Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W124 2.5d - Nie działa obrotomierz po SWAPie silnika 2.5d na 2.5d

17 Lip 2018 10:27 816 2
  • Poziom 1  
    Witam

    Mam problem z obrotomierzem w Mercedesie W124 2.5D 90km. Fabryczny silnik zastąpiony taką samą jednostką napędową jaka była. ( powodem wymiany był "kisiel w układzie chłodniczym" oraz dymienie na wolnych obrotach.

    Silnik pochodził z W201 2.5d 90km - w tym pojeździe nie było obrotomierza a u mnie jest. Przed przekładką obrotomierz działał bardzo dobrze nie wieszał się ani nie falował. Poprawna praca. Obecnie wszystko inne działa , prędkościomierz , ciśnienie oleju i temperatura, zegar, brak dziwnych błędów i świecących żółtych kontrolek. Sprawdziłem przekaźnik za akumulatorem i jest jak nowy. Bezpiecznik niespalony.
    Moje pytanie jest następujące:

    W jaki sposób podłączył obrotomierz aby pracował jak wcześniej ?
    Czy jest coś czego ten silnik nie ma a mój miał ( może jakiś czujnik )
    Być może coś jest niepodłączone.

    Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Moderator Samochody
    Sygnał do obrotomierza pochodzi z alternatora, zacisk W, pojedynczy, płaski konektor. Może jest niepodłączony, lub ułamał się kabel
  • Poziom 28  
    @carrot Na pewno? A nie przypadkiem z koła zamachowego?