Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Corsa B 1.4 1997 - Brak iskry przy rozruchu

25 Jul 2018 18:22 1305 21
  • Level 4  
    Mam Opla w benzynie z instalacją LPG. Problem pojawił się kilka dni temu gdy każde odpalenie zajmowało coraz więcej czasu. Zanim to się stało autko odpalało od razu. Dzisiaj postanowiłem sprawdzić iskrę na przewodach zapłonowych i zaobserwowałem że przy rozruchu nie ma iskry na żadnym przewodzie. Po dłuższym czasie jak uda się go odpalić iskry są na wszystkich przewodach, a silnik pracuje bez problemu i nie gaśnie. Wydaje mi się że cewka zapłonowa jest uszkodzona, ale nie jestem pewny. Czy jak bym wymienił na nową problem by zniknął czy może jest jakiś inny powód?
  • Level 22  
    Moze cewka moze np czujnik obrotow jesli go posiada.moze immo jesli jest
    Moderated By robokop:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    Ostrzeżenie. W żadnym Multecu immo nie tnie iskry.

  • Level 4  
    citromaniak wrote:
    Moze cewka moze np czujnik obrotow jesli go posiada.moze immo jesli jest

    Tylko czy czujnik Halla (jeśli o to chodzi) nie powinien powodować że gdy już uda się odpalić auto to po przejechaniu pewnej odległości powinno zgasnąć pod wpływem nagrzania się czujnika? Zapomniałem napisać że na rozgrzanym silniku łatwiej odpala niż na zimnym.
  • Level 4  
    robokop wrote:
    Ja bym jednak od kostki stacyjki zaczął.

    Hmm może warto by to sprawdzić tylko jak to sprawnie zdiagnozować i bardzo się to wiąże z brakiem iskry?
  • Level 4  
    Dzisiaj z rana sprobowałem znowu go odpalić i po 5 sekundach kręcenia rozrusznikiem odpalił. Postanowiłem założyć do niego nową cewke i wtedy również z trudnością odpalił lecz na nowej cewce chodził strasznie nierówno i strasznie trzęsło silnikiem, obroty były bardzo niskie po chwili skoczyły do 1000, za chwilkę znowu spadły na niskie i zgasł. Teraz nie chce wogóle odpalić. Co jest powodem takiego działania?
  • Level 22  
    Niech ci powie moderator co jest zepsute.
    Moderated By robokop:

    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
    3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

  • Moderator of Cars
    Kolega @citromaniak na pewno nie powie, bo w życiu tego silnika na oczy nie widział.
    Sugerowałem kostkę stacyjki, kolega @Ghajix pozostał przy swoim zdaniu - cóż, można tak sobie wymieniać w ciemno, póki pieniążków wystarczy. Załóż spowrotem stara cewkę, bo to nie jej wina.
  • Level 4  
    A wiec sprawdze jutro kostkę stacyjki i napisze czy już jest dobrze, jeśli się okaże że nie z tym jest problem to co powinienem sprawdzić później?
  • Level 25  
    Posprawdzaj połączenia z masą (odkręć i oczyść miejsce styku przewodu (-) od akumulatora z nadwoziem i silnikiem).
    Wygeneruj błędy z ECU: Link - jeśli są, przyspieszą znalezienie usterki.
    Sprawdz czujnik temperatury płynu (dwupinowy) - częsta usterka.
  • Moderator of Cars
    robin161 wrote:
    Sprawdz czujnik temperatury płynu (dwupinowy) - częsta usterka.
    Kolego, wyjaśnij mi proszę, w jaki sposób czujnik temperatury wpływa na brak iskry?
    robin161 wrote:

    Posprawdzaj połączenia z masą (odkręć i oczyść miejsce styku przewodu (-) od akumulatora z nadwoziem i silnikiem).
    A to i owszem, ale nie akumulatora z masą, tylko masy przykręcane w okolicach głowicy - brązowe przewody z oczkami.
  • Moderator of Cars
    Ghajix wrote:
    jak to sprawnie zdiagnozować

    Kontrolką, czy +15 nie ginie na cewce podczas kręcenia. Nie przez żadne podmiany, bo możesz zmienić sprawną na chińskiego bubla który od nowości nie działa.
  • Level 4  
    robin161 wrote:
    Posprawdzaj połączenia z masą (odkręć i oczyść miejsce styku przewodu (-) od akumulatora z nadwoziem i silnikiem).
    Wygeneruj błędy z ECU: Link - jeśli są, przyspieszą znalezienie usterki.

    Nawet nie wiedziałem że można odczytać błędy bez komputera lub odpowiedniego sprzętu. Przed chwilą sprawdziłem i wygenerowało mi "0130"
  • Level 25  
    [quote="robokop"]
    robin161 wrote:
    Sprawdz czujnik temperatury płynu (dwupinowy) - częsta usterka.
    Kolego, wyjaśnij mi proszę, w jaki sposób czujnik temperatury wpływa na brak iskry?
    [quote="robin161"]
    A jesteś pewien, że faktycznie nie ma iskry w początkowej fazie rozruchu (mając tylko informację od autora tematu)? Iskra może być, tylko słaba
    Quote:
    Problem pojawił się kilka dni temu gdy każde odpalenie zajmowało coraz więcej czasu.
    (kiedy zmieniane świece czy przewody zapłonowe - wiadomo?).
    Brak sygnału z czujników (nie tylko temp. np. zaśniedzenie pinów, powoduje podstawienie przez ECU wartości uśrednionych. Zmienia się kąt zapłonu (poprzez czujnik stukowy - w tym silniku X14SZ, już chyba jest).
  • Moderator of Cars
    robin161 wrote:
    A jesteś pewien, że faktycznie nie ma iskry w początkowej fazie rozruchu (mając tylko informację od autora tematu)? Iskra może być, tylko słaba
    Przeciez założyciel tematu napisał -
    Ghajix wrote:
    Dzisiaj postanowiłem sprawdzić iskrę na przewodach zapłonowych i zaobserwowałem że przy rozruchu nie ma iskry na żadnym przewodzie.
    robin161 wrote:
    Zmienia się kąt zapłonu (poprzez czujnik stukowy - w tym siniku X14SZ, już chyba jest).
    Nijak się knock sensor ma do odpalania. Wiesz że dzwonią, tylko nie wiesz gdzie.
    robin161 wrote:
    Brak sygnału z czujników (nie tylko temp. np. zaśniedzenie pinów, powoduje podstawienie przez ECU wartości uśrednionych
    Nom, a szczególnie uśredniony sygnał obrotów wału i tylko w trakcie rozruchu - nie powiem, odważna teoria.
    możliwosci są dwie - jak napisałem wyżej, a Ociz uściślił - ginie zasilanie układu zapłonu/sterownika w trakcie kręcenia - zużyta kostka stacyjki, albo masy zgniły - cienkie przewody brązowe przykręcane w okolicy kolektora ssącego. Cała filozofia.
    Ghajix wrote:
    Przed chwilą sprawdziłem i wygenerowało mi "0130"
    Błąd sondy - pewnie masz gaz, albo sonda umarła ze starości. Bez związku z brakiem iskry.
  • Level 25  
    Przepraszam za OT, ale pewne zasady obowiązują wszystkich na forum, również i moderatorów:
    Quote:

    3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

    Nikt nie jest wszystkowiedzący i nieomylny (również i moderatorzy) - czasami popełnia się błąd w ocenie i diagnozie - w poradach bazuje się na domniemaniach, rzadko na rzetelnej diagnozie komputerowej (a i ta bywa często myląca).
    Wracając do tematu: śmiem twierdzić, że przyczyna prawdopodobnie tkwi w śniedzi na pinach czujników (w tym na czujniku położenia wału) lub przewodach masowych (głowica aluminiowa). Każda usterka i jej przyczyny są inne, niestety.
  • Level 4  
    Przed chwilą odłączyłem na chwilkę akumulator, sprawdzilem jeszcze raz błędy i tym razem pokazuje błąd "1503 Immobilizer - nieprawidłowa identyfikacja modułu immobilizera"
  • Moderator of Cars
    robin161 wrote:

    Nikt nie jest wszystkowiedzący i nieomylny (również i moderatorzy) - czasami popełnia się błąd w ocenie i diagnozie -

    Odróżniaj popełnianie błędów, od wypisywania farmazonów, nie związanych z tematem, ok? Bo następnym razem będzie nie zwrócenie uwagi, tylko warn.
    Quote:

    Wracając do tematu: śmiem twierdzić, że przyczyna prawdopodobnie tkwi w śniedzi na pinach czujników (w tym na czujniku położenia wału) lub przewodach masowych (głowica aluminiowa). Każda usterka i jej przyczyny są inne, niestety.

    I za to powinno być ostrzeżenie - śniedź na pinach czujnika wału uniemożliwia rozruch, a jak już zapali to co, samoistnie ustępuje? O masie przy głowicy tez już napisano powyżej, więc co to stwierdzenie wnosi nowego?
  • Level 31  
    Tu jest winny immobilizer. Nawet błąd wyrzuciło. To on ma bezpośredni wpływ na odcięcie iskry. Niech autor zainteresuje się jego dezaktywacją lub naprawą (kto by chciał ukraść corse b)
  • Moderator of Cars
    NIXIE_123 wrote:
    Tu jest winny immobilizer. Nawet błąd wyrzuciło. To on ma bezpośredni wpływ na odcięcie iskry. Niech autor zainteresuje się jego dezaktywacją lub naprawą (kto by chciał ukraść corse b)

    Nieprawda.
  • Level 29  
    A może Ci ginie napięcie podczas rozruchu. Sprawdz połączenia masowe i pradowe. Pasowałoby sprawdzić napięcie na cewce podczas rozruchu i czujnik halla przy aparacie. Probowka ledowa. Bo kiedyś też mnie tak w jajo robił.