Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zetor 7345 - podlaczenie włacznika wycieraczek

pupil3 18 Lip 2018 08:08 180 19
  • #1 18 Lip 2018 08:08
    pupil3
    Poziom 8  

    Witam prosze o pomoc w podlaczeniu poniższego wlacznika wycieraczek do zetora 7345. Wlacznik jest 3 (0.1.2)stopniowy plus wcisniecie do wlaczenia silniczka spryskiwacza. Do owego wlacznika dochodza pojedyncze przewody od silniczka wycieraczek oraz 2 przewody zasilajace. wlacznik ma ponumerowane piny od 1 do 6

    0 19
  • #2 19 Lip 2018 11:06
    nikusert
    Poziom 37  

    Witam .
    Zaznacz na zdjęciu jaki numer ma dany pin, ile przewodów wychodzi z silnika wycieraczek i jakie kolory.

    0
  • #4 22 Lip 2018 18:09
    pupil3
    Poziom 8  

    Z tego co udalo mi sie ustalic to przewod czerwony odpowiedzialny jest za silniczek spryskiwaczy i podpiety powinien byc do 5go pinu. na zdjeciu 2im widoczne dwa podwojne przewody niebieskie to +

    0
  • #5 22 Lip 2018 18:16
    nikusert
    Poziom 37  

    Kostka do silnika ma 4-ry piny ,dochodzą do niej ;
    -zielony
    -żółty
    -szary
    -dwa niebieskie
    czy tak jest?
    Luźne konektory to ;
    -dwa niebieskie
    -zielony
    -żółty
    -brązowy
    -szary
    Podaj (+) na żółty ,następnie na zielony ,zobacz co się dzieje.
    Powinny być wolne i szybkie obroty silnika (tak myślę).
    Sprawdź co jest na brązowym przewodzie,czy przypadkiem nie jest to masa(-).
    Podłącz (+) do zacisku (1) wyłącznika i kontrolką sprawdzaj co jest na poszczególnych pinach wyłącznika we wszystkich pozycjach.

    0
  • #6 22 Lip 2018 18:31
    pupil3
    Poziom 8  

    Dokladnie tak jak napisales do silnika dochodza zielony, żółty,szary i dwa niebieskie na ktorych jest + .Jesli chodzi o przewody od włacznika to dwa podwojne niebieskie zielony szary zólty i brazowy ten brazowy jest od silniczka spryskiwaczy i jak podlacze go pod 5tke a zasilanie czyli podwojny niebieski pod 6 to włacza mi spryskiwacz po wcisnieniu wlacznika. zostaje mi jeszcze jeden podwojny niebieski czyli + wiec jego pod 1 a co z reszta? zostaje zolty zielony i szary

    0
  • #7 22 Lip 2018 18:34
    nikusert
    Poziom 37  

    Podaj napięcie raz na zacisk zielony ,raz na żółty .To powinny być obroty silnika szybkie i wolne ,sprawdź to.

    0
  • #8 22 Lip 2018 18:39
    pupil3
    Poziom 8  

    dzieki serdeczne jutro sprawdze i zobacze jak silnik zareaguje. a orientujesz sie jak sprawdzic czy uzwojenia silnika sa sprawne?

    0
  • #9 22 Lip 2018 18:43
    nikusert
    Poziom 37  

    Podaj napięcie przez bezpiecznik ,lub żarówkę reflektorową w szereg z przewodem zasilającym (+).

    0
  • #10 23 Lip 2018 11:10
    pupil3
    Poziom 8  

    A wiec tak po podlaczeniu do zielonego + silniczek zaczal pracowac natomiast do zoltego spalilo bezpiecznik na przewodzie. Po podaniu plusa do brazowego zalacza sie pompka spryskiwacza. zastanawia mnie jeszcze co z szarym przewodem

    0
  • #11 23 Lip 2018 11:16
    nikusert
    Poziom 37  

    Podłącz napięcie do szarego przez bezpiecznik ,by sprawdzić co to jest.Czy silnik na jedną lub dwie prędkości .Według wyłącznika silnik powinien posiadać dwa biegi ,lecz mogę się mylić.

    0
  • #12 23 Lip 2018 11:18
    pupil3
    Poziom 8  

    A wiec tak po podlaczeniu do zielonego + silniczek zaczal pracowac natomiast do zoltego spalilo bezpiecznik na przewodzie. Po podaniu plusa do brazowego zalacza sie pompka spryskiwacza. zastanawia mnie jeszcze co z szarym przewodem

    0
  • #13 23 Lip 2018 11:20
    nikusert
    Poziom 37  

    Podaj napięcie na szary przez bezpiecznik ,by nie uszkodzić silnika.

    0
  • #14 23 Lip 2018 11:25
    pupil3
    Poziom 8  

    Macie jakies pomysly. po podaniu + na styk 3 jesli wlacznik jest w pozycji 0 nie ma na pozostalych pradu. po przekreceniu w pozycje 1 pojawia sie + na pinie 2 a po przekreceniu na 2 pojawia sie + na 4 pinie

    Dodano po 1 [minuty]:

    piszczkie sprawdzilem i szary to -

    0
  • #15 23 Lip 2018 11:29
    nikusert
    Poziom 37  

    W pierwszej kolejności należy dojść jak silnik działa, czy na 1 lub 2 biegi i jak działa krańcówka zatrzymania , na których przewodach.Następnie dojdziemy jak działa wyłącznik na poszczególnych pozycjach.

    0
  • #16 23 Lip 2018 11:32
    pupil3
    Poziom 8  

    zastanawia mnie czy silnik nie jest uszkodzony na jednym z biegow. Czy do wlacznika powinna byc tez masa podlaczona? po podanou + na zielony zolty pali bezpiecznik. apomozcie jak sprawdzic silniczek bo obstawiam ze 1 bieg jest uszkodzony

    0
  • #17 23 Lip 2018 11:44
    nikusert
    Poziom 37  

    Sprawdziłeś co jest na szarym przewodzie ?, do wyłącznika powinna raczej również dochodzić masa .Sprawdź poszczególne pozycje wyłącznika gdy dasz (+)na zacisk (1).

    1
  • #18 23 Lip 2018 11:59
    pupil3
    Poziom 8  

    obstawiam ze do zacisku 1 powinien byc podlaczony szary czyli masa bo po podlaczeniu + na zadnym z pinow nie ma napiecia oczywiscie po przekreceniu w rozne pozycje. Krancowki raczej tutaj nie ma gdyz po odlaczeniu napiecia wycieraczka nie wraca do swojej poczatkowej pozycji tylko zostaje w dowolnym miejscu

    0
  • #19 23 Lip 2018 12:10
    nikusert
    Poziom 37  

    Sprawdź czy gdy podłączysz (+) do zacisku (1) jest przejście w innych pozycjach wyłącznika.Jeżeli jest krańcówka na silniku (teraz może nie działać,bo masz silnik nie podłączony w całości),to wyłącznik w pozycji (0)powinien mieć przejście między dwoma pinami.W pozycji (1 i 2)przejścia nie powinno być .

    Dodano po 3 [minuty]:

    Według schematu jaki znalazłem to;
    + podłączony do 1
    3 jest masa (-)
    Lecz nie wiem czy schemat jest prawidłowy.

    1