Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AVT 1860 i sterowanie silnikiem

HONDACX 16 Lip 2018 18:34 153 5
  • #1 16 Lip 2018 18:34
    HONDACX
    Poziom 13  

Witam.
    Potrzebuję Waszej pomocy.

Zakupiłem regulator mocy odbiorników kod AVT 1860.
    Chciałem regulować silnikiem z pralki i to się sprawdza jednak nie do końca spełnia moje oczekiwania.

Regulacja obrotami silnikiem jest bardzo ale to bardzo delikatna - lekkie ruszenie i już mam (za szybkie obroty).
    Silnik to z pralki Diana (kondensator 16 piko).
    Obroty silnika ca. 2800obr/min a mnie interesują w granicach do 1500 obr / min.

Bardzo delikatna regulacja - minimalne ruszenie i natychmiast obroty są za szybkie.

Stąd moje pytanie - czy jest możliwość ograniczenia obrotów do danej prędkości przy ustawieniu potencjometra na max.
    Może wymienić na inny? tylko nie wiem jaki - nie znam się na tym i liczę na pomoc.

Zależy mi aby była płynniejsza regulacja - większy skok potencjometra a nie tak jak obecnie.

Oto dokumentacja tego urządzenia.

https://serwis.avt.pl/manuals/AVT1860.pdf

0 5
  • #2 16 Lip 2018 18:42
    sp3ots
    Poziom 36  

Witam !
    Regulator który kupiłeś nadaje się do silników komutatorowych. Silnik który posiadasz nie jest silnikiem komutatorowym dlatego regulator źle reguluje obroty.

0
  • #3 16 Lip 2018 18:53
    HONDACX
    Poziom 13  

No to już nie rozumiem.
    https://www.youtube.com/watch?v=cCX7sbBxgmc

ten sam regulator (stara wersja AVT 1007) i silnik ten sam (z pralki).

Pragnę powiedzieć, że przy podłączeniu żarówki jest ten sam efekt - drgnięcie i żarówka z mroku przechodzi do mocnego świecenia - aczkolwiek w mniejszym stopniu.

Jeśli możesz pomóc - będę zobowiązany - jaki silnik mam kupić lub jaki sterownik.
    Chodzi mi o płyną - sporą regulację obrotami (płynna i dłuuuuga).

0
  • #4 16 Lip 2018 22:21
    sp3ots
    Poziom 36  

Sprawdź montaż KITu.