Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Czujniki parkowania tył - jak zamontować na przód - jak zrobić wyzwalanie

marcingebus 19 Lip 2018 16:29 237 6
  • #1 19 Lip 2018 16:29
    marcingebus
    Poziom 8  

    Chcę zamontować czujniki parkowania na tył z buzerem zamontowanym z tyłu. Oraz oddzielny zestaw z buzzerem na przód. Buzer od przednich zamontowany z przodu. Tak miałem fabryczne w Zafirze, działało to rewelacyjnie.

    No i teraz przeczesałem allegro i zestawy na 4 czujniki nie mają opcji montażu do przodu. Te zestawy które mają 8 czujników wyzwalnie czujników przednich najczęściej jest sygnałem z wciśnięcia hamulca i działają przez 30s. Czujniki tylne wyzwalane są wstecznym - wiadomo. No i teraz się zastanawiam czy można zamontować te czujnik, które są dedykowane na tył i zamiast światła wstecznego podpiąć im po prostu sygnał stacyjki. Zamiast 30s/5min (szacunkowa przeciętna częstość wciskania hamulca podczas normalnej jazdy), zamiast 30s/5min będą pracowały na okrągło, bo sygnał będą miały cały czas.

    Czy to dobry pomysł, czy może zamontować koniecznie jakiś układ, który wyzwoli czujnik i podtrzyma sygnał 30s, od wciśnięcia stopu?

    A może macie inny patent?

    0 6
  • #2 19 Lip 2018 16:57
    pszczyna
    Poziom 17  

    W zafirze miałeś po wstecznym lub z przycisku (P) dlaczego nie zrobić wspólnych tył i przód lub z osobnego przycisku (wspólnie lub sam przód)

    0
  • #3 19 Lip 2018 17:00
    sanfran
    Poziom 36  

    Też nad tym myślałem, ale nie wiem czy centralka i czujniki zniosą ciągłą emisję. jednak wsteczny się uruchamia jedynie okazjonalnie.
    Ponadto deszcz, błoto czy inne śmieci poodczas jazdy mogłyby powodować fałszywe alarmy - tak jak to się dzieje czasem z czujnikami z tyłu.
    A piszczenie w mieście - podczas jazdy raczej nie sprzyja skupieniu.

    Bardziej bym pomyślał o sprzęgnięciu czujników z jedynką - może dałoby się jakoś zainstalować czujnik w okolicy lewarka.

    0
  • #4 19 Lip 2018 17:08
    g107r
    Poziom 33  

    Nie wiem jak tam u Ciebie lata lewarek zmiany biegów, ale przy dość jeszcze ścisłym, pokusiłbym się o domontowanie stycznika włączanego w położeniu dźwigni na 1 biegu. Na innych szybkich biegach raczej nie będzie potrzeba sygnalizacji, ale ten Twój sposób też by zadziałał.
    https://elecena.pl/search?q=20x10x6 coś z tego z dłuższą sprężystą blaszką załatwiłoby może i wsteczny i pierwszy bieg gdy są w tym samym położeniu. http://www.podlokietniki-samochodowe.pl/wymiana-zarowek-xenony-opel-astra-III/911110.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/8954064800_1327584351.jpg

    0
  • #5 19 Lip 2018 17:20
    pszczyna
    Poziom 17  

    Przecież sygnał można wziąć z czujnika na skrzyni biegów lub żarówki wstecznego

    0
  • #6 19 Lip 2018 17:27
    marcingebus
    Poziom 8  

    pszczyna napisał:
    W zafirze miałeś po wstecznym lub z przycisku (P) dlaczego nie zrobić wspólnych tył i przód lub z osobnego przycisku (wspólnie lub sam przód)
    W Zafirze B (2014 rocznik), było to fabrycznie montowane. Żadnych przycisków, regulacji nic, nic, nic. Po prostu jak jechałem do tyłu, to piszczało z tyłu (jeśli przezkoda się zbliżala), a jak jechałem do tyłu, a za mocno skręcałem kółkami, to zdarzało się, że mi piszczało z przodu - od razu wiadomo, że trzeba zobaczyć na przód. Jak kiedyś miałem z wyświetlaczem w Doblo, to efekt był taki, że na wyswietlacz się nie patrzyło wcale, bo się zaglądało do tyłu/przodu... Więc jedynie buzzer ma rację bytu i osobno na tył, osobno na przód.

    Jeden ze sprzedawców odpowiedział na pytanie jak uruchamiać czujniki przy jeździe do przodu i odpowiedź "Czujnik są aktywne zawsze po podłączeniu zasilania." Może na ten zestaw się zdecyduję. 39.99 + 8.99 za wysyłkę. Przemyślę do rana, żadnych dodatkowych styczników nie będę montował, to nowa Kia Carens, służbowa, wynegocjowałem czujniki tył, przód, a u dealera montaż wszystkiego za darmo, jeśli dostarczę komponenty i chyba wydam z prywatnych te 50zeta, to będę miał i przody. ;-)

    Ale może ktoś jeszcze coś doradzi.

    Jeszcze rozmyślałem nad tą taśmą aluminiową - czujnik elektromagnetyczny, ale boję się, że serwisowi może się nie chcieć zdejmować zderzaka i jeszcze jakieś wzmocnienia przecinać, aby był ładnie równo rozłożony i by mi to spartolili. I martwii mnie, że jak się pojazd nie porusza, to czujnik przestaje działać, parkując blisko słupa może nie zdążyć zareagować, a ultradźwięki zawsze zapiszczą.

    0
  • #7 19 Lip 2018 19:41
    pszczyna
    Poziom 17  

    Zafirą sam jeżdżę i też mam parktronic

    0