Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic 2 - DP-0 wyciek na łączeniu skrzyni z silnikiem

vallhalla 18 Lip 2018 21:35 198 4
  • #1 18 Lip 2018 21:35
    vallhalla
    Poziom 6  

    Witam, od niedawna jestem właścicielem Scenica 2 z 2004 roku napędzanego 2.0 16v (136km) oraz skrzynią automatyczną DP-0. Auto ma zaledwie 115 tyś i jest to aktualny przebieg potwierdzony książkami serwisowymi oraz wizytą w salonie Renault. Byłem pewny ze przy tym przebiegu auto będzie bezproblemowe, faktycznie sprawuje się świetnie, skrzynia zachowuje się prawidłowo i ładnie zmienia biegi (w porównaniu z innymi które oglądałem to robi to bardzo ładnie, niektóre były tragiczne). Silnik pięknie pracuje i jest żwawy.

    Jedyną rzeczą jaką w tym aucie zrobiłem od kupna to prewencyjna wymiana rozrządu u mechanika (może jakoś podnosił silnik i skrzynia się lekko rozszczelniła? nic nie mówił mi o tym przecieku a wymieniał również olej w silniku więc musiał patrzeć od dołu)
    wymieniłem również górną poduszkę olejową z powodu wibracji karoserii, wtedy właśnie zauważyłem ten wyciek bo robiłem to sam.

    Wyciek nie jest ogromny, to co widać na zdjęciach zebrało się przez ok 2 tygodnie, tragedii nie ma ale z racji że jest to skrzynia a nie silnik to bardzo mnie to martwi bo chciałbym uratować to zanim zatrę skrzynię. Wyciek raczej nie jest od dawna bo do tej pory nie byłoby już w niej w ogóle oleju a po skrzyni widać, że nigdy korki od oleju nie były ruszane (ani jakiegokolwiek śladu po kluczach).

    Zdjęcia:
    Renault Scenic 2 - DP-0 wyciek na łączeniu skrzyni z silnikiem
    Renault Scenic 2 - DP-0 wyciek na łączeniu skrzyni z silnikiem

    Tutaj widać to od strony koła, nad tym łączeniem metal też jest "mokry" tak jakby ciekło z półosi, jednak pod półosią jest wgłębienie więc raczej powinna być tam kałuża oleju a jednak jej nie ma (widać na kolejnym zdjęciu)
    Renault Scenic 2 - DP-0 wyciek na łączeniu skrzyni z silnikiem
    Renault Scenic 2 - DP-0 wyciek na łączeniu skrzyni z silnikiem

    Co to może być? Jeśli to tylko jakiś wyciek z powodu uszczelki to ile może kosztować mnie sama operacja wymiany uszczelnienia w tym miejscu?

    0 4
  • #2 18 Lip 2018 21:53
    sanfran
    Poziom 36  

    Pierwsze co, to bym wytarł wszystko szmatką, wziął klucz i podociagal śruby obudowy momentem około 45Nm.
    I sprawdził za jakiś czas.
    Granda (2008) z taka skrzynką i silnikiem się pozbyłem 3 miesiące temu. Podobny przebieg. Fajnie chodził, ale trafiła mi się okazja to bez żalu zamieniłem.

    0
  • #3 18 Lip 2018 21:59
    pp_pablo
    Poziom 19  

    vallhalla napisał:

    Tutaj widać to od strony koła, nad tym łączeniem metal też jest "mokry" tak jakby ciekło z półosi, jednak pod półosią jest wgłębienie więc raczej powinna być tam kałuża


    Moim zdaniem widać tam zapocenie. Może zaparkowałeś auto jednym bokiem na chodniku i pociekło przez simmering półosi.

    Ja bym zrobił tak, umyj dokładnie z oleju, przejedź się i pod auto szukać wycieku. Jak poszło uszczelnienie półosi to koszty nieduże i robota na max półtorej godziny w zależności od zaplecza jakim dysponujesz.

    0
  • #4 18 Lip 2018 22:01
    vallhalla
    Poziom 6  

    Też właśnie przyszło mi do głowy by spróbować dokręcić te śruby, bałem się jednak że jak je ruszę to może tylko pogorszyć sprawę.
    Jak będę miał czas to spróbuję, może jutro jeśli się uda.

    2 tygodnie temu gdy odkryłem ten wyciek (świeżo po zmianie rozrządu, oleju i płynu chłodniczego więc pomyślałem że to po prostu rozlany olej z płynem itd) wyczyściłem wszystko dokładnie do sucha i zakręciłem spowrotem osłonę by zobaczyć czy wyciek nadal będzie i jaki będzie duży. Przez ten czas auto zrobiło kilkadziesiąt km, dziś zdjąłem osłonę i zobaczyłem to co na zdjęciach. Na osłonie było trochę oleju w jednym miejscu ale bez tragedii.
    Auto stoi ciągle na podjeździe więc jest w miarę równo, jedynie podczas jazdy mogłoby coś z półosi się wydostać, ale na ostatnim zdjęciu widać że pod miejscem w którym półoś wchodzi w skrzynię jest wgłębienie, czy nie powinno tam być pełno oleju gdyby to właśnie z półosi kapało?

    0
  • #5 18 Lip 2018 22:06
    sanfran
    Poziom 36  

    Jeśl pogorszysz sprawę, to oznacza, że by się tak czy inaczej rozcieklo. Tam wszystko pracuje, rozszerzalność termiczna, obciążenia mechaniczne (obudowa przekładni przenosi obciąźenia).

    0
  Szukaj w 5mln produktów