Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakup nowego auta - Zakup nowego auta

Toudi96 21 Lip 2018 19:30 996 31
  • #1 21 Lip 2018 19:30
    Toudi96
    Poziom 3  

    Witam, Prosiłbym o pomoc oraz sugestie dotyczące wyboru samochodu, mianowicie planuje zmianę samochodu (posiadam audi a4 b6 1.9 tdi 130km 2001r.). Samochód atakuje rdza no i ma już swoje lata, więc planuje je zmienić. Nowy samochód chciałbym nabyć w kwocie do 25 tys zł. Benzyna (najlepiej z LPG lub silnik nadający się do zagazowania,) chciałbym znaleźć auto, które będzie stosunkowo szybkie i zrywne (coś koło 2.0- 2.5cm3 myślę, ze najlepiej ~180-220km), oraz będzie w miarę odporne na korozje i trwały silnik,4/5 drzwi. Poszukuję wśród praktycznie wszystkich typów oprócz kombi. Wiem, że w tej cenie rewelacji nie będzie więc celuje w rocznik przynajmniej 2004. Proszę o pomoc i podpowiedzi :)

    0 29
  • #2 21 Lip 2018 19:40
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Sonata Maxima Volvo S60

    0
  • #3 21 Lip 2018 20:32
    milejow
    Poziom 42  

    Accord 2.4, dokładnie zwiedzić spód bo ruda go lubi.

    0
  • #4 21 Lip 2018 20:53
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Tylko hondzia głośna. W trasie. Poza tym miodzio

    0
  • #5 21 Lip 2018 21:15
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Czyś ty spadł z księżyca, nie ma nowych samochodów za 25000 zł. Najtańszy to chyba fiat nemo golas za 29990 zł.

    0
  • #6 21 Lip 2018 21:19
    Toudi96
    Poziom 3  

    Przecież napisałem, że od 2004 roku, trzeba czytać dokładniej :p

    0
  • #7 21 Lip 2018 21:29
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Toudi96 napisał:
    Przecież napisałem, że od 2004 roku, trzeba czytać dokładniej :p


    Nowy samochód 14-sto letni, tego by nawet satyryk nie wymyślił.

    3
  • #8 21 Lip 2018 22:25
    Toudi96
    Poziom 3  

    Aleksander_01 napisał:
    Toudi96 napisał:
    Przecież napisałem, że od 2004 roku, trzeba czytać dokładniej :p


    Nowy samochód 14-sto letni, tego by nawet satyryk nie wymyślił.



    Nowy w sensie nowy nabytek dla mnie. Nie warto na siłę łapać za słówka ;)

    Dodano po 52 [minuty]:

    Zapomnialem dodac, ze szukam auta w manualu. Myślałem nad bmw x3 2.5i 192km, audi a6c6 2.4 177km, mazda 3 mps 2.3 260km( ale ona podobno bardzo podatna na rdze) , renault megane 3( rs ma fajne osiągi ale niezbyt podoba mi się tyl auta), subaru impreza wrx. Które z tych aut waszym zdaniem będzie w miarę szybkie, będzie miało zryw, nie będzie łatwo łapać rdzy, no i silniki będą miały lepszą żywotność no będzie dobrze chodziło z lpg? Proszę o podpowiedzi :)

    0
  • #9 22 Lip 2018 11:16
    iron64
    Spec Overclocking

    Innymi słowy szukasz idealnego samochodu. Ma ładnie (dla ciebie) wyglądać, dużą ma mieć moc, nie psuć się, nie rdzewieć i mieć lpg.

    Obawiam się kolego, że takich aut nie ma. BMW x3 nie znam, Mazda rdza, Subaru ponoć rdza i kłopotliwość silnika (ponoć) dla mnie to głośne i niewygodne pudełko, Audi nie znajdziesz w dobrym stanie. Reno chyba najmniej problematyczne z wymienionych, nie wiem co z lpg.

    0
  • #10 22 Lip 2018 11:25
    decybel91
    Poziom 39  

    Nowy fabrycznie Fiat 500x luib fiat 500L 1.4turbo w abonamencie za ok 1000pln/msc i limit 12000km/rok. Fabryczne LPG dostępne.

    0
  • #11 22 Lip 2018 14:46
    amator2000
    Poziom 20  

    Mało prawdopodobne, żeby auta starsze niż 8-10-letnie nie były skorodowane, miały trwały silnik w granicach 200 KM i kosztowały mniej niż 25 tys. 100% będzie bitych albo nawet po dzwonach - a to zawsze oznacza korozję. Lepiej trzymaj się tego A-6 bo nic lepszego nie kupisz. A tak w ogóle to ludzie mają fantazję - przesiadać się z 1,9 TDI na benzynowe turbo Subaru ... po pierwszej wizycie na dystrybutorze zemdlejesz z wrażenia, a przy pierwszej wizycie u mechanika - tętno skoczy ci na tyle, ile to Subaru ma KM ...
    :D :D

    3
  • #12 22 Lip 2018 14:55
    Toudi96
    Poziom 3  

    amator2000 napisał:
    Mało prawdopodobne, żeby auta starsze niż 8-10-letnie nie były skorodowane, miały trwały silnik w granicach 200 KM i kosztowały mniej niż 25 tys. 100% będzie bitych albo nawet po dzwonach - a to zawsze oznacza korozję. Lepiej trzymaj się tego A-6 bo nic lepszego nie kupisz. A tak w ogóle to ludzie mają fantazję - przesiadać się z 1,9 TDI na benzynowe turbo Subaru ... po pierwszej wizycie na dystrybutorze zemdlejesz z wrażenia, a przy pierwszej wizycie u mechanika - tętno skoczy ci na tyle, ile to Subaru ma KM ...
    :D :D



    Dlatego właśnie proszę tutaj o pomoc na Forum w wyborze :) i co do spalania nawiązując to silnik na pewno będzie zagazowany( jeśli tylko się da). Kolejnym powodem żeby się przesiąść z tdi na benzynę to wymogi, które chyba niedługo wejdą odnośnie emisji spalin( to tylko upewnia do kupienia auta z benzyna +lpg). A co do audi a6c6 2.4 177km, słyszałem, że ten silnik ma ciężko żeby uciągnąć tę audice, czy jednak to nie jest prawdą? Będzie lepiej szło niż dotychczasowe audi a4b6 1.9tdi 130km?

    0
  • #13 22 Lip 2018 16:22
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Znów widzę temat z du...
    Wielkie wymagania żadnego spalania i mały budżet.

    3
  • #14 22 Lip 2018 22:11
    pawlik118
    Poziom 25  

    Accord VII wcale aż taki głośny nie jest :) Niemniej jednak mogłbym też polecić Lagunę III - dobre auta w rozsądnych pieniądzach. Najlepiej 2.0 GT który ma ponad 200km.

    0
  • #17 23 Lip 2018 07:55
    pawlik118
    Poziom 25  

    A6 jest niestety bardzo ciężka.

    0
  • #20 23 Lip 2018 16:02
    E8600
    Poziom 35  

    Strumien swiadomosc... napisał:
    Volva naprawiam na codzień i naprawdę nie ma jakiś mega drogich napraw.

    Dokładnie nie wiem ale coś w silniku (coś z wtryskami/rozrządem i chyba sprzęgło) kwota 7 tys. zaraz po zakupie (było by znacznie więc gdyby nie znajomości) , drugi przypadek to sąsiad który się zdziwił ile potrafią kosztować hamulce (wcześniej miał Cordobę i było bardzo tanio). Jeśli się trafi dobrze to auto mało awaryjne.

    0
  • #21 23 Lip 2018 16:07
    eurotips
    Poziom 35  

    Cyrk z zakupem nowego-14-letniego auta coraz większy, oni naprawdę wierzą że za kasę na dobry rower kupią bezwypadkowe, z dobrym silnikiem, mało pali i nie będzie się psuło.
    I tu lecą marki i modele "z górnej półki"
    Ja już kiedyś proponowałem aby ukrócić takie dyskusje, niech poda konkretny link do samochodu który jest na sprzedaż i najlepiej jakby właściciel jeszcze o tym fakcie wiedział, wtedy można pisać o plusach i minusach a tak to co mu doradzisz żeby się nie obraził ?

    0
  • #22 23 Lip 2018 18:19
    Toudi96
    Poziom 3  

    eurotips napisał:
    Cyrk z zakupem nowego-14-letniego auta coraz większy, oni naprawdę wierzą że za kasę na dobry rower kupią bezwypadkowe, z dobrym silnikiem, mało pali i nie będzie się psuło.
    I tu lecą marki i modele "z górnej półki"
    Ja już kiedyś proponowałem aby ukrócić takie dyskusje, niech poda konkretny link do samochodu który jest na sprzedaż i najlepiej jakby właściciel jeszcze o tym fakcie wiedział, wtedy można pisać o plusach i minusach a tak to co mu doradzisz żeby się nie obraził ?



    Tylko pozazdrościć jeśli 25 tys wydajesz na rowery :)
    Rozumiem jakbym chciał kupić auto 5-cio letnie z tych marek, że to może być głupie. Ale 14letnie audi a6c6 2.4 jest sporo na olx do 30 tys już razem z lpg. Mam możliwość sprowadzenia z zagranicy samochodu, tam w takiej cenie znajdę ww samochody. Zastanawiam się pomiędzy audi a6c6 2.4 177km + gaz, a bmw x3 2.5 192km + gaz. Co waszym zdaniem bardziej się opłaca pod względem szybkości samochodu? Bo spalanie na gazie +/- litr/2 litry nie ma tak wielkiego znaczenia. Są to ciężkie auta i czy z takimi silnikami osiągi prędkościowe mogą być choć ciut lepsze niż dotychczasowe audi a4b6 1.9 tdi 130km?

    0
  • #23 23 Lip 2018 18:44
    strucel
    Poziom 28  

    to może a2 1.6fsi po lifcie.

    0
  • #24 23 Lip 2018 19:10
    eurotips
    Poziom 35  

    Dawno nie kupowałeś auta i nie wiesz jak wiele się zmieniło, niestety na gorsze.
    Niemcy przestali kupować nowe samochody a używane trafiają już nie tylko w głąb Rosji ale również do Azji. Na dzień dzisiejszy nie robi różnicy wiek auta, czy auto ma 2 lata, czy 5 czy 14 to i tak miało na cyferblacie ponad 400kkm zanim zostało skręcone wg schematu tzw "średniej krakowskiej"
    Dlatego bardziej patrz na koszty napraw nowego nabytku niż na prędkość, na prawdę uwierz w to co ci piszę, to wszystko co oferuje się na sprzedaż jest albo po poważnym dzwonie i za dwa lata zażre go rudy albo ma poł miliona przejechane i trzeba w nim wymienić dosłownie wszystko. A Audi czy BMW są tak poszukiwane że w tych modelach to nawet spawane z czterech ćwiartek opłaca się rzeźbić, zejdź na ziemię, obejrzyj kilka sztuk i załóż nowy, sensowniejszy temat.

    1
  • #25 23 Lip 2018 19:33
    Toudi96
    Poziom 3  

    w takim razie co byś mógł zaproponować takiego, aby miało wygląd (odpowiedni dla młodego kierowcy), jakąś moc ( coś podobnego do aktualnego silnika - 1,9 tdi 130km), w benzynie z możliwością założenia instalacji i w miarę tani w eksploatacji?

    0
  • #26 23 Lip 2018 19:56
    eurotips
    Poziom 35  

    Jeśli przeżyjesz te -10pkt od samooceny za brak Ałdika czy Beemki to zainteresuj się Skodą.
    Tam było dużo dobrych silników benzynowych do zagazowania. Jako bonus połowa części będzie z Twojego ukochanego Ałdi.
    Jeśli starsze niż 10 to tylko Volvo, jedyna aktualnie marka której blachy nie korodują,
    nawet 20-letnie mają zdrowe spody i karoserię, tylko szukaj bezwypadkowego a nie wypasu w środku.

    0
  • #27 23 Lip 2018 19:57
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Było juz wspomniane : hyundai sonata. Kupisz rocznik 2008 po lifcie , sa silniki 2,0 , 2,4 i 3,3. osobiście polecam każdy silnik, ale 3,3 ( 250KM) jest optymalny do tej budy i pali 1 l więcej niż 2,0 (164KM) 2,4 (174KM). Gazu to auto pali od 12 do 15 litrów i to w automacie. Jedyny problem to nieco większe opłaty OC ( nie wiem nadal jaki związek ma odpowiedzialność cywilna z pojemnością silnika???) i nieco wieksze eksploatacyjne typu świece 6 nie 4. Ale jakbym miał kupić 2,4 V6 od audi to jest bezsens, bo audi spali więcej , a mocy nie będzie.

    1
  • #28 23 Lip 2018 21:44
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    osobiście polecam każdy silnik, ale 3,3 ( 250KM) jest optymalny do tej budy i pali 1 l więcej niż 2,0 (164KM

    No to żeś przesadził, tak miałem takiego pacjenta co mu camry 2,4 automat paliło niby 7l/100km.
    Po zagazowaniu nijak nie szło zejść z 15/100km, dopiero test tankowania pod korek rozwiał przyczynę, gość jeździł kilka lat i nie wiedział ile faktycznie mu pali PB.

    0
  • #29 24 Lip 2018 00:03
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Kup czerwony, czerwone są szybsze.

    0
  • #30 24 Lip 2018 03:44
    Kantylena
    Poziom 14  

    eurotips napisał:
    Jeśli przeżyjesz te -10pkt od samooceny za brak Ałdika czy Beemki to zainteresuj się Skodą.
    Tam było dużo dobrych silników benzynowych do zagazowania. Jako bonus połowa części będzie z Twojego ukochanego Ałdi.


    Tylko o jakiej Skodzie mowa? Octavia za 25.000 to raczej II gen. która bazuje na Golfie V czyli same FSI/TSI - wg mnie średnio wyjdzie instalacja lpg do wtrysku bezpośredniego i fajnie osiągi to chyba RS 200 konne, no chyba że Octavia 1 ale za taką kasę auto pamiętające 96 rok i bazujące na golfie iv??
    Superb 1? ok ale to wciąż Passat B5/Audi A4 B5 czyli lata 90..

    Skoda bezsensu..bo się cofamy


    ja powiem tak..A6 C6 2,4 - nieeee! osiągi mizerne, pali jak smok, a serwis drogi jak zbój, jak już to prędzej 4,2 V8 ale tutaj też będzie drogo za to fajnie jedzie.

    Ja polecam
    Volvo S60 2,5T 210 koni
    Audi A4 B7 1,8T
    Saab 9-3 II 2,0T

    ew. Lexus I IS300

    1