Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Silnik 2.0 HDI RHY - Słaba kompresja 1 cylindra

25 Lip 2018 21:38 1353 4
  • Poziom 20  
    Być może mój problem jest prozaiczny, albo wręcz go nie ma, ale proszę o informację.
    Odziedziczyłem Citroena Berlingo z niekompletnym silnikiem ( brak głowicy ) 2.0 HDI 90 KM RHY.
    Jako że silnik miał grubo ponad 300tyś km, postanowiłem kupić inny używany. Znalazłem silnik, rzekomo wyjęty jako sprawny. Po wymianie uszczelniaczy, uzbroiłem silnik w osprzęt i tutaj pojawił się problem.
    Przy ręcznym obracaniu wałem, na 3 cylindrach jest wyczuwalna duża kompresja ( profesjonalnym narzędziem, czyli palcem prawej dłoni włożonym w gniazdo wtryskiwacza ). Na 1 cylindrze, kompresja jest znikoma. Co kilka obrotów raz jest mniejsza, raz większa, ale znacząco odbiega od pozostałych cylindrów.
    Olej dotarł na pewno do głowicy gdyż wyleciał gniazdem pompy podciśnienia, zanim ją założyłem.
    Podejrzewam że może to być związane z popychaczami hydraulicznymi. Czy jest możliwe, że po rozruchu wszystko wróci do normy ?
    Silnik mam na razie na stole, lecz nie mogę zajrzeć pod pokrywę zaworów bo sprzedawca silnika zaplombował śruby.
    Całe życie zajmowałem się silnikami benzynowymi i zazwyczaj bez hydrauliki zaworów, stąd moje pytanie i wątpliwości.
    Nie jestem zawodowcem, wszystko robię sam, a wymiana całego zespołu napędowego bez kanału i podnośnika to kawał ciężkiej roboty, dlatego wolę zapytać niż wyciągać zakupiony silnik , gdy po rozruchu okaże się że jeden cylinder nie pali .
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Do puki nie odpalisz nie będzie wiadomo , jakieś zanieczyszczenie , nagar który dostał się na przylgnię zaworu i mamy nieszczelność która powinna ustąpić po rozruchu . Silniki kupowane z gwarancją rozruchową to także loteria .
  • Poziom 20  
    Zdaję sobie z tego sprawę, ale ładowanie dużych pieniędzy w nastoletn8i samochód, tym bardziej Berlingo, jest ekonomicznie nie uzasadnione. Mam nadzieję że wszystko będzie ok .
  • Poziom 20  
    Silnik faktycznie po odpaleniu i odpowietrzeniu układu wtryskowego, zaczął pracować prawidłowo. Przejechane już ponad 3tyś. km . Zalany Totalem 7000 , nie pali oleju.
    Z ciekawostek mogę napisać że wtryski walały się po bagażniku prawie przez 3 lata beż żadnego zabezpieczenia. Po przepłukaniu i przedmuchaniu wlotów , ruszyły bez najmniejszego problemu . Mają koło 350tyś. km . Obawiałem się ich stanu bo po przeczytaniu kilku relacji jakie to muszą być sterylne warunku przy CR , obawiałem się że nie będą się do niczego nadawać. Temat zamykam