Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson S51 - nowy cylinder mza - czy tak powinien mieć?

17 Lip 2018 14:22 2646 20
  • Poziom 3  
    Kupiłem do simsona nowy cylinder 60cm z tlokiem wszystko firmy mza. Ale czy to napewno jest oryginalny cylinder firmy mza? Nie ma na nim żadnych oznaczeń, ani liczb, a dodatkowo widać przy tulei takie coś jakby ubytki po obu stronach - czy tak może być? Nie wiem już co robić -zakładać taki czy co?
    Simson S51 - nowy cylinder mza - czy tak powinien mieć?Simson S51 - nowy cylinder mza - czy tak powinien mieć?Simson S51 - nowy cylinder mza - czy tak powinien mieć?Simson S51 - nowy cylinder mza - czy tak powinien mieć?Simson S51 - nowy cylinder mza - czy tak powinien mieć?Simson S51 - nowy cylinder mza - czy tak powinien mieć?Simson S51 - nowy cylinder mza - czy tak powinien mieć?Simson S51 - nowy cylinder mza - czy tak powinien mieć?Simson S51 - nowy cylinder mza - czy tak powinien mieć?Simson S51 - nowy cylinder mza - czy tak powinien mieć?
  • Poziom 3  
    Kupiłem na alle......drogo od firmy handlującej częściami do motorów. Czy ktoś miał cylinder mza? To może sie wypowie bo juz nie wiem co z tym robić -czy to zwrócić sprzedawcy czy zakładać taki do simsona?
  • Poziom 39  
    MZA branduje tylko cylindry Almota, a to Almot nie jest. Niestety to jest podróbka zapakowana w karton MZA. Nawet widać że króciec wydechu ma dłuższy gwint.
    Reklamuj towar u sprzedawcy.
  • Poziom 3  
    BANANvanDYK napisał:
    MZA branduje tylko cylindry Almota, a to Almot nie jest. Niestety to jest podróbka zapakowana w karton MZA. Nawet widać że króciec wydechu ma dłuższy gwint.
    Reklamuj towar u sprzedawcy.

    Wszystko to bardzo dziwne jest. Nie wiadomo dokladnie po czym poznać niemieckie cylindry MZA. Szukam po sklepach online, aukcjach cylindrów MZA i jedne mają wybite od góry: ALMOT inne: SIMSON, a jeszcze inne nic, to samo pudelka -niektóre mają date produkcji nadrukowaną inne nie.
    A może po kodzie kreskowym z pudełka da sie coś sprawdzić? Jest biała nalepka z kodem kreskowym ale to sprzedawca ją nakleił bo jego nazwa też na niej jest.
    Napisałem do sprzedawcy że chce odesłać cylinder. Kupiłem to od firmy która bardzo dużo części sprzedają na alle.... Nie wiadomo już gdzie kupić żeby być pewnym że mam oryginalny.
    Lepiej może byłoby zrobić szlif starego cylindra DDR i tylko tłok dokupić nowy- tylko jaki? 50, 60ccm? jakiej firmy?
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    zibekk zrobić szlif starego cylindra DDR i w Stazet kupić tłok...
    Na PW podam Ci adres gdzie zrobisz szlif. Człowiek posiada też stare oryginalne tłoki.
  • Poziom 39  
    Zestaw MZA to nic innego jak zwykły cylinder Almot z wygrawerowanym u góry napisem "SIMSON", z tłokiem MZA (obecnie z logiem ML) choć Niemcy twierdzą że tłok to Almot. Taki sam jak gdybyś kupił u nas zwykły cylinder Almot z tłokiem MZA. Generalnie cylindry Almota są gorszej jakości niż oryginał DDR i przed montażem wymagają dużo poprawek. M.in. splanowania powierzchni styku z głowicą, powiększenia okien przelotowych do rozmiarów DDR, sfazowania krawędzi okien, ew. korekcji wysokości cylindra. Poza tym Almot ma tuleję o nieco mniejszej średnicy oraz kanał dolotowy o większej średnicy (18 mm). Taka seryjna 60-tka nie przynosi znaczącej różnicy w mocy, a pojawia się w niej problem w postaci zżerania tłoka od krawędzi okna ssącego.
    Cylindra DDR nie warto wyrzucać, nawet jeśli nie ma gwintu na wydechu, bo to nie jest problem. W Niemczech można dostać tłoki RZT/Barikit w rozmiarach oryginału, ale z cieńszymi pierścieniami - te tłoki nie dzwonią, nie zacierają się, a silnik zyskuje trochę energii. Są jednak drogie. Nie warto kupować pseudo-oryginalnych i pseudo-tuningowych tłoków MZA, bo to po prostu badziewie które ma się zatrzeć, dzwonić i kupować nowe. Powyżej 39 mm można przerobić cylinder pod zastosowanie innego tłoka, a ilość możliwych nadwymiarów sprawia że cylinder jest wieczny... Chociaż osobiście żal by mi było niszczyć oryginał przeróbkami.
    Jeśli chcesz coś porządnego, to w grę wchodzi wyłącznie cylinder na nowej tulei, z dzielonym oknem ssącym, do tego tłok ZT-Tuning. Należy tylko uważać na czasy otwarcia okien, gdyż cylindry tuningowe (takie jak np. 60/4) wymagają dedykowanego wydechu, gaźnika i zapłonu. Wyższa moc, ale za to dużo większe spalanie i słaba elastyczność.
  • Poziom 3  
    Na tłoku jest tylko napisane: k20, jakieś logo w środku P lub E..zatoczone wokół, no i średnica: 40,96.
    Zdjecia:
    Simson S51 - nowy cylinder mza - czy tak powinien mieć?Simson S51 - nowy cylinder mza - czy tak powinien mieć?Simson S51 - nowy cylinder mza - czy tak powinien mieć?
  • Poziom 39  
    Tłok MZA (pseudo-oryginał) z oznaczeniem ML (takim jaki widniał na tłoku DDR).
  • Poziom 39  
    Niestety, z tego co widzę na AKF w taki sposób wykonane cylindry oznaczone są jako produkcji MZA oraz FEZ. Cylindry Almot są pod osobnymi pozycjami. Te cylindry to nic innego jak import z chin itp. Jak można było się domyśleć, widnieją także negatywne komentarze, m.in. takie że kiepsko wygląda i bardzo łatwo zaciera się. Z tym że do tych zestawów dodają inny tłok - na zdjęciach widać inne zabezpieczenia sworznia.
  • Poziom 3  
    Sprzedawca twierdzi że cylindry mza nie są wogóle oznaczone i prawie wszystkie mają takie ubytki i że to nie wpływa na działanie cylindra.
    Czyli czeski film.
  • Poziom 3  
    Sprzedawca zapewnił że to oryginał mza, tutaj piszecie że to podróbka, ale jak to udowodnić? Gdyby ktoś miał cylinder MZA to by wstawił zdjecia wtedy było by z czym porównać.
    Założyłem ten cylinder z tlokiem i tłok nie dochodzi do samego końca tulei tylko troche niżej o pare milimetrów - czy tak powinno być? Uszczelka pod cylindrem jest oryginalna MZA bo ją kupiłem na jack..... i była zaplombowana w opakowaniu MZA.
  • Poziom 34  
    Odpalałeś silnik na nowym zestawie, czyżby cylinder był za wysoki, co z kanałami ssącym i wydechowym?
  • Poziom 3  
    Jeszcze nie odpalałem bo musze jedną część dokupić i jak założę to odpale. Na kanały nie zwróciłem uwagi, ale wyglądają jak na starym oryginalnym cylindrze. Ktoś pisał Link że też tak miał w simsonie po założeniu cylindra 60 i nieoryginalnego tłoka nie dochodził do samej góry. Chociaż mój miał być MZA tłok i cylinder tak mnie sprzedawca zapewnił.
    W innych motorowerach np. chart -to podobno w każdym tłok nie dochodzi do końca tulei.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Oryginał MZA, przywieziony statkiem z chin.
    zibekk napisał:
    tłok nie dochodzi do samego końca tulei tylko troche niżej o pare milimetrów

    Zmierz wysokość cylindra, pomiędzy dolną płaszczyzną styku z uszczelką a górną płaszczyzną styku z głowicą, suwmiarką można to zmierzyć tylko w jednej pozycji. Dla 50-60 cm³ dla tłoka o odległość od osi sworznia do górnej krawędzi równej 31 mm, wysokość cylindra wynosi 73 mm (-0.10 mm). Niektórzy producenci celowo robią cylindry wyższe, aby nie dochodziło do uderzania tłoka o krawędź głowicy od mniejszej średnicy. Przy oryginale praktycznie należy montować cylinder na silikonie zamiast uszczelki pod cylindrem, gdyż dopiero wówczas wszystkie wymiary się zgadzają, tłok jest na równi z tuleją, jest prawidłowy squish oraz OWK okien.
    Miałem kiedyś chiński cylinder, wyprodukowany ponad 10 lat temu. Poszło z niego wyjąć tuleję, jednak okazało się że pomiędzy tuleją a ożebrowaniem była wielka dziura. Tuleja nie dotykała ożebrowania w tym miejscu, gdzie zachodzi największy transfer ciepła ze spalania. Łatwo się domyśleć, jak mogłaby wyglądać eksploatacja takiego cylindra.
  • Poziom 3  
    Żeby zmierzyć to musiałbym go odkrecić a szkoda mi psuć uszczelke pod głowicą, najpierw go odpale zobacze jak to będzie chodziło, ewentualnie potem rozkrece i zmierze. Albo może jakby drutem z cyny sprawdzić odleglość tłoka od głowicy? Sprzedawca znowu zapewnił że niedochodzący do końca tłok to normalność.
  • Poziom 39  
    Po co Ci uszczelka pod głowicą w Simsonie?
  • Poziom 3  
    no stara głowica jest to może być nieszczelna
  • Poziom 3  
    zdjąłem cylinder, trudno go zmmierzyć, ale ma około 73,5mm-73,8mm. Wywalić uszczelke spod glowicy? Czy może założyć tą co już była aluminiową? Raz założona, simson pare razy odpalony, nie jeżdzone, i zdjęta - czy można taką założyć ponownie?
  • Poziom 39  
    To niezłe dziadostwo ten cylinder. Trzeba byłoby stoczyć ten cylinder od dołu celem uzyskania wysokości 73.0 mm lub ew. 72.5 mm aby można było zastosować uszczelkę pod cylindrem o grubości 0.5 mm. Tylko taką operację może wykonać niewiele specjalistów w Polsce ze względu na konieczność uzyskania prostopadłości względem osi cylindra. Uszczelkę pod głowicą wyrzucić, jeszcze bardziej pogarsza wymiar squishu i stopień sprężania. Kiedy polskie zestawy CX pojawiły się w Niemczech, od razu każdy się śmiał, co to za gówno że uszczelkę pod głowicą dają.
    U kolegi widziałem nowy zestaw cylindra MZA, on miał jeszcze cylinder z Almotu (wybite ALMOT u góry). Tylko uszczelka pod cylindrem cienka jak bibuła.
  • Poziom 3  
    Od dołu to jak stoczyć? przecież lepiej od góry tam wystaje tuleja to ją stoczyć i już.. Moja uszczelka pod cylindrem ma 0.75mm, niby oryginalna MZA, ale tak sobie myśle jakby dać 0.3mm? bo cieńszą to z czego zrobić a jeśli nawet to cieńszą wywali.