewód prowadzący do kolektora ssącego i od rury do turbo. Rozebrałem pokrywę i ją przerobiłem, zaślepiając jedno wyjście a na drugie założyłem peszel (jako przewód) i poprowadziłem bo pod samochód. Trudo jest to opisać ale zrobiłem parę zdjęć podczas tych prac.

    1 - Tak wygląda pokrywa po "oderwaniu" plastikowej pokrywy i okrągłego dekielka.
    Peugeot 3008 1.6 THP - Odma - modyfikacja

    2 - Usunąłem fragment plastiku i zrobiłem kanał za pomocą szlifierki palcowej.
    Peugeot 3008 1.6 THP - Odma - modyfikacjaPeugeot 3008 1.6 THP - Odma - modyfikacja

    3 - Zawór po lewej stronie pokrywy (prostokątne gniazdo) wyjąłem do góry wyczyściłem i wkleiłem tak aby nie było przez niego przejścia.
    Peugeot 3008 1.6 THP - Odma - modyfikacja





    4 - Zawór po prawej stronie wyjąłem i usunąłem to gnido w którym był umiejscowiony aby zapewnić większą swobodę przepływu gazów. Zdjęcie zrobiłem przed usunięciem tego gniazda.
    Peugeot 3008 1.6 THP - Odma - modyfikacja

    5 - Jako separator oparów wykorzystałem gąbkę do mycia naczyń (z metalowych wiórów ) którą swobodnie nakładłem w miejsce z którego usunąłem fragment plastiku.
    Peugeot 3008 1.6 THP - Odma - modyfikacjaPeugeot 3008 1.6 THP - Odma - modyfikacja

    6 - Uzwajać masy uszczelniające victory rantz wkleiłem okroiły dekielek i całą plastikową pokrywę. Warto od razu wyprowadzić sobie przewód ze względu na to że później mam ograniczony dostęp ponieważ króciec jest zasłonięty przez pokrywę. Ja użyłem zwykłego peszla (rury karbowanej) ze względu na cienką ściankę i co za tym idzie małą średnicę zewnętrzną względem wewnętrznie (22mm).
    Peugeot 3008 1.6 THP - Odma - modyfikacja

    Z pokrywy usunąłem dwie pomarańczowe membrany (jedna od spodu a druga pod plastikowym okrągłym dekielkiem).
    Od modyfikacji pokonałem 2 tyś. km. Silnik pracuje ładnie, nie bierze oleju, zero błędów w komputerze. Z przewodu który wyprowadziłem z pokrywy wydobywa się miała mgiełka ale bez oleju!
    Postanowiłem otworzyć ten temat i poznać wsze opinie o tej modyfikacji.
    Jeżeli ktoś postanowi przeprowadzić tą modyfikację to robi ją na własną odpowiedzialność.
    Pozdrawia Przemek.

    0 12
  • #2 16 Lip 2018 07:21
    lukasz12345678910
    Poziom 21  

    Jak działa to spoko, tylko jedna rzecz. Co będzie jak Ci te wiórki zamarzna w zimie?

    0
  • #3 16 Lip 2018 08:26
    Przemo1194
    Poziom 4  

    Myślałem o tym czy zimą nie będzie problemów, ale jednak to jest w pokrywie więc ciepłe gazy pojawią sie szybko a po drugie zostawiłem oryginalny zawór bezpieczeństwa.

    0
  • #4 17 Lip 2018 03:22
    Mrhpmrowa
    Poziom 6  

    Nic nie zamarznie :) A czemu nie Oil catch tank? np Mishimoto lub jakiegoś z separatorem?

    0
  • #5 06 Paź 2018 16:56
    mentalius
    Poziom 2  

    I jak się obecnie spisuje twoja modyfikacja ponieważ ja przymierzam się do tego samego.

    0
  • #6 06 Paź 2018 17:06
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Na dłuższą metę bez sensu moim zdaniem.

    W skrzyni korbowej zacznie panować małe nadciśnienie zamiast podciśnienia. Zaczną się wycieki/pobieranie oleju etc. Nie mówiąc o tym że prawie na 100% pierwsze mrozy i to zamarznie.

    0
  • #7 06 Paź 2018 17:28
    mentalius
    Poziom 2  

    Jak ma panować nadciśnienie jak przecież zrobił wyście z prawej strony mimo zaslepienia tylnego wyjścia odmy. Tak że według mnie te nadciśnienie będzie schodzić z prawej strony przez p-shela który jest przymocowany do zaworu z prawej strony.

    0
  • #8 06 Paź 2018 19:51
    Przemo1194
    Poziom 4  

    W silniku nie będzie panować żadne nad ciśnienie ponieważ gazy które zbieraj sie w skrzyni korbowej mają swobodne ujście do atmosfery. Takie rozwiązanie było stosowane w silnikach 30 lat temu i potrafią pracować do dziś. Aktualnie czekam na mrozu aby sprawdzić czy coś zamarznie. Ogólnie nie wiem co znajduję się w moim filtrze z "gąbki" bo musiał bym wszystko rozebrać i sprawdzić ale jeżeli coś może zamarznąć to tylko tam ale czy to spowoduje jej niedroznosc ? Zostawił oryginalny zawór bezpieczeństwa więc gdyby coś zamarzło to nic nie powinno sie stać złego z silnikiem.

    0
  • #9 06 Paź 2018 19:56
    Staszek49
    Poziom 34  

    W poprzednich autach też tak kombinowałem, ale przed każdym badaniem technicznym usuwałem przeróbkę. Więc zapytam jak to się ma do "ekologii" i czy diagnosta, który wykryje taki patent może "nie dać pieczątki" w d. rejestracyjnym.

    0
  • #10 06 Paź 2018 20:18
    Przemo1194
    Poziom 4  

    Powiem tak pieczątkę dostałem bez problemu bo silnik od spodu po prostu jest suchy a peszel od odmy nie wisi luzem tylko jest przymocowane i na pierwszy rzut oka wygląda jak fabryka. A ostatnio przegląd robiłem u obcego diagnostyka i nie było problemów. A co do ekologii to większym grzechem jest jazda bez DPF i wgranym "wirusem" aby silnik pracował.

    0
  • #11 06 Paź 2018 20:36
    mentalius
    Poziom 2  

    Przemo a możesz wrzucić fotkę jak wygląda ten zaślepiony zawór którego miejsce zastąpiła pshelka ?

    0
  • #13 14 Paź 2018 00:41
    mentalius
    Poziom 2  

    Witam wszystkich. Dzisiaj dokonałem tej samej modyfikacji co Przemo. Nadmienię, że modyfikację Przema delikatnie przerobiłem a mianowicie od spodu pokrywy gdzie mamy taki jak by prostokątny wlot gazów ze skrzyni korbowodowej tam dodatkowo umieściłem "łapacz oparów oleju" w postaci druciaka do garów, oraz w przeciwieństwie do Przema pozostawiłem od spodu małą okrągłą gumkę. Reszta pozostaje taka sama jak u mojego poprzednika. Od modyfikacji dzisiaj testowo zrobiłem 30 km i stwierdziłem iż po wyjęciu wężyka z prawej strony kanału ujściowego odmy, brak zaolejania się tego kanału, który opary olejowe prowadzi przez rurkę która jest w dolocie. Po przejechaniu tego dystansu dosłownie wyjąłem rurkę i wsadziłem tam palec po czym stwierdziłem iż jest sucho :) Jutro ruszam do Łodzi na szkolenie a więc 290 km w jedną stronę, także od razu test bojowy dla przeróbki. zdam relację po powrocie gdzie będzie bez mała 580 km :) Serdeczne pozdrowienia i podziękowania dla Przemo za pomysł i pomoc techniczno-merytoryczną

    1