Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R420 HPI - znikające paliwo

24 Lip 2018 19:55 498 11
  • Poziom 8  
    Witam.
    Mam problem ze "znikającym" paliwem w Scani R420 HPI 2012 rok automat.
    Od 2 ostatnich tankowań zauważyłem bardzo duże rozbieżności w spalaniu między wskazaniem komputera a wyliczeniem "na kartce".
    Cały czas komputer pokazywał spalanie w granicach 29,8 l/100km - na kartce wychodziło ok 33-34l/100km.
    Od dwóch tankowań komputer dalej 29,8l/100km a na kartce 41-42l/100km.
    - Pracę auto wykonuje cały czas taką samą
    - Tankuje z naszego dystrybutora, paliwo od jednego dostawcy
    - brak wycieków
    - brak śladów żeby ktoś podbierał (korki zamykane na kluczyk + opaska)
    Co może być??? :cry: Nie mogę do tego nic przykleić :?:

    Gdyby raptem zaczęła więcej palić to chyba komputer też pokazywałby odpowiednio więcej a nie tak jak zwykle.

    Skąd taka rozbieżność :?:

    Jedyne co mi przychodzi do głowy to to że ostatnio wariowała trochę skrzynia i mechanik odpiął klemy na godzinę.
    Skrzynia się uspokoiła...

    Czy ten "reset" komputera może być tego przyczyną?

    Proszę o pomoc.

    Dodam iż jest to zestaw z naczepą wywrotką. Trasa- drogi asfaltowe (załadunek żwirownie, rozładunek place budowy, betoniarnie itp.
  • Poziom 8  
    Piasty się nie grzeją i nic nie hałasuje. Po za tym Jeśli pali 42 litry bo jej ciężko to dlaczego komputer nie pokazuje większego spalania?
  • Poziom 26  
    Zmień kierowcę na innego. Miałem takie przypadki i taka zamiana zazwyczaj pomagała nie ponosiłem dodatkowych kosztów na wymianę części i serwis.
  • Moderator Samochody
    piotr budzowski napisał:
    Zmień kierowcę na innego. Miałem takie przypadki i taka zamiana zazwyczaj pomagała nie ponosiłem dodatkowych kosztów na wymianę części i serwis.



    Autor jest chyba kierowcą.

    Moim zdaniem jedyne co to kradzież paliwa.

    Siedzę w osobowych ale myślę że tu jest podobnie i 10l większe spalanie jak kolwiek musiało by się przenieść na wskazanie.
    Przecież to jest 25% więcej.
  • Poziom 31  
    Temat rzeka bo tak naprawdę nic nie zostało sprawdzone.

    Dodano po 1 [minuty]:

    szymitsu21 napisał:
    Moim zdaniem jedyne co to kradzież paliwa
    Mi 105 ka pali o 100l za dużo według wskazań Vica na 3000km,sprawdzone przez 3 miesiące,i co sam się okradam?Mam dostęp do Davie,próba zmiany w procentach spalonego paliwa na 100km
    nic nie wniosła.
  • Poziom 8  
    Jestem kierowcą. Nie biorę paliwa bo szef tankuje mi osobówkę. Właśnie dlatego że nie kradnę to mnie to boli. Gdybym to ja brał te paliwo to bym tematu nie zakładał 😀
  • Poziom 8  
    Codziennie używam wagi na wyświetlaczu w scani podczas załadunków. Tutaj wszystko wydaje się być ok. Jak dobrze pamiętam to na pusto pokazuje chyba ok 4 ton. Sprawdzę jutro i napiszę.
  • Poziom 39  
    Auto autem a dystrybutor ktoś sprawdził? Macie swój i może się liczydło rozkalibrowało. Mi kiedyś osobówka zaczęła palić 14 zamiast 10 - nic nie grzebiąc znowu zaczęła palić 10 po tym jak zacząłem wlewać z innego dystrybutora na tej samej stacji.
  • Poziom 8  
    Z tego dystrybutora tankują jeszcze 3 auta. Problem jest tylko u mnie :cry:
  • Poziom 19  
    Bez obrazy, ale może w firmie za Tobą nie przepadają i próbują Ciebie usunąć, upuszczają ci paliwa. Zamiki na korkach itp. nie są problemem, dla chcącego.
    Zaznaczam jeszcze raz ,nie chcę tu nikogo obrazić, ale znam taki przypadek.