Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Briggs & stratton quantum xm55 - Gaśnie zaraz po uruchomieniu

hondurasik2 16 Jul 2018 12:04 2286 2
  • #1
    hondurasik2
    Level 9  
    Witam.
    Po kilku latach stania w garażu wróciła potrzeba użycia glebogryzarki z tym silnikiem (glebogryzarka robix robi155) pierwsze co to sprawdziłem czy przypadkiem nie zostało paliwo. Całe szczęście poprzednie było wypalone do cna. A przynajmniej tak starałem się kiedyś ją zostawić. Teraz dolałem oleju i zalałem paliwem. Nie chciała zapalić. Przeczyściłem gaźnik, wymieniłem świece i zadziałała od pierwszego pociągnięcia linki. Pracowała 2 godziny, jednak silnik zaczął delikatnie falować na obrotach. W następnym dniu też ładnie odpaliła lecz również silnik falował. Pracowała może około 20 min-pół godziny i falowanie obrotów w końcu ją zgasiło. Odpaliła już z oporem i przejechała może 2 metry i znów zdechła. Darowałem jej w piątek bo już deszcz zaczął padać. Dzisiaj pierwsze co zrobiłem to wykreciłem świece - była cała usmolona. Wyczyściłem. Znów przeczyściłem gaźnik na tyle ile dało się go rozkręcić. I skreciłem. Dałem nowy filtr powietrza. Odpaliła na 5-7 sekund oczywiście falując obrotami i zgasła. Potem tylko zagadała na sekundę i kaput. Kilka razy to samo aż w ogóle nic nie mówiła. 20 minut przerwy w poszukiwaniu odpowiedzi na elektrodzie i z ciekawości wróciłem odpalić. Znów odpaliła na 5-8 sekund i zgasła. I dalej to samo.
    Już nie mam siły na nią. Nie zawiozę na serwis bo teraz nawet nie mam jak jej przetransportować. Próbuje szukać w internecie. Szkoły mechanicznej nie konczyłem, wiem tyle ile z Internetu z forów. Membrany i uszczelki przy gaźniku wydają się być w porządku. Mogę kupić nowe ale tak czy siak muszę jechać do najbliższego miasta albo zamówić i czekać 4 dni. Świeca też jest świeża. Paliwo również jest świeże. Jeśli to problem z regulacją gaźnika to również jeśli ktoś byłby w stanie pomóc w tej materii chętnie wysłucham i spróbuję się nauczyć.
    P.s. Nie mam przy tym silniku pompki do podawania ręcznego paliwa
  • #2
    Staszek49
    Level 35  
    Moim zdaniem po takiej przerwie w pracy sprzętu, brudy ze zbiornika dostały się do gaźnika i ponownie przytkały dysze i kanaliki. Spróbuj na spokojnie dokładnie je udrożnić i poprawnie zamontować gaźnik.
    Czy po zgaśnięciu silnika sprawdziłeś jaka była świeca tj. sucha, czy mokra, bo to może świadczyć o różnych usterkach.
  • #3
    hondurasik2
    Level 9  
    Po zgaśnięciu jest sucha. Mokra była po tej dłuższej pracy. I właśnie tak podejrzewałem w pierwszej chwili że cokolwiek się ostało po poprzednim paliwie lub cokolwiek było w baku to zabrudziło gaźnik. Bardzo starannie przeczyściłem najpierw środek papierem 240tką, potem wszystkie niedostępne miejsca sprężonym powietrzem (z puszki, nie ze sprężarki - ryzyko zabrudzenia minimalnie olejem) i do sucha benzyną ekstrakcyjną, Po wywietrzeniu dopiero wszystko skręciłem, aby być pewny zawsze przed rozkręceniem czegokolwiek robie zdjęcia jak było na początku, czym zmniejszam ryzyko skręcenia czegoś inaczej niż było fabrycznie.