Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Mb Atego 1217 - brak reakcji na gaz i zwiększanie się obrotów

scigacz600 19 Lip 2018 22:59 615 22
  • #1 19 Lip 2018 22:59
    scigacz600
    Poziom 4  

    Dzień dobry
    od pewnego czasu mam problem z Atego 1217 99" mianowicie czasami po odpaleniu, silnik nie reaguje na naciskanie pedału gazu,
    ponadto sam zaczyna zwiększać obroty, trzeba wyłączyć silnik i próbować odpalać na nowo aż się uda, dodam, że dzieję się to na ciepłym silniku, przy odpalaniu np z rana problem nie występuje. Gdy dzieję się coś z obrotami to silnik trochę dłużej kręci zanim odpali i puszcza czarny dymek, nie równo pracuje jakby nie na wszystkie cylindry. Na forum nie znalazłem jednoznacznego rozwiązania problemu . Proszę o pomoc

    0 22
  • #2 20 Lip 2018 07:02
    piotr budzowski
    Poziom 23  

    Sprawdź błędy komputerem.

    0
  • #3 20 Lip 2018 21:52
    scigacz600
    Poziom 4  

    Błędy odczytane, ale nic konkretnego z tego nie wynika ponieważ w momencie gdy jest problem z gazem to automatycznie nie da się połączyć z komputerem, trochę postoi (czasem 3 minuty a czasem nawet godzinę...) i wszystko wraca do normy, ale wtedy błędów żadnych nie ma.

    0
  • Pomocny post
    #4 21 Lip 2018 17:14
    hubert04
    Poziom 21  

    To praktycznie sam sobie odpowiedziałeś. A z innymi sterownikami jest połączenie?

    0
  • #5 21 Lip 2018 17:46
    scigacz600
    Poziom 4  

    W ogóle nie ma

    0
  • Pomocny post
    #6 21 Lip 2018 20:40
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Siada połączenie CAN pomiędzy sterownikami MR i FR (FMR). Układ przechodzi w prace awaryjną. Nie ma połączenia CAN - nie ma odczytu danych do diagnostyki. Możliwa jest również przerwa w zasilaniu modułu. Atego ma kilka punktów w których wiązki się przecierają.

    0
  • #7 22 Lip 2018 20:32
    scigacz600
    Poziom 4  

    Rozumiem, mógłbyś jeszcze podpowiedzieć dokładniej w których miejscach te wiązki się przecierają? Chyba będzie trzeba sprawdzać dokładnie każdy przewód żeby wyeliminować tą przyczynę. Zastanawiające jest to, że np z rana nigdy się to nie dzieje, tylko zawsze po dłuższej jeździe, jak auto się rozgrzeje, ale nawet wtedy wiele prób odpalenia czasem kończy się prawidłowym startem silnika.

    0
  • Pomocny post
    #8 22 Lip 2018 20:48
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Pierwsza seria Atego ma karbowane peszle - karby przecinają izolację kabli i dochodzi do przerw lub zwarcia między kablami. Miejsce: wiązka przechodzi w poprzek auta wzdłuż łączenia skrzyni biegów z silnikiem (od spodu). Prujemy peszel i oglądamy i ciągniemy za kable. Drugie miejsce: mały wspornik po lewej stronie silnika nacina peszel i kable swoją krawędzią. Idziemy od małej wtyczki na module PLD wzdłuż wiązki w dół i do tyłu. Nie sposób tego wspornika nie zauważyć.

    1
  • #10 23 Lip 2018 13:30
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    To nie jest wina regulatora. Rozsypuje się małe łożysko na końcu wałka i pierścień ślizgowy zwiera do masy - stąd napięcie 31 - 32 wolty.

    0
  • #11 23 Lip 2018 21:34
    scigacz600
    Poziom 4  

    I takie rzeczy (opisane przeze mnie)mogą się dziać z tego powodu - jutro sprawdzę ładowanie.

    0
  • #12 30 Lip 2018 22:46
    scigacz600
    Poziom 4  

    Ładowanie sprawdzone - nadal to samo... a teraz nowość, czasami zdarza się, że już na zimnym silniku dzieją się takie rzeczy, czyli z dnia na dzień sytuacja się pogarsza

    0
  • #13 15 Wrz 2018 21:34
    kolo_j
    Poziom 10  

    Witam,
    Udało się usunąć, rozwiązać problem?
    W dniu dzisiejszym po odpaleniu auta wkręca się na 1400 obrotów i wogóle nie reaguje na gaz.
    Sprawdziłem juz wiązkę pomiędzy skrzynią a silnikiem.

    Wyświetlają się 2 błędy
    Fr 0203
    Fr 2552

    Czy mógłby ktoś naprowadzić na jakie kolwiek możliwe opcje naprawy?

    Dodam jeszcze że tester diagnostyczny nie łączy się ze sterownikiem silnika.

    Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc bo brakuje mi powoli pomysłów.

    0
  • #14 16 Wrz 2018 09:51
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    0203 to uszkodzony kabel CAN do sterownika silnika.
    2552 nie mam w spisie - ani dla starszego Atego, ani dla tego po faceliftingu (nawet nie chciało ci się rocznika podać). Jest w spisie błąd 2522, ale dla podanego uszkodzenia nie jest istotny.

    1
  • #15 16 Wrz 2018 20:59
    kolo_j
    Poziom 10  

    Przepraszam. Blad to faktycznie 2522.
    Powoedz kolego ten przewod biegnie od fr w kabinie do sterownika na silniku?

    Atego 2002 rok

    0
  • #16 16 Wrz 2018 21:54
    scigacz600
    Poziom 4  

    Auto odwiedziło już kilka warsztatów, ale usterka nie została jeszcze usunięta. Wiązka między sterownikiem silnika została wymieniona ale nie rozwiązało to problemu, podejrzenia padają jednak na sam sterownik który zamontowany jest przy silniku.

    0
  • #17 16 Wrz 2018 23:00
    kolo_j
    Poziom 10  

    U nas na firmie, auto przyjechalo zostalo zgaszone a po ponownym odpaleniu juz nie dalo sie nic zrobic.

    Szukam teraz schematu zeby zrobic bypass przewodu can pomiedzy fr a sterownikiem na silniku.

    Najgorsze jest to ze w tym pacjencie pod autem nie mam larbowanego peszla tylko zwykly gumowy...

    0
  • Pomocny post
    #18 17 Wrz 2018 09:31
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Ostatnio w takim gładkim peszlu pięć przewodów naprawiałem. To nic nie szkodzi że gładki. Wystarczy ze stoi tam wilgoć i przewody gniją.

    0
  • #19 17 Wrz 2018 19:01
    kolo_j
    Poziom 10  

    Ja sprawdzilem wiazke od wtyczki do zakretu za laczeniem skrzyni z silnikiem. Nie znalazlem miejsca przetarcia, izolacje elastyczne nie rozrywajace sie w momencie pociagania za przewody.

    Dzisiaj auto pojechalo do mechanika na warsztat. Ja sie poddalem. Poinformuje o przyczynie oraz o koszcie usuniecia usterki.

    Gerri dziekuje za pomoc i naprowadzenie oraz podanie znaczenia kodów usterek.

    Pozdrawiam

    0
  • #20 21 Wrz 2018 09:37
    kolo_j
    Poziom 10  

    Witam.

    Sterownik wymieniony auto smiga az milo.

    0
  • Pomocny post
    #21 21 Wrz 2018 17:04
    tolo
    Poziom 33  

    A sterownika nie dało się naprawić :?:

    0
  • Pomocny post
    #22 22 Wrz 2018 15:04
    kolo_j
    Poziom 10  

    Mieliśmy identyczny w mercedesie econic wiec zostal podmieniony

    0
  • #23 16 Paź 2018 21:45
    scigacz600
    Poziom 4  

    Witam,
    od kilku dni wszystko jest już w porządku, auto odpala bez najmniejszego problemu, nie wkręca się samo na obroty i w końcu można normalnie jeździć. Przyczyna w tym wypadku nie była jedna dlatego trwało to tak długo. Uszkodzona okazała się wiązka między sterownikami, tym w kabinie a tym przy silniku, oraz jak się później okazało - sam sterownik który działał jak chciał - nie było reguły. Udało się kupić sterownik z Atego z identycznym sinikiem, rocznikiem itd. Dziękuje wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.

    0