Witam.
W Volvo V40 1999 z silnikiem B418S2 (1.8 122km) mam uszkodzoną grzałkę sondy lambda (błędy P0135 i P0141). Po sprawdzeniu miernikiem grzałka nie ma ciągłości obwodu.
W samochodzie jest czteroprzewodowa sonda NTK KBA 16693 OTA 4F-5F1 o kolorach kabli czerwonym, białym, czarnym i żółtym.
Z racji tego, że nowa jest dość droga znalazłem używaną sprawną sondę z innego samochodu (fiat multipla) o tych samych numerach (NTK KBA 16693) i innych kolorach kabli (biały, biały, szary, czarny)
Sonda ta wygląda nieco inaczej. Poniżej zdjęcia dla porównania:
Moja:
Ta z multipli:
Czy mimo różnic w wyglądzie i kolorach kabli to jest ta sama sonda i mogę ją zastosować u siebie?
Nie mogłem znaleźć danych o kolorach kabli dla tego konkretnego modelu, jednak udało mi się to zrobić dla podobnego silnika. W związku z tym pytanie: Czy poniższe podłączenie przewodów będzie prawidłowe?
Stara - Nowa
Czerwony-Biały
Biały-Biały
Żółty-Szary
Czarny-Czarny
W Volvo V40 1999 z silnikiem B418S2 (1.8 122km) mam uszkodzoną grzałkę sondy lambda (błędy P0135 i P0141). Po sprawdzeniu miernikiem grzałka nie ma ciągłości obwodu.
W samochodzie jest czteroprzewodowa sonda NTK KBA 16693 OTA 4F-5F1 o kolorach kabli czerwonym, białym, czarnym i żółtym.
Z racji tego, że nowa jest dość droga znalazłem używaną sprawną sondę z innego samochodu (fiat multipla) o tych samych numerach (NTK KBA 16693) i innych kolorach kabli (biały, biały, szary, czarny)
Sonda ta wygląda nieco inaczej. Poniżej zdjęcia dla porównania:
Moja:

Ta z multipli:

Czy mimo różnic w wyglądzie i kolorach kabli to jest ta sama sonda i mogę ją zastosować u siebie?
Nie mogłem znaleźć danych o kolorach kabli dla tego konkretnego modelu, jednak udało mi się to zrobić dla podobnego silnika. W związku z tym pytanie: Czy poniższe podłączenie przewodów będzie prawidłowe?
Stara - Nowa
Czerwony-Biały
Biały-Biały
Żółty-Szary
Czarny-Czarny