Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Avensis T22 - Problem z ogrzewaniem wnętrza.

filip2431 19 Jul 2018 20:22 3360 8
  • #1
    filip2431
    Level 3  
    Witam.



    Mam problem z ogrzewaniem w samochodzie. Toyota Avensis T22, rocznik: 1997, silnik, benzyna 1.8 ( silnik posiada instalację gazową ), oznaczenie silnika to: 7a-fe, moc: 110 KM.

    Płyn chłodniczy zostal wymieniony łącznie z termostatem, układ został przepłukany czysta wodą a rury idące do nagrzewnicy ( górna i dolna ) są gorące tak, że aż parzą. Przewody idące od termostatu do nagrzewnicy ale w połowie drogi ( jeszcze zanim wejdą w kabinę ) idą od nich przewody do instalacji gazowej, te przewódy na czas przepłukiwania zostały zaciśnięte. Wskazówka od temperatury ( jak się silnik nagrzeje ) idzie w górę do połowy wysokości i tam zostaje. Wskazówka jest w połowie wskaźnika po przejechaniu jakiś chyba 5 -6 km. Pomimo tego, że pokrętło od mocy nawiewu mam ustawione na HI a temperaturę na max na ciepłą to wydaje mi się jakby tylko przez chwilę na początku odrazy po wlaczeniu nawiewu z maxymalnym ciepłem leciało ciepłe powietrze ale potem leci już zimne.

    Pozdrawiam i proszę o pomoc.
  • #2
    abart64
    Level 32  
    filip2431 wrote:
    odrazy po wlaczeniu nawiewu z maxymalnym ciepłem leciało ciepłe posiłki wietrze ale potem leci już zimne.

    Znaczy lecą do wnętrza ciepłe schabowe a potem już zimne. Z buraczkami czy z kapustą?
    Na poważnie to wygląda że klapy nie otwierają przepływu powietrza.
  • #3
    filip2431
    Level 3  
    Pisałem to na komórce więc niektóre słowa komórka mogła poprawić na moją niekorzyść.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tekst poprawiony także wszystko powinno być już wszystko dobrze.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Czy trzeba demontować cały kokpit żeby je naprawić? I czy można jakoś inaczej sprawdzić czy się otwierają? Iczy jest to sterowane za pomocą jakiejś linki lub po prostu mechanicznie czy jest to bardziej jakaś skomplikowana elektronika?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jest to samochód bez klimy. Tak na marginesie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    I jak to naprawić.
  • #4
    filip2431
    Level 3  
    Sprawdziłem wszystko wczoraj i klapa od mieszania powietrza I od otwierania przepływu ciepłego lub zimnego działa bo sam ją słyszałem.
    Chyba, że jest tam jeszcze jakaś klapka oprócz tej? Samochód jest wyposażony w instalację gazową więc czy to ona może powodować to wszystko?
  • #5
    filip2431
    Level 3  
    Raz poleciało ciepłe powietrze przez może parę minut i to wszystko z potem już zimne i tak jest do teraz. Zastanawiam się nad wymianą nagrzewnicy, chłodnicy nagrzewnicy czy jak to się nazywa ( wpisując w google oby dwie nazwy było w sumie to samo także chyba obojętnie ). Mam teorię, że może być w środku tak zawalona, że przepływ jest ale nie może oddać ciepła. Jak myślicie?
  • Helpful post
    #6
    piachu1994
    Level 38  
    Dwa przewody gorące to oznaka zasyfionej nagrzewnicy. Wymieniaj bez zastanowienia.
  • #7
    filip2431
    Level 3  
    Dziękuję za odpowiedź. Na pewno tak zrobie.

    Pozdrawiam.
  • #8
    filip2431
    Level 3  
    Nie wymienilem w końcu nagrzewnicy. Samochód był u mechanika bo trzeba było zrobić parę rzeczy i wlali do układu środek który miał to wyżreć ( to się chyba wlewa z płynem chłodniczym, teraz nie pamiętam ), ale to taki za 70 zł także podobno gum ani żadnych uszczelek nie rozpuści. To wlali żeby robiło swoje w tym czasie robili jeszcze inne rzeczy i przepłukiwania woda pod ciśnieniem chyba parę razy i wyleciało podobno bardzo dużo syfu. Szef tego małego zakładu mówił, że taka operacje trzeba by było powtórzyć jeszcze chyba parę razy z tego co pamiętam albo raz, ale teraz to było czuć, że grzeje.
  • #9
    piachu1994
    Level 38  
    To co ma wyżreć wcale nie jest taki piękny jak go opisują.
    Środek mocny (czyli agresywny) potrafi przegryźć aluminium.