Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F C16SE - błąd automatycznej skrzyni biegów AF13 - potrzebny schemat

25 Lip 2018 20:55 807 5
  • Poziom 16  
    Witam
    Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej skrzyni automatycznej AF13 do Astry F 94r 1.6 8v MPI C16SE

    Problem polega na tym, że miga "S" i jest tryb awaryjny i tylko 3 (albo4) bieg na D, działo się to już wielokrotnie w tej Astrze ale zawsze pomagało rozebranie i wyczyszczenie i nasmarowanie Inhibitor Switcha, ale tym razem to już nie pomaga.
    Po zwarciu A i C lampka "S" wymiguje błędy 12 12 12 56 56 i co dziwne nic się nie zmienia po odłączaniu akumulatora, za każdym razem ta sama sekwencja błędów.

    Dodam jeszcze, że to jest przekładka z anglika, ktoś to zrobił strasznie partacko, wszystkie przedłużane kable są poskręcane i nawet nie zalutowane, i poizolowane jakąś najgorszą taśmą. Gdzie tylko widziałem to już to popoprawiałem, ale niewykluczone, ze coś w instalacji skrzyni tez było tak partacko połączone i coś wygniło, ale bez schematu ciężko coś poradzić.
    Na kostkach Inhibitora (duża kostka z kablami odcinającymi rozrusznik i 3 sygnałowymi oraz mała kostka z 4 sygnałowymi) brak jakichkolwiek napięć (0V względem masy, -12V względem plusa) więc wygląda to dziwnie, powinno w końcu przychodzić jakieś napięcie do selektora, żeby wykrywał położenie


    Dodaję zdjęcia rozebranego i wyczyszczonego Inhibitor Switcha wraz z rozrysowanym schematem, wydaje się sprawny
    Astra F C16SE - błąd automatycznej skrzyni biegów AF13 - potrzebny schemat
    Astra F C16SE - błąd automatycznej skrzyni biegów AF13 - potrzebny schemat
    Astra F C16SE - błąd automatycznej skrzyni biegów AF13 - potrzebny schemat
  • TermopastyTermopasty
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 16  
    Dzięki za schematy! tak jak podejrzewałem nie było zasilania na wybierak, okazał się spalony bezpiecznik F20 w skrzynce bezpiecznikowej :)

    Dorzucam tu złożony (w paincie :) ) schemat instalacji skrzyni automatycznej Astry, oraz kody diagnostyczne automatycznej skrzyni, żeby było wszystko w jednym miejscu

    Astra F C16SE - błąd automatycznej skrzyni biegów AF13 - potrzebny schemat

    Astra F C16SE - błąd automatycznej skrzyni biegów AF13 - potrzebny schemat

    PS. Jeszcze nie widziałem, żeby WD40 zeżarło cokolwiek, to też nie jest w żaden sposób zeżarte, przeczyściłem jedynie delikatnie papierem ściernym, ale jeśli masz jakiś pomysł czym to nasmarować, żeby długo działało bezawaryjnie, to słucham. Problem polega na tym, że szczotki wycierają się na tym plastiku, i tworzą miedziane smugi tam, gdzie niema styków, myślę, że to spowodowało w końcu zwarcie i przepalenie bezpiecznika, choć to troche dziwne, żeby przepalił się od tego 20A bezpiecznik a nie taka smuga.
    Puki co, to wypróbowałem na nim smar do przegubów (niezbyt długo podziałało) oraz WD40 (działało długo aż do dziś), teraz nasmarowałem olejem silnikowym 5W40 :)

    PS2. Na spalenie bezpiecznika mógł wpłynąć fakt, że Żonka (bo to jej samochód) podłączała GPS do zapalniczki i wtyczka się rozpadła i zrobiło się zwarcie, ale czy to możliwe, że zapalniczka jest z tego bezpiecznika podłączona?! a może ci, co "przeangliczali" tą Astre tak podłączyli, bo mieli bliżej... nie będę robić próby zwarciowej aby się przekonać ;)
  • Moderator Samochody
    michal_rybka napisał:
    czym to nasmarować

    Smarem silikonowym.
    michal_rybka napisał:
    nie widziałem, żeby WD40 zeżarło cokolwiek

    Na powierzchni styków widać korozję, WD40 i inne "odrdzewiacze" pomagają ją usunąć na chwilę, na dłuższą metę powodują jeszcze gorszą.
    bubu1769 napisał:
    wazelina techniczna

    Sprawdziła by się gdyby nie to że spłynie od temperatury.
  • Poziom 16  
    To jest szczelnie zamknięte aluminiową pokrywką z uszczelką i ściąganą rurką do napuszczania czegoś, a część obrotowa jest z simeringami, oczywiście to już takie całkowicie szczelne nie jest, niemniej jednak coś gęstego wypłynąć nie powinno.
    Zobaczymy jak sprawdzi się olej silnikowy którym posmarowałem teraz, jeśli znów będzie problem zakupię smar sylikonowy i wypróbuję - dzięki!

    Te styki na zdjęciu leżą na boku, tam ich nie czyściłem wogóle, a po zakupie samochodu jak zaczął się problem z tym wybierakiem to po rozebraniu był jakiś syf twardy, że styki były sklejone w ramieniu i sprężynki nie dawały rady nawet ich dociskać, nie wiem nawet co to mogło być, może jakiś strasznie stary Towot, to mogło spowodować tą korozję.

    Jeśli chodzi o WD40 to od wielu lat stosuję go do różnych przełączników i potencjometrów w RTV i nigdy nie spowodował że było gorzej, choć nie zawsze też pomogło, szczególnie na całkiem zużyte potencjometry, to już pomoże tylko wymiana