Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Potrzebny wsad do airbag ford focus mk3 2017 F1eT14B321CB 0285011993

26 Jul 2018 11:52 1074 5
  • Level 2  
    Potrzebuj wsad do takiego sterownika airbag ford focus mk3 2017 F1eT14B321CB 0285 011 993 dzieki.
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 18  
    Witam.
    Jako, że siedzę właśnie nad podobnym sterownikiem to mam taki wsad z crash-em. Podrzucam.

    Jednocześnie chciałbym się podpiąć pod temat.
    Gryzę właśnie sterownik od focusa mk3 2015 USA nr sterownika F1ET14B321AB
    Sterownik po zalaniu, brak możliwości zakupu nowego stąd rzeźba w starym.
    Zakupiłem dawcę po crashu do podobnego rocznika tyle że hatchbacka - w środku płytka ta sama różnice w scalakach.
    Zgrałem na wszelki wypadek pamięć zalanego i przełożyłem do dawcy - nie ruszył.
    Przełożyłem procesor - ożył, wywalił błędy czujnika yaw-rate sensor oraz błąd sterownika u3000:04-AF (jest to błąd podłączenia pod sterownik niezakodowanych rzeczy lub rozbieżność kodowań między sterownikiem airbag, abs, ocs itp - dodam, ze wszystko jest fabryczne i działa, błąd złapał się prawdopodobnie przy zalaniu)
    Metodą przekładania scalaków znalazłem ten który odpowiada za czujnik yaw-rate. Ten w dawcy po crashu okazał się uwalony, być może podczas wypadku. Wymieniłem, błąd zniknął.
    Nie mogę sobie poradzić z błędem u3000 - nie chcę na razie na pałę gmerać w pamięci choć mam kilka zgranych sterowników i być może metodą dedukcji udało by sie znaleźć jego lokalizację - na razie szkoda mi czasu na przekładanie w nieskończonośc pamięci i zmiany komórek wsadu na chybił-trafił.
    Udało mi się ustalić, że wszelkie błędy u3000 (wygenerowałem sobie kilka przerzucając czujniki przyspieszenia) są niekasowalne Forscanem. Raz złapane pozostają. Po złapaniu takiego błędu wrzucałem sobie pierwszy wsad i błędy u3000 znikały poza tym jednym który w tym pierwotnym wsadzie jest z zalania.
    Doczytałem, ze być moze kodowanie od nowa sterownika airbag IDS-em dało by radę usunąć niekasowalny błąd z osprzętu.
    Czy ktoś jest w stanie mi pomóc, naprowadzić w których komórkach pamięci są przechowywane błędy? - tylko o usunięcie tego jednego mi chodzi.
    Może ktoś podesłałby czysty wsad bez crasha i błędów ze sterownika F1ET14B321AB do porównania, może z jakiegoś innego sterownika byleby był czysty - spróbuje coś porównać, znaleźć różnice.
    Aha - skasowanie błędów Forscanem usuwa błąd i gasi kontrolkę Airbag do momentu wyłączenia i włączenia ponownie zapłonu - błąd na stałe siedzi w pamięci eeprom.
    Z góry dziekuje.
  • Level 11  
    Witam

    Poradziłęś sobie z tym sensorem? Mam focusa 2015 z sensorem F1ET 14B321 CB, nie ma komunikacji z RCM w aucie, jak podepnę inny używany sensor to zostaje mi błąd (juz nie pamiętam dokładnie) chyba c2600 (coś z kodowaniem wyposażenia), na starym wsadzie z org mam błedy U3000 i C0063. Obok 95640 jest TMS470 myślę że tam jeszcze coś siedzi co jest odpowiedzialne za te błędy
  • Level 18  
    Sterownik wtedy udało się ogarnąć.
    Przelutowałem cały tzn przewaliłem wszystkie scalaki na drugą płytkę sterownika który miał inną końcówkę numeru ale płytka była ta sama (nie ruszałem drobnicy) i jak pisałem metodą dedukcji, podmian i analizy pojawiających się błędów wytypowałem uszkodzony czujnik przyspieszenia wymieniając go na inny - dobry.
    Bład ze wsadu pomógł usunąć pan z firmy DiagKompCar zdalnie - podesłałem moją pamięć i zwrotnie Pan za drobną opłatą odesłął mi chyba inny wsad który zadziałał - były błędy chyba ze wszystkich poduszek ale się pokasowały i wszystko działało.
    Było to ponad rok temu więc już wszystkiego nie pamiętam ale samo przelutowanie pamięci u m nie nie skutkowało - były błędy.
    Duże scalaki też trzeba było przerzucić - na pewno są programowalne o osprzęt.
    Niestety jakiś miesiac/dwa temu pojawił się znów problem z tym sterownikiem. Od tak sobie wywalił kontrolkę. Z tego pamiętam jest teraz bład wewnętrzny sterownika beż szczegółowego opisu - niekasowalny Forscanem. Nie miałem na razie czasu nawet obejrzec sterownika czy dosiąść do tematu bo auto jeździ...
    Na razie spróbuje podegrać jeszcze raz od nowa pamięć i zobaczę co się będzie działo.
    Temat jest o tyle trudny, że nie da się kupić nowego sterownika do auta z usa bo Ford po prostu zakazał sprzedaży części na rynek usa w europie i trzeba się bujać prywatnym importem co jest problematyczne...
  • Level 11  
    Dzięki za odpowiedź. Przelutowałem narazie tms-a, i eeprom mam wgrany z org (wsad jest bez błedów auto jezdziło na tym wsadzie nic nie świeciło), nadal mam błąd konfiguracji i błąd czujnika. Spróbuję jeszcze przelutować ten procek z sybolem boscha. Ale widocznie mam uszkodzony w tym sensorze jeszcze ten czujnik, bardzo byłbym wdzięczny jakbyś mi napisał który to układ na płytce, podejrzewam że jest to ten większy czujnik 16 nóżkowy co jest po stronie płytki tam gdzie eeprom. Tylko jeszcze nie bardzo rozumiem w jakiej pamięci i co ci kasowali, bo jak konfiguracja jest ok to raczej bład się powinien skasować.
  • Level 18  
    Po roku błąd powrócił. Ten sam - u3000, niekasowalny forscanem.
    Posprawdzałem wszystko, wtyczki itp - nic nie znalazłem.
    Wyciąnąłem sterownik i podegrałem mu znów wsad który nie miał zapisanego błędu u3000 który rozwiązał pierwotnie problem.
    Pomogło, błędy się skasowały.
    Po 3 miesiacach błąd na desce znów wyskoczył. Jeszcze nie miałem czasu sprawdzić co się pojawiło ale zakładam, że pewnie znów to samo.
    NIe mam już na ten sterownik pomysłu. Niby wszysztko jest ok a po dłuższym czasie bład wraca.